backup maken en terugzetten op zelfde plaats

Installatie lukt niet? Plotseling een foutmelding. Of weet je niet hoe iets werkt. Problemen met phpBB2 kun je in dit archief opzoeken.
Forumregels

Sinds 1 januari 2009 wordt phpBB2 niet meer ondersteund.
Onderstaande informatie is verouderd en dient uitsluitend als archief.
phpBB2.0.x
Gesloten
stiefouder

backup maken en terugzetten op zelfde plaats

Bericht door stiefouder » 03 mar 2004, 14:42

Hoi,

Vanwege een erge storing in het forum waar ik de fout echt niet van kan ontdekken (zie mijn eerdere vraag hieronder ergens), wil ik het forum van de site halen en het er helemaal opnieuw opzetten.

Moet ikd an een backup maken van data en structure of alleen van data?

Zijn dan de voglende stappen juist?
-backup maken
-forum verwijderen
-forum opnieuw uploaden naar de server
-data in het forum laden

Moet zeggen dat ik het maar "eng" vind. het gaat nl. toch om een kleine 2000 berichten die we niet kwijt willen, dus vandaar dat ik het voor de zekerheid nog even navraag.

Is het dan ook mogelijk om phpbb 2.06 te installeren en dat data van 2.04 erin te plakken?

Groeten,
stiefouder

http://www.stiefouderstichting.nl

mosymuis
Contacteer:

Re: backup maken en terugzetten op zelfde plaats

Bericht door mosymuis » 03 mar 2004, 14:56

stiefouder schreef:Moet ikd an een backup maken van data en structure of alleen van data?
Data én structure. De structure beschrijft de opzet van de tabellen, deze kan je later eventueel nog terughalen uit de originele phpBB installatie als je geen gekke mods hebt geinstalleerd. De data is echter uniek voor elk forum en dit zijn dan ook de werkelijke topics, leden, instellingen enz.

stiefouder schreef:Zijn dan de voglende stappen juist?
-backup maken
-forum verwijderen
-forum opnieuw uploaden naar de server
-data in het forum laden
Ik vraag me vooral af of deze actie je wel zal helpen. Als je de files nooit hebt aangepast zal het verwijderen en opnieuw uploaden van de bestanden je waarschijnlijk niet helpen, en dat betekent dan al automatisch dat de fout ergens in je database zit waardoor de fout er dus nog steeds zal zijn als je dit hele plan hebt uitgevoerd.

Maar als antwoord op je vraag: dit is ongeveer de aanpak. Je zal ook nog de database moeten legen om geen conflicten te krijgen en uiteinlijk natuurlijk de database weer opnieuw moeten inladen. Maar dat is zinloos als je het op dezelfde server doet, als alles goed gaat krijg je je forum weer exact hetzelfde terug, inclusief fout.

Als je dit toch wilt doorzetten kan je deze tut. als leidraad gebruiken:
http://www.phpbb.nl/kb.php?mode=article&k=8

stiefouder schreef:Is het dan ook mogelijk om phpbb 2.06 te installeren en dat data van 2.04 erin te plakken?
Als je dat wilt moet je eerst je forum herstellen en dan de 2.0.6 update uploaden en de install (update) draaien. De database wordt dan op enkele punten aangepast naar de nieuwe structuur. Het is niet aan te raden om zomaar een phpBB 2.0.4 installatie aan de files van 2.0.6 te hangen, zonder update.

stiefouder

Bericht door stiefouder » 03 mar 2004, 19:56

ben ik met je eens. het is voor mij niet duidelijk wat er is veranderd.

Toch wil ik het een kans geven, omdat ook niemand mij (tot nu toe)kan vertellen waarom ik de index (caterogrie) wel te zien is en de forums niet.

Als ik een backup maak, kan ik dan niet aan de host vragen om de database helemaal te wissen en een nieuwe aan te maken waar ik de data en structure weer in kan zetten??

alvast bedankt voor de tijd.

stiefouder

mosymuis
Contacteer:

Bericht door mosymuis » 03 mar 2004, 21:29

stiefouder schreef:Als ik een backup maak, kan ik dan niet aan de host vragen om de database helemaal te wissen en een nieuwe aan te maken waar ik de data en structure weer in kan zetten??
Kan je natuurlijk vragen, maar je kunt het ook zelf. Ga naar de tabelweergave, vink alle tabellen aan ("Selecteer alles") en kies bij "Met geselecteerd:" voor "Verwijderen". :wink:

Je kunt dan hierna de backup weer opnieuw inladen met het SQL tabblad. Maar zoals ik al zei, als alles goed gaat verandert er niets. Omdat je immers gewoon dezelfde kopie terugzet. :roll:

stiefouder

Bericht door stiefouder » 06 mar 2004, 15:02

Zou het kunnen zijn dat er een bestand verwijders is en dat daarom de index niet meer te zien is al je bent ingelogd??

Is he dan een mogelijkheid om eerst te proberen alle bestanden van het forum opnieuw te uploaden??

groetjes,
stiefouder

mosymuis
Contacteer:

Bericht door mosymuis » 06 mar 2004, 15:03

stiefouder schreef:Is he dan een mogelijkheid om eerst te proberen alle bestanden van het forum opnieuw te uploaden??
Dat kan je zoieso altijd proberen, upload fouten komen soms voor.

stiefouder

Bericht door stiefouder » 06 mar 2004, 15:07

Oke, dan ga ik dat eerst maar eens proberen.

Toevallig geen idee hoe het kan komen dat de index ineens niet meer te zien is??

Als je inlogd zie je normaal dus de verschillende forums, als je nu inlogd zie je geen enkel forum
Door op bekijk je berichten (rechts boven boven de balk met de titel) kom je wel op de pagina waar al je berichten staan, vervolgens kun je helemaal naar beneden scrollen en daar kunje keizen naar welk forum je wilt gaan. Dus daar staan ze nog wel.

Als het makkelijker is wil ik best even de url geven van het forum

groeten,
stiefouder

Gesloten