Wordpress artikelen automatisch importeren in cmBB plugin

Zelf bezig aan een extensie? Wij kijken graag mee..
Ger
Moderator-team
Moderator-team
Contacteer:

Re: Wordpress artikelen automatisch importeren in cmBB plugin

Bericht door Ger » 10 jul 2018, 07:47

Progresso schreef:
09 jul 2018, 20:41
De extensie werkt heel mooi. Artikelen worden keurig doorgeplaatst naar het forum. Complimenten ook van de auteur van de blogs.
Dankjewel! :)
Progresso schreef:
09 jul 2018, 20:41
Het brengt me overigens nog wel op een oude wens. Als het artikel nu wordt geplaatst dan is de avatar leeg. Het zou wel heel mooi zijn als hier automatisch de avatar van de auteur zou komen te staan, of nog mooier het eerste plaatje uit het blog, zeg maar de featured image.
Dat laatste wordt erg lastig, omdat je nooit weet of en zo ja wat voor afbeelding er dan in staat. Het is vast wel te maken maar dan ga je heel veel mitsen en maren moeten afvangen waarbij ik die op voorhand allemaal niet kan voorzien.

Dat de avatar leeg is komt volgens mij simpelweg doordat de auteur "Redactie" geen avatar heeft. Het werkt eigenlijk zo:
  1. Bij de feed voer je in het beheerderspaneel een "Feed gebruiker id" in. Jij hebt daar zo te zien 4375 oftewel Redactie.
  2. Bij het plaatsen van de feed in cmBB wordt die gebruiker ook als auteur vermeld.
  3. Vanwege voornoemde moeilijkheid heb ik ingesteld dat bij feeds standaard de optie '-gebruik avatar-' gebruikt wordt.
  4. Gebruiker "Redactie" heeft geen avatar, dus wordt een lege avatar getoond
Als je dus voor deze feed de gebruiker van een avatar zou voorzien of een gebruiker naar keuze met avatar zou selecteren ben je volgens mij al een heel eind.

Progresso

Re: Wordpress artikelen automatisch importeren in cmBB plugin

Bericht door Progresso » 10 jul 2018, 16:56

Met die avatar gaat wel werken. Die "featured image" is natuurlijk iets gecompliceerder. Ik heb een andere feed (die van Brazzil.com) en daar staan de images weer ergens in de Wordpress template. Dus dat wordt inderdaad een gebed zonder einde.

Plaats reactie