photo album probleem
Forumregels
Sinds 1 januari 2009 wordt phpBB2 niet meer ondersteund.
Onderstaande informatie is verouderd en dient uitsluitend als archief.
Sinds 1 januari 2009 wordt phpBB2 niet meer ondersteund.
Onderstaande informatie is verouderd en dient uitsluitend als archief.

Ik heb zelf ook een probleempje met het fotoalbum.
Ik heb php 2.0.6 en heb dus geprobeerd het fotoalbum toe te voegen maar nu krijg ik deze foutmelding
DEBUG MODE
SQL Error : 1146 Table 'e6r6i6c_nl_db.ALBUM_CONFIG_TABLE' doesn't exist
SELECT * FROM ALBUM_CONFIG_TABLE
Line : 49
File : /data/members/free/tripod/nl/e/6/r/e6r6i6c/htdocs/phpBB/album_mod/album_common.php
Ik heb alles naargekeken en alles is netjes op zijn plaats geupload maar ik kan geen oplossig vinden voor deze fout. Ik heb stap voor stap de handleiding gevolgd. Dit is het adres waar mijn forum staat.
http://members.lycos.nl/e6r6i6c/phpBB/portal.php
Ik heb php 2.0.6 en heb dus geprobeerd het fotoalbum toe te voegen maar nu krijg ik deze foutmelding
DEBUG MODE
File : /data/members/free/tripod/nl/e/6/r/e6r6i6c/htdocs/phpBB/album_mod/album_common.php
Ik heb alles naargekeken en alles is netjes op zijn plaats geupload maar ik kan geen oplossig vinden voor deze fout. Ik heb stap voor stap de handleiding gevolgd. Dit is het adres waar mijn forum staat.
http://members.lycos.nl/e6r6i6c/phpBB/portal.php
- WebSiteNet
- Contacteer:
Heb net voor de zekerheid even naar gekeken en opnieuw geupload maar dit was dus al in orde.
Ik heb ook het db install gebeuren gedaan en hij gaf aan dat alle tabbelen dus bestaan. dus ik snap dit dan ook niet : SQL Error : 1146 Table 'e6r6i6c_nl_db.ALBUM_CONFIG_TABLE' doesn't exist
Ik snap er helemaal niks van
Ik heb ook het db install gebeuren gedaan en hij gaf aan dat alle tabbelen dus bestaan. dus ik snap dit dan ook niet : SQL Error : 1146 Table 'e6r6i6c_nl_db.ALBUM_CONFIG_TABLE' doesn't exist
Ik snap er helemaal niks van

Ja ik heb het precies zo gedaan zoals in de handleiding stond. Je moest namelijk een album_db_install php samen met een album_msql SQL-bestand in mijn root uploaden en dan het album_db_install php aanspreken, Daarnaar kreeg ik ook een lijst te zien waarin de tabellen werden aangemaakt en dat alles corect was. Toen heb ik de 2 files weer verwijderd zoals in de handleiding stond.
Mischien dat ik dit verkeerd heb gedaan
Wat houd In line after nou precies in dan??#
#-----[ FIND ]----------------------------------------
#
<a href="{U_SEARCH_USER}" class="genmed">{L_SEARCH_USER_POSTS}</a>
#
#-----[ IN-LINE AFTER, ADD ]--------------------------
#
<br /><a href="{U_PERSONAL_GALLERY}" class="genmed">{L_PERSONAL_GALLERY}</a>
in dezelfde lijn van
moet je dit erachter voegen
Code: Selecteer alles
<a href="{U_SEARCH_USER}" class="genmed">{L_SEARCH_USER_POSTS}</a>
<br /><a href="{U_PERSONAL_GALLERY}" class="genmed">{L_PERSONAL_GALLERY}</a>
ik heb ook errors met de album mod
Parse error: parse error in /usr/home/bovennat/public_html/forum/includes/constants.php on line 29
Fatal error: Cannot redeclare redirect() (previously declared in /usr/home/bovennat/public_html/forum/includes/functions.php:23) in /usr/home/bovennat/public_html/forum/includes/functions.php on line 785
terwijl ik alles heb gedaan wat er stond..
Parse error: parse error in /usr/home/bovennat/public_html/forum/includes/constants.php on line 29
Fatal error: Cannot redeclare redirect() (previously declared in /usr/home/bovennat/public_html/forum/includes/functions.php:23) in /usr/home/bovennat/public_html/forum/includes/functions.php on line 785
terwijl ik alles heb gedaan wat er stond..

Nou ik heb het geluk dat ik een forum heb alleen voor het uittesten van mods. Ik heb het hele forum er maar overnieuw opgezet en zal nog eens proberen om het fotoalbum te instaleren, want de oplossing hier boven hielpen jammer genoeg niet. Toch bedankt voor de reacties, en zal laten horen hoe het nu gaat verlopen.
Nou ik heb vandaag het hele forum eraf gehaald en de hele database geleegd. Daarnaar heb ik het standaard phpbb forum versie 2.0.6 er weer overnieuw opgezet, dit werkte perfect. Daarnaar heb ik stap voor stap het fotoalbum er weer opgezet. Heb alle files geupload en alle mappen aangemaakt. Daarnaar heb ik de Msql database tabbelen aangemaakt met het db install php bestandje en heb die daarnaar met het msql bestandje ook weer verwijderd. Toen klikte ik op album en kreeg weer deze foutmelding:

Toen heb ik dus alle bestanden naar gekeken en ook of de tabel aan gemaakt is in de database en die stonden allemaal netjes op hun plek. Ik snap dus echt niet waar deze foutmelding vandaan komt, en het begint me nu aardig te frustrerenGeneral Error
Could not query Album config information
DEBUG MODE

- WebSiteNet
- Contacteer:
- WebSiteNet
- Contacteer:
Dit is de nieuwste:
http://smartor.is-root.com/viewtopic.php?t=3021
Download hem gewoon nog een keer want in het pakket wat jij hebt zit iets fout.
http://smartor.is-root.com/viewtopic.php?t=3021
Download hem gewoon nog een keer want in het pakket wat jij hebt zit iets fout.
Nou ik heb via de link die je hierboven gaf de zipfile gedownload. Het was overigens dezelfde zipfile die ik al had. Ik heb alles overnieuw geupload maar ik blijf dus dezelfde foutmelding krijgen. Ik heb de tabbelen eerst netjes gedeinstaleerd en vervolgens weer geinstaleerd.
Ik vind het een vreemde foutmelding. Zou je mischien kunnen uitleggen wat deze foutmelding nu eigenlijk probeerd te zeggen? Zoals ik hem nu intrepeteer is dat de tabellen die hij nodig heeft niet aanwezig. of aangesproken kunnen worden. Verders kan ik er dus gewoon niks van maken.
(ps het forum heeft totaal geen andere mods, het dus gewoon het phpbb 2.0.6 forum, dus daar kan het ook niet aan liggen.)
(edit- Mijn test forum staat wel op een gratis lycos acount, kun je daar wel het fotoalbum mod gebruiken??? )
Ik vind het een vreemde foutmelding. Zou je mischien kunnen uitleggen wat deze foutmelding nu eigenlijk probeerd te zeggen? Zoals ik hem nu intrepeteer is dat de tabellen die hij nodig heeft niet aanwezig. of aangesproken kunnen worden. Verders kan ik er dus gewoon niks van maken.
(ps het forum heeft totaal geen andere mods, het dus gewoon het phpbb 2.0.6 forum, dus daar kan het ook niet aan liggen.)
(edit- Mijn test forum staat wel op een gratis lycos acount, kun je daar wel het fotoalbum mod gebruiken??? )
- WebSiteNet
- Contacteer:
Info over de melding:
Bij sql querys in phpbb wordt gebruik gemaakt van constants. Een constant lijk op een variabele maar hij veranderd niet. hij kan ook niet veranderen ( de namen zeggen genoeg).
Als je het bestand includes/constants.php opent zie je onderaan dat er tabellen gedefineerd worden:
Nu krijg je elke keer als je CONFIG_TABLE gebruikt de goede tabel. voorbeeld:
Maar als die constant NIET gedefineerd is en je gebruikt het voorbeeld van daarnet dan krijg je deze query: En dan krijg je ded error die jij hebt.
De album mod heeft veel mysql tabellen dsu heeft een eigen bestand waarin die constants gedefineerd worden. Maar de constant die de tabel waarvan jij een error krijgt kan hij niet vinden. dus ik denk dat er een bestand mist waarin die gedefineerd worden.
snap je....
Bij sql querys in phpbb wordt gebruik gemaakt van constants. Een constant lijk op een variabele maar hij veranderd niet. hij kan ook niet veranderen ( de namen zeggen genoeg).
Als je het bestand includes/constants.php opent zie je onderaan dat er tabellen gedefineerd worden:
define('AUTH_ACCESS_TABLE', $table_prefix.'auth_access');
define('BANLIST_TABLE', $table_prefix.'banlist');
define('CATEGORIES_TABLE', $table_prefix.'categories');
define('CONFIG_TABLE', $table_prefix.'config');
define('DISALLOW_TABLE', $table_prefix.'disallow');
define('FORUMS_TABLE', $table_prefix.'forums');
define('GROUPS_TABLE', $table_prefix.'groups');
define('POSTS_TABLE', $table_prefix.'posts');
....................
..............
.......
.....
$sql ="SELECT * FROM " . CONFIG_TABLE;
SELECT * FROM CONFIG_TABLE
De album mod heeft veel mysql tabellen dsu heeft een eigen bestand waarin die constants gedefineerd worden. Maar de constant die de tabel waarvan jij een error krijgt kan hij niet vinden. dus ik denk dat er een bestand mist waarin die gedefineerd worden.
snap je....