IP-adres zoeken

Hulp nodig bij je installatie of kom je ergens niet uit? Probeer phpBB3! Problemen lossen we samen met je op.
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Forumregels
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Gesloten
Ilonavdb
Berichten: 4
Lid geworden op: 12 apr 2015, 22:11

IP-adres zoeken

Bericht door Ilonavdb » 12 apr 2015, 22:19

Hi, ik heb een vraagje. Al heeft de support tamplate waarschijnlijk weinig toegevoegde waarde; ik heb 'm toch maar even ingevuld.
  • Adres van je forum: http://automutilatiesite.messageboard.nl
    Event. modificaties op je forum: sinds enige tijd heeft een lid steeds dat er op haar account ingelogd wordt en na het veranderen van haar wachtwoord krijgt ze steeds de melding dat het aantal inlogpogingen overschreden zijn.
    Wanneer ontstond het probleem? paar weken geleden.
    phpBB versie: geen idee, via messageboard. 3.nogiets. Weet niet hoe ik er achter moet komen.
    Heb je onlangs iets veranderd aan je forum? nvt
    Wat is het probleem? is het mogelijk om te achterhalen op welk ip-adres er is ingelogd op haar account? Ik kan wel het gebruikerslogboek vinden maar dit is vooral het activeren van accounts en het wijzigen van wachtwoorden. Maar als diegene niets gepost heeft, is het dan mogelijk het ip-adres te achterhalen?

Alvast bedankt!
Groeten Ilona

Gebruikersavatar
El torro
Berichten: 4177
Lid geworden op: 02 sep 2014, 21:28
Locatie: In het zonnige zuiden
Contacteer:

Re: IP-adres zoeken

Bericht door El torro » 12 apr 2015, 22:53

Denk dat je voor problemen beter bij messageboard zelf kan zijn?

Ilonavdb
Berichten: 4
Lid geworden op: 12 apr 2015, 22:11

Re: IP-adres zoeken

Bericht door Ilonavdb » 13 apr 2015, 10:39

Zij verwezen me hier heen door ;) dus vandaar dat ik het vraag. Het is meer: zit er een standaard functie op het forum die dit kan? Zo niet, dan houdt het helaas op...

Gebruikersavatar
El torro
Berichten: 4177
Lid geworden op: 02 sep 2014, 21:28
Locatie: In het zonnige zuiden
Contacteer:

Re: IP-adres zoeken

Bericht door El torro » 13 apr 2015, 12:57

Als er alleen is ingelogd kan dat volgens mij niet nagegaan worden.
Of je moet toevallig zien dat ze online is en dat kijken bij "wie is online" daar staan de IP adressen bij.
Als er een bericht geplaatst wordt in haar naam kun je dat ook zien.

Normaal zou dat lid echter gewoon van wachtwoord moeten kunnen veranderen.
Mocht het toch niet lukken zou jij het kunnen doen en het haar toe sturen.

Ilonavdb
Berichten: 4
Lid geworden op: 12 apr 2015, 22:11

Re: IP-adres zoeken

Bericht door Ilonavdb » 13 apr 2015, 17:50

Bedankt voor je reactie. Het wachtwoord is inmiddels veranderd. Echter probeert diegene nog steeds in te loggen, waardoor ze elke keer melding krijgt dat het maximum aantal pogingen om in te loggen overschreden is. Dit maakt dat ze elke keer weer opnieuw die code in moet voeren om te bevestigen dat ze het wel is, etc. Dus het is vooral nu lastig. Het grootste probleem is opgelost: diegene kan niet meer op haar account. Maar het zou fijn zijn ook iets aan dit probleem te kunnen doen.

Gebruikersavatar
Theriddler
Berichten: 1103
Lid geworden op: 20 apr 2012, 07:47
Contacteer:

Re: IP-adres zoeken

Bericht door Theriddler » 13 apr 2015, 19:19

Je kunt ook evt via een een SQL query de inlog pogingen resetten. (zie http://wiki.phpbb.nl/Sql_query_uitvoeren)

Code: Selecteer alles

UPDATE phpbb_users SET user_login_attempts = 0 WHERE user_id > 1;
en

Code: Selecteer alles

TRUNCATE TABLE phpbb_login_attempts;
Vervang de prefix phpbb_ als je een andere gebruikt.
Prefix is te vinden in het bestand config.php alsook te zien in de database.

Edit: zie te laat dat het om een forum gaat die bij messageboard zit.
Alleen de forumdienst Messageboard zou je hiermee verder kunnen helpen.

NB:
Zo te zien maak je gebruik van phpBB via een forumdienst; deze diensten ondersteunen vaak geen optie om in je database te kijken of een bestand aan te passen via FTP toegang. Hierdoor kunnen we je maar beperkt helpen. Zoek op de site van je forumdienst naar een support optie of overweeg naar een 'host' over te stappen en er zelf een phpBB forum te beginnen. Succes!

Ilonavdb
Berichten: 4
Lid geworden op: 12 apr 2015, 22:11

Re: IP-adres zoeken

Bericht door Ilonavdb » 13 apr 2015, 19:23

Bedankt, dit ga ik zeker even proberen!

Gesloten