- Adres van je forum: http://www.zelfmoord-forum.nl
phpBB versie: 3.1.2
Heb je onlangs iets veranderd aan je forum?
Wat is het probleem?
Ik heb op mijn forum de instelling dat nieuwe gebruikers 5 berichten moeten plaatsen voordat ze priveberichten kunnen versturen. Nu zijn er een aantal oude gebruikers die er al dus al waren voordat die regel werd ingevoerd en die nog geen 5 berichten hebben geplaatst
De nieuwe gebruikers komen automatisch eerst in de groep "nieuw geregistreerde gebruikers" na vijf berichten gaan ze automatisch naar de gebruikersgroep geregistreerde gebruikers.
Ik wil voor de oude niet zo actieve leden graag een aparte gebruikersgroep aanmaken met de instelling dat priveberichten zijn uitgeschakeld. En dan net als met de groep nieuw geregistreerde gebruikers, met de instelling dat ze na het plaatsen van 5 berichten automatisch over gaan naar de groep geregistreerde gebruikers als standaard groep en dus prive berichten kunnen versturen.
Nu weet ik hoe ik een groep kan maken en leden kan toevoegen, maar niet hoe ik kan instellen dat die automatisch na die vijf berichten van groep wisselen.
aanmaken gebruikersgroep en standaard overzetten gebruikers
aanmaken gebruikersgroep en standaard overzetten gebruikers
- El torro
- Contacteer:
Re: aanmaken gebruikersgroep en standaard overzetten gebruik
Kun je die oude gebruikers dan niet in de groep "nieuw geregistreerde gebruikers" stoppen
Dan bereik je toch hetzelfde?
Weet niet of het in de praktijk werkt, maar je moet er wel even een paar dingen bijvertellen. De groep nieuw geregistreerde gebruikers moet dan de standaard groep zijn van die leden, willen de permissies van die groep voor hun gelden.El torro schreef:Kun je die oude gebruikers dan niet in de groep "nieuw geregistreerde gebruikers" stoppen
Daarnaast mag je ze dan NIET verwijderen uit de geregistreerde gebruikers groep, aangezien na de 5 berichten die is ingesteld... gebruikers worden verwijderd uit de groep nieuw geregistreerde gebruikers daarna gelden automatische de permissies van de geregistreerde gebruikers groep.
Op zoek naar een vertaling voor je extensie? vertalingen
Dat heb ik geprobeerd. Maar dat werkt dus niet.
Hoopte zelf ook dat het zo makkelijk zou zijn

- El torro
- Contacteer:
Hope schreef:Dat heb ik geprobeerd. Maar dat werkt dus niet.
Wat heb je geprobeerd en hoe?
Want er is mijn inziens geen reden dat het niet zou werken.
Ik heb een test gebruiker genomen (een gebruiker die dus al een account had maar met minder dan 5 berichten) die heb ik lid gemaakt van de groep nieuw geregistreerde gebruikers. Groep ingesteld als standaard voor lid en groep geregistreerde gebruikers ook laten staan.
Daarna heb ik geprobeerd 5 berichten met dit account te posten met het idee dat de gebruiker dan automatisch verwijderd zou worden uit de groep nieuw geregistreerde gebruikers overgezet zou worden naar de groep standaard geregistreerde gebruikers en dus priveberichten zou kunnen versturen. Maar dit gebeurt niet. De gebruiker blijft hangen in de groep nieuw geregistreerde gebruikers.
Daarna heb ik geprobeerd 5 berichten met dit account te posten met het idee dat de gebruiker dan automatisch verwijderd zou worden uit de groep nieuw geregistreerde gebruikers overgezet zou worden naar de groep standaard geregistreerde gebruikers en dus priveberichten zou kunnen versturen. Maar dit gebeurt niet. De gebruiker blijft hangen in de groep nieuw geregistreerde gebruikers.