Re: Wie is er online aanzetten?

Hulp nodig bij je installatie of kom je ergens niet uit? Probeer phpBB3! Problemen lossen we samen met je op.
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Forumregels
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Gesloten
Dianthus

Bericht door Dianthus » 08 nov 2014, 03:02

Bij wie kan ik terecht voor de volgende zaken eens te komen nakijken?

Ik ben beheerder samen met nog iemand anders en we kunnen de volgende zaken niet doen:

- 'Nieuw geregistreerde gebruikers' niet inkijken
- 'Kan profielen bekijken, ledenlijst en `wie is er online´ lijst '' niet inkijken
- kan instellingen server presaties niet zien (blijkbaar is dit nodig om de 'wie is er online' gebruikersinformatie op forumoverzicht te kunnen verwijderen, ook zouden we graag de 'statistiekeninformatie' op het forumoverzicht willen verwijderen.

- en kan ons ook iemand helpen om een update te doen naar de nieuwe stabiele versie aub.? Wel met behoud van het blauwe forumstijl zoals die nu is en natuurlijk met behoud van de structuur en berichten.

Is dit mogelijk dat ons iemand hiermee kan helpen aub?

Mvg,

Dianthus
http://wayti.123forum.be/
Laatst gewijzigd door Derky op 08 nov 2014, 17:45, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Gesplitst van http://www.phpbb.nl/forums/viewtopic.php?f=40&t=59318

Solidjeuh
Contacteer:

Bericht door Solidjeuh » 08 nov 2014, 04:14

'Kan profielen bekijken, ledenlijst en `wie is er online´ lijst '' niet inkijken'
Dat kan je aanpassen via beheerderspaneel /permissies / Algemene permissies/ permissies groepen

Ik denk niet dat je al de rest kan aanpassen of bekijken
123forum is een gratis forum dienst, en daarmee kan je niet alles opties aanpassen of bekijken.
Dus updaten zal 123forum ook moeten doen.
Al is dat nog niet aan te raden alvorens je thema ook geüpdatet word
Forum voor NL Extensie vertalingen ---> https://www.solidjeuh.fun
----------------------------------------------------------------------------

Dianthus

Re: Re: Wie is er online aanzetten?

Bericht door Dianthus » 08 nov 2014, 19:30

Hoi Solidjeuh,
'Kan profielen bekijken, ledenlijst en `wie is er online´ lijst '' niet inkijken'

Dat kan je aanpassen via beheerderspaneel /permissies / Algemene permissies/ permissies groepen
Ja, daar staat het goed maar bij Permissiemasker> Toon gebruikergebaseerde permissies staat het in het rood en we krijgen dit maar niet groen?
Ik denk niet dat je al de rest kan aanpassen of bekijken
Dus 'wie is er online' en 'statistieken' kan onmogelijk verborgen worden? Ik meen eens ergens gezien te hebben dat men dit kan door een bepaalde code te vervangen ergens? Wie weet hier iets meer over te vertellen want zou dit toch graag willen aanpassen?

en waar kan ik ergens de 'instellingen server presaties' zien en 'Forumversie' blijft n/a staan dus hoe kan ik nu weten welke versie ik heb? En ik meen toch ook gelezen te hebben dat men toch ook zelf kan updaten of hoe werkt dit allemaal en hoe kan ik weten of het thema is geupdatet voor die versie?

David
Contacteer:

Bericht door David » 08 nov 2014, 19:39

Dianthus schreef:Hoi Solidjeuh,

Ja, daar staat het goed maar bij Permissiemasker> Toon gebruikergebaseerde permissies staat het in het rood en we krijgen dit maar niet groen?
Heb je ook naar de permissies van andere groepen gekeken? Bij een andere groep kan bijvoorbeeld alles op NOOIT staan en een NOOIT betekend ook echt nooit, ook al heb je elders een JA ingesteld.
Dianthus schreef: Dus 'wie is er online' en 'statistieken' kan onmogelijk verborgen worden? Ik meen eens ergens gezien te hebben dat men dit kan door een bepaalde code te vervangen ergens? Wie weet hier iets meer over te vertellen want zou dit toch graag willen aanpassen?

en waar kan ik ergens de 'instellingen server presaties' zien en 'Forumversie' blijft n/a staan dus hoe kan ik nu weten welke versie ik heb? En ik meen toch ook gelezen te hebben dat men toch ook zelf kan updaten of hoe werkt dit allemaal en hoe kan ik weten of het thema is geupdatet voor die versie?
Ja kan de 'wie is online' verbergen met bijvoorbeeld een IF statement. Maar het probleem is dat jij met je forumdienst waarschijnlijk je bestanden niet kan en mag wijzigen dus die optie valt voor jouw af.

Dat zelfde geldt voor je forum en/of stijl updaten, als jij niet bij je forumbestanden en database kan. Dan kun jezelf weinig doen. Bij forumdiensten bij je afhankelijk van de technische mensen daar hoe ze jou software up to date houden.
Wijziging: Toevoeging:
Je stijl versie kan je zien in deze bestanden:

http://wayti.123forum.be/styles/se_sprites/style.cfg
http://wayti.123forum.be/styles/se_spri ... mplate.cfg
http://wayti.123forum.be/styles/se_spri ... /theme.cfg

Versie 1.0.1 als je dan naar de stijl database gaat, dan zie je de versie daar niet staan als goedgekeurde versie. Maar aan de andere versie nummers zou je kunnen concluderen dat je stijl is gemaakt voor phpBB 3.0.8.

Je forum versie lijkt 3.0.9 te zijn dus je stijl loopt dan 1 versie achter ;)
Op zoek naar een vertaling voor je extensie? vertalingen

Solidjeuh
Contacteer:

Bericht door Solidjeuh » 08 nov 2014, 19:44

Idd ik heb de forumdienst getest, en je geraakt niet aan de templates
Ook niet via het beheerderspaneel, dus je kan zelf niets wijzigen
Forum voor NL Extensie vertalingen ---> https://www.solidjeuh.fun
----------------------------------------------------------------------------

Dianthus

Bericht door Dianthus » 09 nov 2014, 00:48

Heb je ook naar de permissies van andere groepen gekeken? Bij een andere groep kan bijvoorbeeld alles op NOOIT staan en een NOOIT betekend ook echt nooit, ook al heb je elders een JA ingesteld.
Ja, zojuist alles bekeken maar bij permissiemasker> toon gebruikergebaseerde permissies> dianthus> bekijk permissies> profiel -> staat 'Kan profielen bekijken, ledenlijst en `wie is er online´ lijst' nog altijd in het rood.
Ja kan de 'wie is online' verbergen met bijvoorbeeld een IF statement. Maar het probleem is dat jij met je forumdienst waarschijnlijk je bestanden niet kan en mag wijzigen dus die optie valt voor jouw af.

Dat zelfde geldt voor je forum en/of stijl updaten, als jij niet bij je forumbestanden en database kan. Dan kun jezelf weinig doen. Bij forumdiensten bij je afhankelijk van de technische mensen daar hoe ze jou software up to date houden.
Heeft dat te maken dat ik phpBB niet zelf op een server heb staan die databases ondersteund?

En er is geen enkele manier om 'wie is er online' en 'statistieken' te verwijderen door een manier waarbij ik wel aan die bestanden kan geraken? Kan ik niet door een (betaalbare) optie ofzo regelen dat ik er wel aan kan?

En in feite hoeft updaten dus niet echt omdat ik maar een update achterloop of hoe wil ik dit precies zien?

El torro
Contacteer:

Bericht door El torro » 09 nov 2014, 09:38

Voor verdere vragen moet je hier zijn:
http://www.123forum.nl/ die hosten je forum.

David
Contacteer:

Bericht door David » 09 nov 2014, 11:20

El torro schreef:Voor verdere vragen moet je hier zijn:
http://www.123forum.nl/ die hosten je forum.
Wij hoeven mensen niet meteen weg te sturen hoor El torro ;) Dit soort vragen zijn voor ons makkelijk te beantwoorden. Wij weten ook dat het support bij zulke diensten ook niet 100% is. Alleen voor updates, foutmeldingen of andere software gerelateerde fouten waarvoor toegang nodig is voor de bestanden en of database kan verwezen worden naar de forumdienst.

Dianthus schreef:
Ja, zojuist alles bekeken maar bij permissiemasker> toon gebruikergebaseerde permissies> dianthus> bekijk permissies> profiel -> staat 'Kan profielen bekijken, ledenlijst en `wie is er online´ lijst' nog altijd in het rood.
Waarschijnlijk zit je als beheerder in meerdere groepen je hebt dus ook met meerdere groepen te maken. Je moet alle groepen controleren waar jij in zit en dit kan je doen met onderstaande stappen. Let hierbij vooral op de permissies NOOIT zoals ik eerder al zij wordt een NOOIT geen JA.

Dus als je bij geregistreerde gebruikers NOOIT hebt ingesteld en bij Beheerders JA, dan kan je dus NOOIT de 'wie is online' zien.
  • Ga naar het beheerderspaneel
  • Klik op het tabblad: Permissies
  • Klik aan de linkerkant op: Permissies groepen
  • Selecteer dan een groep
  • Klik dan op: Geavanceerde permissies
  • Klik dan op het tabblad: Profiel
  • Al daar vind je de permissie: Kan profielen bekijken, ledenlijst en `wie is er online´ lijst
Dianthus schreef:

Heeft dat te maken dat ik phpBB niet zelf op een server heb staan die databases ondersteund?

En er is geen enkele manier om 'wie is er online' en 'statistieken' te verwijderen door een manier waarbij ik wel aan die bestanden kan geraken? Kan ik niet door een (betaalbare) optie ofzo regelen dat ik er wel aan kan?

En in feite hoeft updaten dus niet echt omdat ik maar een update achterloop of hoe wil ik dit precies zien?
Klopt doordat je een forum hebt genomen bij een forumdienst heb je maar beperkte mogelijkheden en kan jij zelf dus niet bij je bestanden en je database.

Er is een manier om de 'wie is er online' en 'statistieken' te verwijderen, zoals je zelf al aangaf via de 'Instellingen serverprestatie' alleen die optie heeft je forumdienst verborgen. De tweede optie zou dan zijn een IF statement maar je kan ook niet in je bestanden dus dat valt ook af ;)

Als jij je forum zou verhuizen naar een betaalde host waar je het forum zelf kan installeren en onderhouden dan heb je alle mogelijkheden om je forum aan te passen en zelf de updates bij te houden.

Je moet je forumsoftware natuurlijk wel up to date houden, forumdiensten zijn hier helaas niet zo snel mee.

Lees ook dit artikel eens: forumdienst

Dianthus

Bericht door Dianthus » 09 nov 2014, 15:48

He David,

Dank voor je uitleg en ik heb het probleem kunne verhelpen want zoals je al aangaf stond ik in een groep op 'nooit'. :bier:

Maar dan heb ik nog ene paar vraagjes... wat is nu eigenlijk een IF statement? (kan dit wel allemaal zelf opzoeken maar jullie zijn hier de experts en heb het nu even druk met het forum op te bouwen) en is het niet mogelijk dat mijn huidge forumdienst dat wil doen, de 'wie is er online' en 'statistieken' verbergen?

Ivm. met ene forum verhuizen... is dit mogelijk om het huidige gratis forum zo te kunnen verhuizen zodat het er net hetzelfde uitziet met alle berichten, thema's, structuren, enz... op een betaalde host? En zo ja, zijn hier ook geen gratis opties in of toch tenminste goedkope maar wel degelijke opties?

Ik hoor graag van jullie terug...

El torro
Contacteer:

Bericht door El torro » 09 nov 2014, 16:25

Voor 5€ kan je blijkbaar een backup kopen bij 123
Een eigen domeinnaam en hosting pakket hoeft niet meer dan 20€/jaar te kosten.

Dianthus

Bericht door Dianthus » 09 nov 2014, 16:38

Ja, maar welke zijn er waar ze goede ervaringen mee hebben? Zelf heb ik hier scarlet en daarmee heb ik ook een plaats gratis maar die biedt geen ondersteuning voor databases en dat is toch wel nodig voor phpbb als ik het goed heb?

Maar het is dus al mogelijk om een gratis forum voor 5 euro dan volledig hetzelfde over te zetten naar een betaalde host?

El torro
Contacteer:

Bericht door El torro » 09 nov 2014, 17:04

Ik weet niet of je hier reclame mag maken voor een bedrijf, dus doe dat maar niet.
Maar het is dus al mogelijk om een gratis forum voor 5 euro dan volledig hetzelfde over te zetten naar een betaalde host?
Als ik het goed gelezen heb krijg je alleen een backup van de database, de rest moet je zelf weer aanpassen.
Maar op de link die ik gaf kun je dat toch zelf ook nalezen.

David
Contacteer:

Bericht door David » 09 nov 2014, 19:17

Het is inderdaad niet de bedoeling om in dit topic hostingbedrijven en prijzen te bespreken, in het wiki artikel wat ik je heb gegeven staat onderaan een stukje over "het alternatief" en daar wordt gelinkt naar een topic over Algemene webhosting diensten. Daar kan je informatie over goede hosting vinden en/of vragen. El torro gaf al aan dat dit niet meer dan 20 euro per jaar hoeft te kosten ;)

Even terug komen op je vragen:
Dianthus schreef:Maar dan heb ik nog ene paar vraagjes... wat is nu eigenlijk een IF statement? (kan dit wel allemaal zelf opzoeken maar jullie zijn hier de experts en heb het nu even druk met het forum op te bouwen) en is het niet mogelijk dat mijn huidge forumdienst dat wil doen, de 'wie is er online' en 'statistieken' verbergen?
Om eerlijk te zijn weet ik niet precies hoe ik een IF statement moet uitleggen, het is een stukje code die je in je HTML bestand te zetten. Bijvoorbeeld als je iets wilt laten zien aan bepaalde groepen en/of gebruikers. Misschien verduidelijken deze voorbeelden het verhaal een beetje:

<!-- IF S_REGISTERED_USER -->: Als de gebruiker is ingelogd en geen bot is
<!-- IF S_USER_LOGGED_IN -->: Als de gebruiker is ingelogd
<!-- IF U_MCP -->: Als de gebruiker een moderator is
<!-- IF U_ACP -->: Als de gebruiker een beheerder is

<!-- IF S_USERNAME eq "David" -->TEKST OF ANDERE INHOUD HIER<!-- ENDIF -->: De tekst of afbeeldingen die je tussen deze IF statement zet is alleen zichtbaar voor de gebruiker David.

<!-- IF FORUM_ID eq 5 -->TEKST OF ANDERE INHOUD HIER<!-- ENDIF -->: De tekst of afbeeldingen die je tussen deze IF statement zet is alleen zichtbaar als je het forum met forum ID 5 bezoekt.

Je kan hier verschillende dingen mee doen, er zijn tal van IF statements die je op verschillende manieren kan gebruiken en voor verschillende doeleinden kan inzetten. Moet wel eerlijk zeggen dat het in sommige gevallen een moeilijke materie is, maar wel leuk om je in te verdiepen als je gevorderd bent ;)

Niet vergeten je IF statement altijd af te sluiten met een <!-- ENDIF -->
Dianthus schreef: Ivm. met ene forum verhuizen... is dit mogelijk om het huidige gratis forum zo te kunnen verhuizen zodat het er net hetzelfde uitziet met alle berichten, thema's, structuren, enz... op een betaalde host? En zo ja, zijn hier ook geen gratis opties in of toch tenminste goedkope maar wel degelijke opties?
Je stijl, thema's zoals jij ze noemt kan je niet meenemen. Maar wel opnieuw installeren/toevoegen je betaalde host. Een back-up bevat alleen alle gegevens die in de database staan. Onderwerpen, Berichten, forumindeling, foruminstellingen, gebruikersinstellingen.

Helaas zal je Avatars en Bijlages ook verliezen, want die staan in je bestanden en daar krijg je meestal geen back-up van.

Dianthus

Bericht door Dianthus » 09 nov 2014, 22:32

Ah ja nu begrijp ik het IF='als' regels :)

Ken een beetje van programmeren maar ben er verre van een kei in hoor. Maar het is dus niet mogelijk om mijn forumdienst te contacteren en dat zij voor mij kunnen regelen om die 'wie is er online' en 'statistieken' te verbergen? Is een beetje te gek om al het werk van overzetten naar een betaalde host voor alleen deze twee zaken.

El torro
Contacteer:

Bericht door El torro » 09 nov 2014, 22:43

Dianthus schreef:Ah ja nu begrijp ik het IF='als' regels :)

Ken een beetje van programmeren maar ben er verre van een kei in hoor. Maar het is dus niet mogelijk om mijn forumdienst te contacteren en dat zij voor mij kunnen regelen om die 'wie is er online' en 'statistieken' te verbergen? Is een beetje te gek om al het werk van overzetten naar een betaalde host voor alleen deze twee zaken.
Ik had een forum bij een forumdienst 25000 leden en ruim 100.000 posts
Toen hield de forumdienst er mee op :roll:
Voor mij dus nooit geen forumdienst meer.

ps, met heel veel moeite en veel hulp hebben we de berichten kunnen redden, de leden niet. :(

David
Contacteer:

Bericht door David » 09 nov 2014, 22:51

Waarom probeer je het niet gewoon, niet geschoten altijd mis ;)

Maar er valt iets te zeggen over El torro zijn punt, forumdiensten zijn niet 100% betrouwbaar. Met een groeiend forum zou ik zeker mijn voorzorgsmaatregelen nemen. Las vandaag het zelfde verhaal als El torro nu verteld

Gesloten