Welke tabellen bijwerken bij auto toevoegen lid aan een groe

Hulp nodig bij je installatie of kom je ergens niet uit? Probeer phpBB3! Problemen lossen we samen met je op.
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Forumregels
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Gesloten
Rob T

Welke tabellen bijwerken bij auto toevoegen lid aan een groe

Bericht door Rob T » 23 aug 2013, 14:14

• Adres van je forum: http://www.wielertoerist.nl
    Event. modificaties op je forum:
    Wanneer ontstond het probleem?
    phpBB versie:3.0.8

Heb je onlangs iets veranderd aan je forum?
    Wat is het probleem?
Binnen het forum is een deel dat alleen zichtbaar is voor een bepaalde groep forummers. Nu kan ik dit bijhouden via gebruikerspaneel, maar aangezien deze groep in een administratie zitten die binnen de website is gebouwd, zou ik graag bij toevoegen van een forummer aan deze administratie (aanmelden doet forummer zelf waarna het goedgekeurd moet worden) automatisch de toegang tot deze speciale groep willen regelen. Ik heb dit gebouwd, en ik update phpbb3_user_group en de forummer komt daarna ook in de lijst binnen het gebruikerspaneel als zijnde lid dat tot die groep behoord, echter de betreffende forummer ziet het betreffende deel dan het forum niet.

Zie hieronder het stukje code voor het toevoegen aan de groep.

Code: Selecteer alles

$groupid = 752;
			$groupzero = 0;
			$sqlgroup = "INSERT INTO phpbb3_user_group (
						group_id, user_id, group_leader, user_pending)
	       	     	VALUES (
						'$groupid', '$editid_rs->forumid', '$groupzero', '$groupzero')";
			$resultaatgroup = mysql_query($sqlgroup);
Moet er nog iets gebeuren?

Gesloten