crash door veel dataverkeer en load op MySql database

Hulp nodig bij je installatie of kom je ergens niet uit? Probeer phpBB3! Problemen lossen we samen met je op.
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Forumregels
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Gesloten
rebellin

crash door veel dataverkeer en load op MySql database

Bericht door rebellin » 29 mei 2013, 06:26

• Adres van je forum: http://www.bergezelkes.be/portal.php
    Event. modificaties op je forum:phpBB-Gallery
    Wanneer ontstond het probleem?
    phpBB versie: 3.0.10

Heb je onlangs iets veranderd aan je forum?Nee
    Wat is het probleem?
Mijn website werd op offline gezet omdat er teveel dataverkeer en load op de MySql database is :o Wat kan ik hieraan doen ? Zie hieronder bericht van de hoster !
Alvast bedankt.

We hebben de laatste maanden heel wat problemen gehad met onze hosting-server en we hebben de oorzaak van het probleem kunnen herleiden tot het forum op www.bergezelkes.be/portal.php

Dit forum veroorzaakt heel veel dataverkeer en een enorme load op de MySql database waardoor deze regelmatig crasht.

We hebben het forum offline gezet en we zien onmiddellijk een performantiewinst van maar liefst 90% op de gehele server.

Waar dit probleem op het forum nu exact vandaan komt kunnen wij onmogelijk achterhalen en dat is ook niet echt iets dat xij als hoster moeten doen.

Ik denk dat jullie dit toch best even bekijken, want we moeten dergelijke problemen in de toekomst absoluut vermijden. Je begrijpt ongetwijfeld dat ik niet wil dat onze zakelijke klanten nog verder hinder ondervinden van de performantieproblemen veroorzaakt door het forum op jullie site, vandaar dat we dit voorlopig ook offline hebben gehaald.

Alvast bedankt om dit na te kijken!

Solidjeuh
Contacteer:

Re: crash door veel dataverkeer en load op MySql database

Bericht door Solidjeuh » 29 mei 2013, 08:43

Een goede host zou moeten kunnen zien waar het probleem zich juist bevind.
Welke pagina's een hoge load veroorzaken enz..
Forum voor NL Extensie vertalingen ---> https://www.solidjeuh.fun
----------------------------------------------------------------------------

Ger
Contacteer:

Re: crash door veel dataverkeer en load op MySql database

Bericht door Ger » 29 mei 2013, 09:09

Wie is je host? Welk hostingpakket heb je bij hun?
Je kunt eventueel de slow query log opvragen.

Gesloten