Kan 'line' niet vinden bij editten

Hulp nodig bij een stijl? Voor zowel XHTML/CSS als grafische vragen uiteraard gerelateerd aan phpBB3.
Forumregels

LEES: Richtlijnen voor Support. Vul de support template in!
phpBB3.0.x
Verschaf iemand geen servertoegang tenzij het niet anders kan. Maak altijd eerst een volledige backup en verander de inloggevens na afloop. Eigen risico.
Plaats reactie
RW076

Kan 'line' niet vinden bij editten

Bericht door RW076 » 16 feb 2013, 14:52

Ik ben een mod (mijn 1e) aan het installeren, maar loop bij stap 3 al vast.
Ik heb in het verleden al verschillende fora's "gemaakt" maar dit is de 1e met phpbb3.

De stap in de mod luid als volgt:

Open: adm/style/acp_forums.html

(ik ga dus met mijn ftp programma naar die map en download die file, open hem dan met mijn texteditor en ga naar de volgende stap)

Find: <dt><label for="forum_desc">{L_FORUM_DESC}:</label><br /><span>{L_FORUM_DESC_EXPLAIN}</span></dt>

En hier gaat het mis, ik kan deze hele 'line' niet vinden in dat document.

Een collega dacht dit ook al eens gehad te hebben en raadde me aan om in het ACP van het forum onder 'stijlen' > 'templates' > 'prosilver' > wijzigen het bestand te openen en editten, maar daar staat 'acp_forum.html niet eens tussen.

Iemand een goede tip of beter nog de oplossing? En als toevoeging, is dit echt zo dramatisch anders dan in phpbb2, want ik dacht toch wel een "behoorlijk ervaren" phpbb editor te zijn.

Bedankt alvast,

David
Contacteer:

Re: Kan 'line' niet vinden bij editten

Bericht door David » 16 feb 2013, 16:20

De lijn die je moet zoeken kan ik in de originele 3.0.11 bestanden gewoon vinden hoor. Hij staat op lijn 154 om precies te zijn, welke teksteditor gebruik je precies om je bestanden te wijzigingen?

Wat betreft de tip van je vriend... absoluut niet doen ;) Als je stijl bestanden via het beheerderdpaneel gaat wijzigingen en in de toekomst ooit één van je stijl mappen zou vernieuwen, dan ben je al die wijzigingen die via het beheerderspaneel hebt gedaan alweer kwijt. Stijl wijzigingen kun je het beste direct in je bestanden doen zo weet je vrijwel 100% zeker dat de wijzigingen opgeslagen blijven!

Gebruik voor het wijzigingen van phpBB3 bestanden een goede editor zoals bijvoorbeeld notepad++
Op zoek naar een vertaling voor je extensie? vertalingen

RW076

Bericht door RW076 » 16 feb 2013, 16:51

Bedankt voor je tip, ik ben echter een Mac gebruiker, en heb het geprobeerd met Teksteditor (standaard op elke mac) en Word, biede laten me de lijn niet zien. Kun je me nog een programma aanraden (niet alleen voor Windows)?

Alvast bedankt.

Ik vond een handig vinkje in de eigenschappen van 'Teksteditor' nadat ik dat aan heb gezet zie ik opeens heeeeel veel meer tekst. Toch bedankt David, je hebt me iig aan het denken gezet.

PhilipvD

Bericht door PhilipvD » 16 feb 2013, 20:27

RW076, dubbelposten (#3.5) is niet toegestaan. Ik vraag je om in het vervolg, als je iets wilt toevoegen aan je laatste bericht, de knop 'wijzig' te gebruiken. Bedankt! Ik heb je berichten samengevoegd.

Pola
Contacteer:

Bericht door Pola » 16 feb 2013, 22:35

De standaard TextEdit van MAC OS is een geschikte tekstbewerker voor het aanpassen van de bestanden van phpBB. Andere geschikte editors kun je hier bekijken.
HGN op phpbb.com

Plaats reactie