OVerzicht zoeken, wat is wat?

Hulp nodig bij je installatie of kom je ergens niet uit? Probeer phpBB3! Problemen lossen we samen met je op.
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Forumregels
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Gesloten
-Mieke-

OVerzicht zoeken, wat is wat?

Bericht door -Mieke- » 27 jan 2013, 09:25

Goedemorgen,
ik twijfelde of ik door moest in mijn eigen topic of voor de duidelijkheid een nieuw topic aan moet maken.
Ik ben al even bezig met het doorlezen van dit forum, maar heb het nog net niet duidelijk. Een aantal wiki-pagina's waar naar wordt gelinkt, zijn dood, dus wil het even in dit topic doen.

Ik begrijp dat je modificaties (MOD's) aan je forum kan doen. Hoe in dat rijtje passen de BB-codes, of zijn dat eigenlijk geen modificaties?
Hoe verwerk je BB-codes? Zit dat altijd in een speciaal bestand en hangt dat dan af van wat je wil wijzigen in die code?
Ik heb een paar praktische voorbeelden:
- Andere smiley-set - waar valt dat onder?
- YouTube embedden = BB-code, maar waar wijzig ik dat dan?
- Andere style - zoeken in Stijlen-onderdeel en leren van CSS etc?
- Reclameblokken boven en onder forum plaatsen - ?
Er zijn er nog wel meer, maar daar kom ik even niet op. Heel erg bedankt voor het reageren.

David
Contacteer:

Re: OVerzicht zoeken, wat is wat?

Bericht door David » 27 jan 2013, 10:11

Hoi -Mieke-,

Misschien kun je vertellen welke links uit de wiki dood zijn?

Een BBcode en een Modificatie moet je apart van elkaar zien, een modificatie is een aanpassing waar meerdere wijzigingen in de phpBB bestanden voor nodig zijn. Een BBcode kun je over het algemeen gewoon via je Beheerderspaneel toevoegen zonder wijzigingen in je bestanden (uitzonderingen daar gelaten)

Ik persoonlijk vind smilies gewoon onder de phpBB instellingen vallen, je kunt vragen daarover dan ook het beste in het forumonderdeel support stellen, hieronder alvast de uitleg hoe je smilies kunt toevoegen , mocht je interesse hebben.

Smilies toevoegen:

Je moet de smilies die je wilt toevoegen eerst uploaden naar de map root/images/smilies als je dat heb gedaan volg je onderstaande stappen...
  • Ga naar je Beheerderspaneel
  • Klik op het tabblad: Berichten
  • Klik aan de linkerkant op: Smilies
  • Scroll naar onderen en klik op "Meerdere smilies toevoegen"
  • Stel de smilies die je wilt toevoegen in naar eigen voorkeur en klik op "bevestig"
BBcode toevoegen:
  • Ga naar je Beheerderspaneel
  • Klik op het tabblad: Berichten
  • Klik aan de linkerkant op: BBcodes
  • Scroll naar onderen en klik op "Nieuwe BBcode toevoegen"
  • Welke stukje code je waar moet toevoegen staat vaak netjes aangegeven.
Als je een BBcode zoekt kijk dan eens: viewtopic.php?f=40&t=37570

Als je alleen een stijl wilt toevoegen heb je niet perse HTML of CSS kennis nodig. Tip: Nieuwe stijlen installeren Pas als je jouw stijl wilt gaan aanpassen dan is het handig dat je HTML en CSS kennis in huis hebt!

Alhoewel je hier op het forum ook zou kunnen vragen hoe je iets moet aanpassen, als je zou aangeven wat je wilt veranderen... dan is er vast en zeker iemand die jouw kan uitleggen hoe je dat moet doen ;)

Voor jouw reclamevakken zou ik deze modificatie willen aanraden: https://www.phpbb.com/customise/db/mod/ ... anagement/

Hopelijk zijn je vragen hier mee beantwoord, zo niet stel gerust nog een andere vraag!
Op zoek naar een vertaling voor je extensie? vertalingen

-Mieke-

Bericht door -Mieke- » 27 jan 2013, 12:12

Ja, zo is het me helemaal duidelijk. Ik ga hier eens lekker rondspitten én ik heb al nieuwe smileys toegevoegd. :mrgreen:
Hardstikke bedankt!

Pola
Contacteer:

Bericht door Pola » 27 jan 2013, 15:16

David schreef:Een BBcode kun je over het algemeen gewoon via je Beheerderspaneel toevoegen zonder wijzigingen in je bestanden (uitzonderingen daar gelaten).
En de BBCodes die je via het beheerderspaneel toevoegt worden opgeslagen in de database (net als alle andere instellingen in het beheerderspaneel, alle gebruikers, forums, berichten, enz.).
HGN op phpbb.com

Gesloten