Het is verstandiger om je stijl dan van 3.0.7 naar 3.0.10 bij te werken. Ik weet niet precies hoe ik het nu het beste kan uitleggen maar ga het toch proberen; Als een forumversie wordt bijgewerkt worden bepaalde functies aangepast, verwijderd en/of toegevoegd, er worden ook functies gebruikt in je stijl. Als je stijl dus niet is bijgewerkt werken sommige functies niet of niet volledig. Het is daarom verstandig om forumversie en stijlversie het zelfde te hebben dan weet je zeker dat alles werkt zoals het hoort. Ik hoop dat ik het zo goed heb uitgelegd.
Wat betreft het updaten, denk dat je het beste onderstaande stappen kunt volgen; Je bent met onderstaande methode dus al je modificaties en wijzigingen kwijt!
Maak (bij voorkeur) eerst een backup van files en database.
- Download de volledige laatste versie 3.0.10 Nederlands van phpBB.nl.
- Unzip het bestand op je PC en open de phpBB3 map.
- Verwijder het config.php bestand, en de images en files mappen.
- Via FTP moet je de overige bestanden en mappen uploaden naar de rootfolder van je forum op de server, waarmee je de oude bestanden overschrijft.
- Ga in je internet browser naar http://garagemaniacs.nl/forumnew//insta ... update.php
- Laat deze database update volledig uitvoeren.
- Met je FTP programma moet je dan de install map uit de rootfolder van je forum op de server verwijderen.
- Met je FTP programma kun je dan de cache map op je server openen en daaruit alles BEHALVE, index.htm en .htaccess verwijderen.
- Klaar.
Gebruik alleen een goed FTP programma, zoals
FileZilla, om je bestanden over te zetten naar de server.
Je hebt nu je forum op versie 3.0.10 met de standaard stijlen subsilver2 en prosilver, inclusief alle forums, topics, berichten, gebruikers, avatars, enz.
Wat je achteraf dan nog zou moeten doen is de modificaties uit je database verwijderen, dit kan op 2 manieren.
1.) Met de
Support toolkit, en dan de optie
Database Cleaner. Dit zorgt ervoor dat je database weer als origineel phpbb3 forum wordt gemaakt. De modificaties worden dan verwijderd.
2.) De installatie bestanden en of scripts van de modificaties die je hebt opnieuw draaien. Als het goed is heb je dan de optie om de MOD te verwijderen.
Maak een back-up voor je hieraan begint zodat als er iets mis loopt je weer terug kan naar het begin. Ik hoop dat je hiermee vooruit komt mocht je vragen hebben stel ze gerust!