Afbeelding naast standaard onderwerp-icoon plaatsen
Forumregels
LEES: Richtlijnen voor Support. Vul de support template in!
Verschaf iemand geen servertoegang tenzij het niet anders kan. Maak altijd eerst een volledige backup en verander de inloggevens na afloop. Eigen risico.
LEES: Richtlijnen voor Support. Vul de support template in!

-
Afbeelding naast standaard onderwerp-icoon plaatsen
Ik zie hier op de indexpagina index.php bij prikbord een 'prikkertje' staan, hoe kan dat gemaakt worden en kan eventueel het symbooltje ervoor ook aangepast worden? Zo heb ik een forum voor onder andere een Nederlands deel maar ook een Belgisch deel, dan zou ik vlaggetjes kunnen tonen. Alvast bedankt.
Re: Afbeelding naast standaard onderwerp-icoon plaatsen
Aan een forum kun je je eigen forum icoontje (afbeelding) toevoegen.
Beheerderspaneel - FORUMS - ga naar het forum waar je een afbeelding aan toe wilt voegen en klik op het groene edit icoontje
- Bij
Beheerderspaneel - FORUMS - ga naar het forum waar je een afbeelding aan toe wilt voegen en klik op het groene edit icoontje
Forum-afbeelding:
kun je het pad naar de afbeelding opgevenHGN op phpbb.com
-
Ik heb het gevonden:
Forumafbeelding:
Locatie, die relatief is aan de phpBB-hoofdmap, van een extra afbeelding om geassocieerd te worden met dit forum.
Alleen als ik de locatie vanaf mijn server in de map van het forum invul dan krijg ik deze melding:
De opgegeven forumafbeelding bestaat niet
Forumafbeelding:
Locatie, die relatief is aan de phpBB-hoofdmap, van een extra afbeelding om geassocieerd te worden met dit forum.
Alleen als ik de locatie vanaf mijn server in de map van het forum invul dan krijg ik deze melding:
De opgegeven forumafbeelding bestaat niet
Wat heb je precies opgegeven nu?
Kun je ook vertellen waar je afbeelding nu staat welke locatie?
Kun je ook vertellen waar je afbeelding nu staat welke locatie?
Op zoek naar een vertaling voor je extensie? vertalingen
-
Dit is de url:
http://beursig.nl:2222/CMD_FILE_MANAGER ... 20vlag.jpg
Ik heb alleen het idee dat dit niet goed is. In het mapje forum heb ik een mapje voor afbeeldingen gemaakt en daar de afbeelding in geplaatst (zie ook de opbouw van de url).
http://beursig.nl:2222/CMD_FILE_MANAGER ... 20vlag.jpg
Ik heb alleen het idee dat dit niet goed is. In het mapje forum heb ik een mapje voor afbeeldingen gemaakt en daar de afbeelding in geplaatst (zie ook de opbouw van de url).
Zoals ik het nu zie heb je de afbeelding in de map files gezet, terwijl je afbeeldingen eigenlijk in de map Images horen. Zou je de map Forumiconen in je image map zetten, dan zet je bij forum-afbeelding het volgende:
images/Forumiconen/Belgische vlag.jpg
-
David schreef:Zoals ik het nu zie heb je de afbeelding in de map files gezet, terwijl je afbeeldingen eigenlijk in de map Images horen. Zou je de map Forumiconen in je image map zetten, dan zet je bij forum-afbeelding het volgende:images/Forumiconen/Belgische vlag.jpg
Heel erg bedankt, het is gelukt, alleen nu het formaat van de vlag nog aanpassen

Edit: kleinere afbeelding geupload maar ik krijg hem zelfs na de cache legen niet kleiner op mijn scherm.
Edit: na CTRL+F5 wel

Dat is een kwestie van je afbeelding opnieuw schalen met een fotobewerkings-programma, voor zo ver ik weet kun je geen afmetingen invoeren met phpBB3 voor je forumafbeeldingen 

Wijziging: Wijziging:
Ik zie dat je bericht een paar keer is gewijzigd, en het verkleinen van je afbeelding al is gelukt