Forum gehackt of spam

Hulp nodig bij je installatie of kom je ergens niet uit? Probeer phpBB3! Problemen lossen we samen met je op.
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Forumregels
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Gesloten
woodsman

Forum gehackt of spam

Bericht door woodsman » 13 mar 2012, 13:56

• Adres van je forum: http://forum tornakbushcraft
    Event. modificaties op je forum:
    Wanneer ontstond het probleem?gisteren
    phpBB versie:

Heb je onlangs iets veranderd aan je forum?geen
    Wat is het probleem?
spam,gehackt

kan iemand mij helpen ik heb het forum nu 5 jaar nooit geen probleem.
Nu ben ik een digibeet, ik denk dat ik gehackt ben of spam heb.

Ger
Contacteer:

Re: nieuw hier

Bericht door Ger » 13 mar 2012, 14:28

Even geduld, het kan iets langer dan 10 minuten duren voordat iemand je bericht leest. Zie regel 3.5.
Verder: heb je de Sticky al gelezen, met name het kopje Mijn forum is gehackt! Wat moet ik doen?

Is dit je forum? In dat geval kunnen we je niet helpen omdat het ten eerste een zwaar verouderd forum is (versie 2.x wordt al een paar jaar niet meer ondersteund) en omdat je gebruik maakt van een forumhost. Je zult dan bij je forumhost te rade moeten gaan.

Als laatste wil ik je nog even verzoeken in het vervolg een betere toptictitel te kiezen en beter uit te leggen wat je probleem is (en de support template goed invullen). "Nieuw hier" zegt weinig over de problemen waar je mee zit. Ik heb je topictitel aangepast. Alleen als omschrijving "spam, gehackt" vertelt ook niet zoveel.

Pola
Contacteer:

Re: nieuw hier

Bericht door Pola » 13 mar 2012, 14:36

Volgens mij is het een probleem van http://www.createforums.com.
Je zult dus met hen contact op moeten nemen. Ook andere forums die via www.createforums.com zijn aangemaakt geven dezelfde malware waarschuwingen.
HGN op phpbb.com

woodsman

Re: Forum gehackt of spam

Bericht door woodsman » 13 mar 2012, 15:00

vrienden vast bedankt voor de info.
ik heb dus een verouderd forum hoe krijg ik nu de data base en kan ik deze zetten in een nieuw??
ik hoop dat jullie wel mijn paniek kunnen begrijpen er staat zoveel informatie op.

gr.woodsman.

Ger
Contacteer:

Re: Forum gehackt of spam

Bericht door Ger » 13 mar 2012, 15:33

Kun je in het beheerderspaneel komen? In dat geval kun je normaliter een backup maken via "backup database" in het menu aan de linkerzijde. Vervolgens kies je voor Full Backup. Afhankelijk van de snelheid van de server en de grootte van je forum kan de volgende stap even duren, maar als het goed is kun je dan een SQL of GZIP bestand downloaden. Daarmee kun je aan de slag om zelf een forum op te zetten. Hoe dat werkt, lees je in de handleiding.

Gesloten