Berichten wijzigen als Admin/GM

Hulp nodig bij je installatie of kom je ergens niet uit? Probeer phpBB3! Problemen lossen we samen met je op.
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Forumregels
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Gesloten
Lopot

Berichten wijzigen als Admin/GM

Bericht door Lopot » 28 dec 2011, 19:07

• Adres van je forum: http://www.webbietown.s3.one2xs.com/forum/phpBB3
    Event. modificaties op je forum:Nee
    Wanneer ontstond het probleem? Al sinds ik mijn forum heb.
    phpBB versie: 3

Heb je onlangs iets veranderd aan je forum? Nee, niet in die instellingen.
    Wat is het probleem?
Ik kan als admin, en de global moderators, kunnen géén berichten van leden wijzigen, terwijl dit soms nogal handig kan zijn. Wie weet waar/hoe ik dit op kan lossen?

Groetjes,
Lopot

PhilipvD

Re: Berichten wijzigen als Admin/GM

Bericht door PhilipvD » 28 dec 2011, 21:02

Dan zal je waarschijnlijk even in je permissies moeten kijken. :)

Beheerderspaneel -> Tabblad: Permissies -> Permissies Groepen -> Beheerders/moderators

Bovenaan vind je dan een drop-down menu met 'Selecteer type'. Kies hier dan het juiste type (moderator) en kies 'Geavanceerde permissies'.
Vervolgens is het een kwestie van nakijken of er bij 'Kan berichten wijzigen' een vinkje staat bij 'ja'.

Lopot

Bericht door Lopot » 29 dec 2011, 11:12

Er staat bij mij onder "geavanceerde permissies" geen optie "Kan berichten wijzigen" hoor, en bij mij is het geen Moderator maar Global Moderator, geen idee hoe dit komt... :o

Lopot

Bericht door Lopot » 31 dec 2011, 11:12

Bump...

Libby

Bericht door Libby » 31 dec 2011, 13:29

Je kan de permissies van rollen ook globaal instellen en wijzigen. Dan hoeft dat niet steeds handmatig via geavanceerde permissies die je kan wijzigen wanneer je een rol aan het toewijzen bent.

Beheerderspaneel --> tabblad Permissies --> Permissierollen (links in het venster) --> Moderator rollen --> Kies een rol die je wilt wijzigen of maak zelf een rol aan --> Berichtacties (kan berichten wijzigen: ja) --> als je klaar bent bevestig.

Nu nog deze rol toewijzen aan de juiste groep. Dat kan ook vanuit het tabblad Permissies en vanuit het tabblad Gebruikers en groepen.

Bijvoorbeeld:
Tabblad permissies (algemene permissies) --> Permissie groepen --> Selecteer de moderatorgroep --> Selecteer type --> selecteer rol --> bevestig (per type moet je bevestigen, je kan niet omstebeurt een type kiezen en de rol instellen en dan 1x voor al de types bevestigen). De juiste permissies moeten volgens mij ook per groep aan de verschillende forums worden ingesteld (forum gebaseerde permissies --> forum moderators).

Gesloten