Messageboard.nl forum -> knoppen weg in template na upgrade

Hulp nodig bij je installatie of kom je ergens niet uit? Probeer phpBB3! Problemen lossen we samen met je op.
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Forumregels
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Gesloten
Sportiva-Italia
Contacteer:

Messageboard.nl forum -> knoppen weg in template na upgrade

Bericht door Sportiva-Italia » 16 apr 2011, 15:22

• Adres van je forum: http://www.sportiva-italia.nl
    Event. modificaties op je forum:Niets; standaard forum via Messageboard.nl
    Wanneer ontstond het probleem?Vorige week na upgrade van het forum
    phpBB versie:3.0

Heb je onlangs iets veranderd aan je forum?Alleen upgrade
    Wat is het probleem?
In stijl/template 'Blackbox', zijn knoppen om te reageren en topics te maken verdwenen.

Ik heb al een paar jaar een kant en klaar forum via Messageboard.nl en een paar weken terug merkte ik dat mijn site niet bereikbaar was onder m'n eigen domein www.sportiva-italia.nl. Kan s iets gebeuren, maar toen er niets gebeurde even nagekeken wat er aan de hand was. Op de site van messageboard.nl stond iets over een ander adres, waar ik naar moest laten verwijzen in het DNS. keurig gedaan en na een poosje werkte het weer.
Alleen: ik zag ook dat er een forum (PHPBB) upgrade was en dat de oude versie na verloop van tijd uit gebruik zou worden genomen. Ook omdat ik soms moeite had het forum te laden (na die adres verandering), besloot ik dat ook maar mee te pakken. Dat ging wonderbaarlijk vlot en na vier minuten was de upgrade voltooid. Alles werkte vlot en soepel, behalve: wanneer ik de stijl 'Blackbox' weer aanvinkte, welke ik altijd al gebruikte, maar weer moest instellen, waren de knoppen als 'onderwerp toevoegen' en 'plaats reactie' verdwenen. Welke stijl of template ook kies: ze hebben het zelfde probleem, behalve de standaard Prosilver, die de knoppen wèl laat zien. Voorheen was het wel goed en volgens mijn waren de knoppen in het Engels.

Ik ben er door het lezen van diverse fora (o.a. hier) achter gekomen dat de permissies mogelijk niet goed staan, maar omdat met de stijl Prosilver de knoppen wel zichtbaar zijn en ik gewoon topics kan maken en kan antwoorden, staan de persmissies wel goed. Ook omdat ik onderaan t forum zie staan dat ik alles mag doen, wat ook bevestigd wordt in het beheerdersoverzicht. Alles nagekekn qua groepen etc, maar ik sta er gewoon in als beheerder met alle rechten.

Doordat ik gewoon via Messageboard het forum beheer (en geen software heb gedownload), kan ik ook geen taalpakketten wijzigen. Voor mijn part zijn de knoppen Engelstalig, als ik maar met Blackbox (zwart met geel) mijn forum kan gebruiken. Het is erg irritant om met prosilver te werken en mijn Hyves is er ook op aangepast. De helpdesk van het forum heeft na drie dagen nog altijd geen antwoord gegeven, dus dat schiet lekker op! Zonet dan maar via hun site het contactformulier ingevuld, dus afwachten of ze daar wèl op reageren. Niet echt netjes, want ze vragen juist om dan de 'helpdesk'- gebruiker (die standaard op t forum mee komt) een berichtje te sturen als er wat is. Maar als die dan niet reageren, ben ik nog niets opgeschoten. Is er iemand die er ervaring mee heeft?

Conclusie: Permissies staan goed (nagekeken)
Taalpakketten kan ik niets van zien, want ik heb geen software gedownload voor het forum
Messageboard helpdesk reageert niet op mijn berichtje
Prosilver stijl werkt prima en ik kan dan ook gewoon berichten plaatsen etc.
Andere stijlen werken ook niet.
Vòòr de upgrade werkte die Blackbox stijl wèl correct (meende gewoon in het Engels).

Alvast bedankt!

Paul
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

Re: Messageboard.nl forum -> knoppen weg in template na upgr

Bericht door Paul » 16 apr 2011, 16:03

Je zal contact op moeten nemen met messageboard, wij kunnen je hier niet verder mee helpen, doordat je geen toegang hebt tot je bestanden.

Sportiva-Italia
Contacteer:

Re: Messageboard.nl forum -> knoppen weg in template na upgr

Bericht door Sportiva-Italia » 18 apr 2011, 21:46

Bedankt voor je reactie Paul! Ik was er al bang voor, maar misschien dat er ergens een optie was om het te veranderen. In ieder geval heeft Messageboard nu gereageerd en toegegeven dat het inderdaad niet allemaal even goed werkt en er nog naar gekeken moet worden. Dus zal het er voorlopig mee moeten doen.

Toch bedankt voor de reactie!

Gesloten