[Rookie] phpbb3 vragen
Forumregels
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
[Rookie] phpbb3 vragen
Ik ben dus nieuw met het systeem wat op phpBB3 werkt.
Vroeger toen je nog phpBB2 had, was het veel makkelijker om het te installeren.
Nu is mijn vraag, wat moet ik doen om het te installeren.
Heb wat links om het makkelijker te maken:
http://i54.tinypic.com/14bi5op.png
http://i52.tinypic.com/2w2k11i.png
http://i51.tinypic.com/2uft8ww.png
Uhm, dus wat moet je doen, dit probleem is ontstaan tijden de installatie, mocht iemand het willen weten..
Vroeger toen je nog phpBB2 had, was het veel makkelijker om het te installeren.
Nu is mijn vraag, wat moet ik doen om het te installeren.
Heb wat links om het makkelijker te maken:
http://i54.tinypic.com/14bi5op.png
http://i52.tinypic.com/2w2k11i.png
http://i51.tinypic.com/2uft8ww.png
Uhm, dus wat moet je doen, dit probleem is ontstaan tijden de installatie, mocht iemand het willen weten..
Laatst gewijzigd door djbosanac op 05 dec 2010, 14:23, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: [Rookie] phpbb3 installeren, maar hoe>?
Gebruiksaanwijzing: phpBB installeren
Daarmee kom je wel wat verder denk ik?
Daarmee kom je wel wat verder denk ik?
Ik neem aan die cache is het zelfde gewoon:

Aangezien het anders is qua plaatje?
En dan kom ik bij de volgende stap:
Database instellen, alleen krijg de volgende fout-melding heletijd:
phpBB kan geen databaseverbinding maken, zie de foutmelding hieronder.
Access denied for user 'djbosanac'@'192. ip etc etc.' (using password: YES)
Wat moet ik doen? welke gegevens zijn dit? van me host of wat?
Aangezien het anders is qua plaatje?
En dan kom ik bij de volgende stap:
Database instellen, alleen krijg de volgende fout-melding heletijd:
Access denied for user 'djbosanac'@'192. ip etc etc.' (using password: YES)
Wat moet ik doen? welke gegevens zijn dit? van me host of wat?
Die gegevens kan je krijgen bij je host, of staan in het control panel van je host.
Klopt heb ik ingevuld, en dan krijg ik dit te zien:
Access denied for user '335686_.....'@'192.....' to database 'dlc4life_.....'
heb gewoon een database aangemaakt, moest aangemaakt worden.
Toen gewoon ingevuld, maar krijg dus deze melding hele tijd...
Access denied for user '335686_.....'@'192.....' to database 'dlc4life_.....'
heb gewoon een database aangemaakt, moest aangemaakt worden.
Toen gewoon ingevuld, maar krijg dus deze melding hele tijd...
Die foutmelding betekend gewoonweg dat de gegevens niet correct zijn. Weet je zeker dat de host 192.x.x.x moet zijn?
ik krijg daar gewoon een ip te zien.
Waar jij die 192.x.x heb staan krijg ik gewoon een ip met nummers te zien.
Maar gegevens, heb ik gewoon overgeplakt van de database management, waar ze staan...
Kan het ook zijn, dat ik van phpbb3 naar forum de map heb genoemd?
Waar jij die 192.x.x heb staan krijg ik gewoon een ip met nummers te zien.
Maar gegevens, heb ik gewoon overgeplakt van de database management, waar ze staan...
Kan het ook zijn, dat ik van phpbb3 naar forum de map heb genoemd?
Deze kan gewoon op slot,
Ik heb gewoon een nieuwe database aangemaakt etc.
En het werkte, hopelijk moet ik niet meer gekke dingen doen.
Allemaal vernieuwd, ben old-skool...
Ik heb gewoon een nieuwe database aangemaakt etc.
En het werkte, hopelijk moet ik niet meer gekke dingen doen.
Allemaal vernieuwd, ben old-skool...
We doen hier enkel en alleen topics op slot welke niet aan de voorwaarde voldoen 

Re: [Rookie] phpbb3 vragen
Oke dan, nog een vraag:
Ik wil dus nu eindelijk beginnen met het opzetten van een board.
Nu maak ik een onderwerp aan, of wil een onderwerp aanmaken:
Krijg ik dit te zien:
Forumbeheer
In phpBB3 zijn er geen categorieën, alles is forumgebaseerd. Elk forum kan een onbeperkt aantal subforums bevatten en je kunt aangeven waar wel in gepost mag worden en waar niet (het werkt hetzelfde als een oude categorie). Hier kun je toevoegen, bewerken, verwijderen, sluiten en heropenen van individuele forums en toegevoegde opties instellen. Als je berichten en onderwerpen niet meer synchroon zijn, kun je het forum synchroniseren. Je moet permissies gekopieerd of ingesteld hebben om nieuw aangemaakte forums te kunnen zien.
Forumoverzicht
Nu kijk ik dus naar primissies, en wil dan beheerders alles op ja zetten.
Maar als nog komt dat te staan, en zie als ik bij forum overzicht sta, als nog niks.
Wat moet ik doen...
Ik wil dus nu eindelijk beginnen met het opzetten van een board.
Nu maak ik een onderwerp aan, of wil een onderwerp aanmaken:
Krijg ik dit te zien:
Forumbeheer
In phpBB3 zijn er geen categorieën, alles is forumgebaseerd. Elk forum kan een onbeperkt aantal subforums bevatten en je kunt aangeven waar wel in gepost mag worden en waar niet (het werkt hetzelfde als een oude categorie). Hier kun je toevoegen, bewerken, verwijderen, sluiten en heropenen van individuele forums en toegevoegde opties instellen. Als je berichten en onderwerpen niet meer synchroon zijn, kun je het forum synchroniseren. Je moet permissies gekopieerd of ingesteld hebben om nieuw aangemaakte forums te kunnen zien.
Forumoverzicht
Nu kijk ik dus naar primissies, en wil dan beheerders alles op ja zetten.
Maar als nog komt dat te staan, en zie als ik bij forum overzicht sta, als nog niks.
Wat moet ik doen...
Ik heb een vraag, heb eindelijk een beetje een forum kunnen oprichten.
Nu vroeg ik me af, of er mods zijn zoals tags.
Dat je bijv:
[Nieuws] Cod verkoopt goed.
Dus dat je kan kiezen uit tags en zo alleen de onderwerp moet invullen.
Ik krijg op verschillende boards, zie ik ze wel staan voor phpbb/vbulletin etc maar kan hier niks vinden..
Nu vroeg ik me af, of er mods zijn zoals tags.
Dat je bijv:
[Nieuws] Cod verkoopt goed.
Dus dat je kan kiezen uit tags en zo alleen de onderwerp moet invullen.
Ik krijg op verschillende boards, zie ik ze wel staan voor phpbb/vbulletin etc maar kan hier niks vinden..
Ik zou de subject prefixes MOD (te vinden op phpBB.com) eens proberen
Weet iemand hoe je die permissies goed moet stellen.
Want snap het nog steeds niet. Ik wil zeg maar alle groepen dus beheerders/globale mods/etc dat ze hun eigen rang hebben, ook wat ze allemaal kunnen doen (beheerders, die alles kunnen/ en de globale mods: beperkt)
Maar als ik een test account aanmaak komt die voor een lege scherm, zonder catogorieen etc. Terwijl die tussen geregistreerde gebruikers hoort te staan. Wat doe ik dan fout. Nu vroeg ik een vriend van me, en die zei dat phpbb3 3.0.7 compleet is en 3.0.8 niet. En ik draai op 3.0.8 dus klopt dat ook?
Want snap het nog steeds niet. Ik wil zeg maar alle groepen dus beheerders/globale mods/etc dat ze hun eigen rang hebben, ook wat ze allemaal kunnen doen (beheerders, die alles kunnen/ en de globale mods: beperkt)
Maar als ik een test account aanmaak komt die voor een lege scherm, zonder catogorieen etc. Terwijl die tussen geregistreerde gebruikers hoort te staan. Wat doe ik dan fout. Nu vroeg ik een vriend van me, en die zei dat phpbb3 3.0.7 compleet is en 3.0.8 niet. En ik draai op 3.0.8 dus klopt dat ook?
- AirWarrior
Hier op wiki.phpbb staat uitgebreid uitgelegd hoe de permissie's werken.
Lees eens rustig door.
Lees eens rustig door.
Signed by:
AirWarrior
Heb fun in het leven, neem niet alles serieus.
AirWarrior
Als ik zo lees, Maak ik eerst via groepspermissies/modpermissies/beheerderspermissies wat je allemaal mag doen via rang. Dan ga je naar forum permissies, en dan via dat selecteer je wat een geregistreerde gebruiker/ of gast mag doen.
Alleen nu snap ik dan niet, op wat moet ik het zeggen, dat je eerst 3 posts moet plaatsen, wat ook bij forum instellingen staat, dan pas acces krijgt voor hele forum? Welke permissies en op welke stand moet ik het zetten- etc?
Alleen nu snap ik dan niet, op wat moet ik het zeggen, dat je eerst 3 posts moet plaatsen, wat ook bij forum instellingen staat, dan pas acces krijgt voor hele forum? Welke permissies en op welke stand moet ik het zetten- etc?
Oke, heb het dus uitgevoerd en is gelukt.
Nu vroeg ik me dus af, hoe installeer je mods (Want als ik deze wil hebben)
http://www.phpbb.com/customise/db/mod/g ... ndex_page/
Ik download ik deze, dan zie ik in de rar ook precies dezelfde files als in me styles.
Moet ik ze dan overkopieren ja of nee?. En wat is die ModX, en die AutoMod (Want bij automod hoort die hem automatisch te installeren toch. Bij mij gebeurt dat allemaal niet, wat heb ik verkeerd gedaan dat het niet werkt. En gaan alle mods tegenwoordig zo werken?
Nu vroeg ik me dus af, hoe installeer je mods (Want als ik deze wil hebben)
http://www.phpbb.com/customise/db/mod/g ... ndex_page/
Ik download ik deze, dan zie ik in de rar ook precies dezelfde files als in me styles.
Moet ik ze dan overkopieren ja of nee?. En wat is die ModX, en die AutoMod (Want bij automod hoort die hem automatisch te installeren toch. Bij mij gebeurt dat allemaal niet, wat heb ik verkeerd gedaan dat het niet werkt. En gaan alle mods tegenwoordig zo werken?
- AirWarrior
Op wiki.phpbb kan je lezen hoe je een mod installeerd.
Als je het rar bestand uitpakt staat er een .xml bestand in, open die met je browser en daar staat in wat je moet doen.
Als je het rar bestand uitpakt staat er een .xml bestand in, open die met je browser en daar staat in wat je moet doen.
Signed by:
AirWarrior
AirWarrior
Als ik die xml open:
De XML-pagina kan niet worden weergegeven
Kan XML-invoer niet lezen met opmaakmodel XSL. Herstel de fout en klik vervolgens op de knop Vernieuwen of probeer het later opnieuw.
--------------------------------------------------------------------------------
Kan de opgegeven bron niet vinden.
Krijg ik dat te zien,..... Maar je kan als je die modificaties moet uitvoeren, zo je forum aan gort maken.
Als je een fout maakt?
De XML-pagina kan niet worden weergegeven
Kan XML-invoer niet lezen met opmaakmodel XSL. Herstel de fout en klik vervolgens op de knop Vernieuwen of probeer het later opnieuw.
--------------------------------------------------------------------------------
Kan de opgegeven bron niet vinden.
Krijg ik dat te zien,..... Maar je kan als je die modificaties moet uitvoeren, zo je forum aan gort maken.
Als je een fout maakt?
Als je geen goede backup maakt van je bestanden en je sql database zou dat zeker kunnen ja.
ForumHulp.nl kan u helpen met: Technisch onderhoud, Extensies installaties/aanpassingen en Webdesign.
Teammember op
Ik heb eindelijk een nieuwe host gevonden.
En nu wil ik dus phpbb3 gaan installeren, alleen krijg ik deze melding:
Vereist - Je moet minstens 1 door PHP ondersteunde database hebben. Indien er geen enkele compatibele databasemodule als beschikbaar weergegeven is, moet je jouw host contacteren of de bijhorende PHP-documentatie raadplegen.
Firebird:
Onbeschikbaar
MySQL met MySQLi extensie:
Onbeschikbaar
MySQL:
Beschikbaar
MSSQL server 2000+:
Onbeschikbaar
MSSQL server 2000+ via ODBC:
Onbeschikbaar
MSSQL Server 2005+ [ Native ]:
Onbeschikbaar
Oracle:
Onbeschikbaar
PostgreSQL 7.x/8.x:
Onbeschikbaar
SQLite:
Beschikbaar
Nu vroeg ik me af, of dat ook echt vereist is allemaal, ja of nee. Zo ja hoe je dat kan krijgen.
Van me host, is de website tijdelijk offline, dan kan dan ook niks vragen. Zo niet kan ik gewoon met dit doorgaan. En wat zijn de consequenties ervan?
En nu wil ik dus phpbb3 gaan installeren, alleen krijg ik deze melding:
Vereist - Je moet minstens 1 door PHP ondersteunde database hebben. Indien er geen enkele compatibele databasemodule als beschikbaar weergegeven is, moet je jouw host contacteren of de bijhorende PHP-documentatie raadplegen.
Firebird:
Onbeschikbaar
MySQL met MySQLi extensie:
Onbeschikbaar
MySQL:
Beschikbaar
MSSQL server 2000+:
Onbeschikbaar
MSSQL server 2000+ via ODBC:
Onbeschikbaar
MSSQL Server 2005+ [ Native ]:
Onbeschikbaar
Oracle:
Onbeschikbaar
PostgreSQL 7.x/8.x:
Onbeschikbaar
SQLite:
Beschikbaar
Nu vroeg ik me af, of dat ook echt vereist is allemaal, ja of nee. Zo ja hoe je dat kan krijgen.
Van me host, is de website tijdelijk offline, dan kan dan ook niks vragen. Zo niet kan ik gewoon met dit doorgaan. En wat zijn de consequenties ervan?