Permissies speciale groepsleden en hoe zichtbaar op forum?

Hulp nodig bij je installatie of kom je ergens niet uit? Probeer phpBB3! Problemen lossen we samen met je op.
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Forumregels
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Gesloten
Modereter

Permissies speciale groepsleden en hoe zichtbaar op forum?

Bericht door Modereter » 05 aug 2010, 11:22

ik heb nog steeds veel moeite met begrijpen van de permissies.
Mijn instellingen staan helemaal niet goed, kom er niet uit, wat ik waar moet veranderen.

Daarom deze vragen van voren af aan:

ik heb drie groepen, waar bepaalde leden apart lid van zijn:

* Beheerder
* Co-beheerder
* Globale moderator

a. Hoe krijg ik op de meest eenvoudige wijze voor elkaar, dat de leden in deze groep:

1. de permissies krijgen, die daarbij horen (niet voorgedefineerde groep co-beheerder stel ik verder zelf wel specifiek in).

2. te zien zijn met hun NAAM (in kleur) onder de regels van diverse forumonderdelen (links) als beheerder/moderator enz.

3. te zien zijn met hun GROEPSNAAM rechts in hun eigen bericht, onder de avatar.

Graag stap voor stap een uitleg.

Modereter

Re: Permissies speciale groepsleden en hoe zichtbaar op foru

Bericht door Modereter » 06 aug 2010, 13:47

Graag een antwoord op deze twee vragen.

2. te zien zijn met hun NAAM (in kleur) onder de regels van diverse forumonderdelen (links) als beheerder/moderator enz.

3. te zien zijn met hun GROEPSNAAM rechts in hun eigen bericht, onder de avatar.

Jim
Contacteer:

Bericht door Jim » 10 aug 2010, 07:09

2: Elke gebruiker krijgt de groepskleur van zijn standaardgroep, dus wanneer je iemand toevoegd aan de Beheerders groep zorg ervoor dat je hebt aangevinkt dat het zijn standaard groep word. Je moet uiteraard ook niet vergeten de juiste groepskleur bij de Instellingen van die groep te zetten.

3: Maak eerst de rang aan in Rankbeheer onder Gebruikers en Groepen. Dan kun je die als groepsrang aan een groep toevoegen bij de Instellingen pagina van die groep. :)
Jim Mossing Holsteyn - Beheerder
Documentatie | Algemene voorwaarden | Wiki

Heb je suggesties over het verbeteren van phpBB.nl of andere site-gerelateerde vragen? Stuur me een PB!

Modereter

Bericht door Modereter » 10 aug 2010, 11:46

3: Maak eerst de rang aan in Rankbeheer onder Gebruikers en Groepen. Dan kun je die als groepsrang aan een groep toevoegen bij de Instellingen pagina van die groep. :)
Is gelukt. Bedankt.
Jim schreef:2: Elke gebruiker krijgt de groepskleur van zijn standaardgroep, dus wanneer je iemand toevoegd aan de Beheerders groep zorg ervoor dat je hebt aangevinkt dat het zijn standaard groep word. Je moet uiteraard ook niet vergeten de juiste groepskleur bij de Instellingen van die groep te zetten.
Alles staat ingesteld, zoals jij zegt.
Maar onder de forumonderdelen op de hoofdpagina LINKS staan deze namen (in kleur) niet.
En die hebben er eerder wel gestaan maar weet nu niet hoe ze terug te krijgen.

Jim
Contacteer:

Bericht door Jim » 12 aug 2010, 07:01

Ga naar het profiel van de gebruiker die jij graag een kleurtje wilt laten hebben, staat de standaardgroep daar (dus de groep die weergegeven word zonder op het drop-down menu te klikken) daar op de groep waarvan je een kleur hebt ingesteld?
Jim Mossing Holsteyn - Beheerder
Documentatie | Algemene voorwaarden | Wiki

Heb je suggesties over het verbeteren van phpBB.nl of andere site-gerelateerde vragen? Stuur me een PB!

Gesloten