ik wil van stijl veranderen,, maar dan ?

Hulp nodig bij een stijl? Voor zowel XHTML/CSS als grafische vragen uiteraard gerelateerd aan phpBB3.
Forumregels

LEES: Richtlijnen voor Support. Vul de support template in!
phpBB3.0.x
Verschaf iemand geen servertoegang tenzij het niet anders kan. Maak altijd eerst een volledige backup en verander de inloggevens na afloop. Eigen risico.
Plaats reactie
ajvangent

ik wil van stijl veranderen,, maar dan ?

Bericht door ajvangent » 10 mar 2010, 06:40

Ik wil van stijl veranderen... ik ga dus zoeken naar een nieuwe stijl.. als ik deze gevonden heb... hoe moet ik dat dan aanpakkken... gaan alle mods automatisch mee ? Moet ik nog speciale dingen doen om een stijl definitief te maken? we draaien nu de standaard prosilver en willen het forum eigenlijk breder hebben, dus bijna over de hele pagina heen...
Is dit alleen aan te passen, dus gewoon aanpasbaar aan bijvoorbeeld 90% van schermbreedte ??

David
Contacteer:

Re: ik wil van stijl veranderen,, maar dan ?

Bericht door David » 10 mar 2010, 10:06

Als eerste moet je naar een stijl zoeken, die voor jouw forum versie is gemaakt! Als je een stijl neemt die 3.0.4 is, kan je problemen krijgen met een 3.0.7 forum. Daar moet je dus rekening mee houden!

Modificaties gaan niet automatische mee, je moet de mappen en de wijzigen die in de stijl horen eventjes opnieuw uitvoeren. Alleen je stijl wijzigingen!

Hier heb je een uitleg over forum versmallen: http://wiki.phpbb.nl/Forum_versmallen er is geen wiki over het verbreden. Maar je moet het omkeren. Je moet de waardes verhogen ;)

Als je een stijl hebt gedownload moet je hem op je computer uitpakken, ik weet niet of je al de een programma daar voor hebt? bijvoorbeeld winzip. Als je het bestand dan hebt uitgepakt... moet het bestandje waar template, thema en imageset instaat naar de stijl map van je forum uploaden

Om hem te installeren ga je naar je beheerderspaneel de tab stijlen, als goed is zie je je geüploade stijl staan. Deze moet je installeren!
Op zoek naar een vertaling voor je extensie? vertalingen

ajvangent

Re: ik wil van stijl veranderen,, maar dan ?

Bericht door ajvangent » 13 mar 2010, 09:02

Als ik bijvoorbeeld naar 90% breedte ga, dan worden alle forumonderwerpen en topics ook hoger, waardoor alle info van het laatste bericht e.d . gaat verschuiven.

Ik wil dus alleen de schermbreedte van het forum breder maken... dus bijv. 90%... ik wil niet het forum opblazen...

Plaats reactie