upgradeprobleem

Hulp nodig bij je installatie of kom je ergens niet uit? Probeer phpBB3! Problemen lossen we samen met je op.
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Forumregels
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Gesloten
bertmeijerink

upgradeprobleem

Bericht door bertmeijerink » 14 feb 2010, 19:27

• Adres van je forum: http://www.bmwk.nl/phpBB3_bmwk
    Event. modificaties op je forum:diverse
    Wanneer ontstond het probleem?14-02-2010
    phpBB versie: 3.0.1

Heb je onlangs iets veranderd aan je forum?
    Wat is het probleem?
Ik wil mijn forum opgraden naar de laatste versie. Heb nu 3.01 en wil het eerst upgraden naar 3.02.

In de vierde stap (update bestanden) gaat het mis, ik krijg een melding dat de verbinding mislukte.

Bij ftphost vul ik in bmwk (maar heb ook al ftp.bmwk.nl geporbeerd, dan krijg ik de melding De verbinding mislukte, De map kon niet gewijzigd worden)

Voor de ftp gebruikersnaam en wachtwoord gebruik ik dezelfde als welke ik WS-FTP gebruik.

Voor de phpBB -locatie is automatisch ingevuld: /phpBB3_bmwk/

Iemand een idee wat er fout gaat.

Robintje1

Re: upgradeprobleem

Bericht door Robintje1 » 14 feb 2010, 20:13

Nee, maar upload dan de bestanden zelf. (Daar is een optie voor, dacht ik?)

Jeroen

Bericht door Jeroen » 14 feb 2010, 20:56

Bij het updaten met de automatische updater wordt nergens gevraagd om FTP gegevens in te vullen hoor? Alleen bij verse forum installaties wordt daar naar gevraagd.

Ik vraag me dus af of je het wel op de goede manier doet. Heb je dit wiki artikel al eens doorgelezen?
Jeroen

bertmeijerink

Bericht door bertmeijerink » 15 feb 2010, 21:03

Pietje schreef:Bij het updaten met de automatische updater wordt nergens gevraagd om FTP gegevens in te vullen hoor? Alleen bij verse forum installaties wordt daar naar gevraagd.

Ik vraag me dus af of je het wel op de goede manier doet. Heb je dit wiki artikel al eens doorgelezen?
Hallo Pietje,

Ik kreeg onderstaand scherm. (Ik heb de gegevens nu even laten staan zoals het scherm wordt opgestart. Had de gegevens ingevuld zoals hierboven in aangegeven)

Afbeelding

Jeroen

Bericht door Jeroen » 15 feb 2010, 21:12

Je hebt dus gekozen voor de FTP upload manier bij het updaten.
Ze bevelen aan om de "Download aangepast archief"-manier te gebruiken, daarmee download je een pakketje bestanden die je vervolgens op je server kan overschrijven met je huidige bestanden.

Heb je dat dus al eens geprobeerd?
Jeroen

Gesloten