Update 3.0.2 naar 3.0.6

Hulp nodig bij je installatie of kom je ergens niet uit? Probeer phpBB3! Problemen lossen we samen met je op.
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Forumregels
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Gesloten
cassie6

Update 3.0.2 naar 3.0.6

Bericht door cassie6 » 13 dec 2009, 11:20

• Adres van je forum: http://www.hethoudtnooitop.nl/forum
    Event. modificaties op je forum: Nope
    Wanneer ontstond het probleem? Na poging tot updaten naar 3.0.6
    phpBB versie: 3.0.2 (update 3.0.6)

Heb je onlangs iets veranderd aan je forum? Update naar 3.0.6 (mislukt)
    Wat is het probleem?
Via de automatische updater geprobeerd te updaten van 3.0.2 naar 3.0.6 waarna de boel vastliep want die updater schijnt alleen te kunnen worden gebruikt om van 3.0.5 naar 3.0.6 te gaan (de auto-updater heeft wel de database aangepast naar 3.0.6 maar de forumbestanden niet). Daarna de install map verwijderd en nu zijn er wat bugs in de beheerdersmodule.
Hoe kunnen we deze schade herstellen en alsnog updaten naar 3.0.6 zonder de berichten in de database te verliezen?

Ik heb verder geen belangrijke monificaties dus vind het geen probleem om versie 3.0.2 handmatig te verwijderen en de volledige versie 3.0.6 handmatig te installeren, maar blijft de structuur en de berichten in de database dan in tact? Ik ben als de dood dat de database wordt overschreven/gewist!
Heb ook geen vertrouwen in de backups omdat ik daar eerder vervelende ervaringen mee heb gehad (bij poging terugzetten een melding dat de berichtenbackup te groot was met als gevolg dat alle berichten voorgoed verdwenen waren).

Kan iemand mij zeggen hoe ik dit probleem kan oplossen zonder de kans te lopen dat de database wordt overschreven/gewist?

Alvast bedankt!
Cas

PhilipvD

Re: Update 3.0.2 naar 3.0.6

Bericht door PhilipvD » 13 dec 2009, 17:08

Als je database op 3.0.6 draait en je hebt verder geen modificaties of andere handmatige aanpassingen zou je nieuwe phpBB 3.0.6 bestanden kunnen uploaden (download hier) overschrijf alle bestanden behalve config.php en je forum zou weer goed moeten werken.

2e optie is een backup terugzetten van je database van voor de update. Maar als ik zo je bericht lees gaat jou keus liever uit naar de eerste ;)

Gesloten