Twee accounts aanmelden op 1 computer

Hulp nodig bij je installatie of kom je ergens niet uit? Probeer phpBB3! Problemen lossen we samen met je op.
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Forumregels
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Gesloten
Egbert Zijlema
Contacteer:

Twee accounts aanmelden op 1 computer

Bericht door Egbert Zijlema » 08 nov 2009, 23:35

• Adres van je forum: http://www.damsterkraant.nl/damsterforum
    Event. modificaties op je forum: nvt
    Wanneer ontstond het probleem? nvt
    phpBB versie: 3.0.5
    Heb je onlangs iets veranderd aan je forum? nvt
    Wat is het probleem? de beheerder zou zich eigenlijk "dubbel" moeten kunnen aanmelden op 1 pc
Soms wil je als beheerder een test kunnen doen als gewoon gebruiker, maar dat onmiddellijk als beheerder controleren. Daarom zou het mogelijk moeten zijn dat je als beheerder meer instanties van het programma moet kunnen starten, zodat je tegelijkertijd als gewoon gebruiker en als beheerder online kunt zijn. Is daar een workaround voor?
Gegroet,
Egbert Zijlema

Homo sapiens non urinat in ventum

Herptile

Re: Twee accounts aanmelden op 1 computer

Bericht door Herptile » 09 nov 2009, 04:31

Als ik begrijp wat je bedoeld dan gebruik ik volgende mannier.
Beheerdersaccount ingelogd via webbrowser Firefox, gewone gebruiker via IE
Zo kan ik tegelijk online zijn als beheerder en als gewone gebruiker om dingen te testen.

Egbert Zijlema
Contacteer:

Bericht door Egbert Zijlema » 09 nov 2009, 09:12

Herptile schreef:(...)
Beheerdersaccount ingelogd via webbrowser Firefox, gewone gebruiker via IE
(...)
Ik heb als beheerder van mijn website nota bene "alle" webbrowsers geïnstalleerd, teneinde te controleren of mijn pagina's er overal hetzelfde uitzien. Dat ik desondanks niet op dat simpele idee gekomen ben! Kan me zelf wel voor de kop slaan.

Hartelijk dank, Herptile!
Gegroet,
Egbert Zijlema

Homo sapiens non urinat in ventum

Jeroen

Bericht door Jeroen » 09 nov 2009, 12:19

Permissies kan je wel uitproberen als "gewoon" lid, dan hoef je geen twee browsers te openen. Dat kan je doen in het profiel van de gebruiker waar je de permissies van wilt kopiëren, daar staat een link "Test gebruikerpermissies" (of iets in die richting).

Dan krijg je dus tijdelijk te zien wat dat specifieke lid ook kan zien :)
Jeroen

mrpddnos

Bericht door mrpddnos » 09 nov 2009, 16:00

Ik heb voor al mijn testen (niet alleen qua forum maar ook alle software die ik schrijf) een 4tal virtuele machines... Win 98, XP, Vista en Win7. Zo houd ik mijn development systeem lekker schoon maar kan ik toch testen. Het is misschien een beetje omslachtig maar ja, het werkt wel ;-) Ook als ik permissies of andere dingen op mijn forum aanpas test ik het in een van die virtuele machines

Gesloten