Ik heb zojuist de laatste versie van phpBB gedownload en ik wil het gaan installeren. Volgens mij kan ik die bestanden gewoon uploaden naar http://www.townage.nl/forum daar waar ik het forum wil hebben. Maar ik begrijp echt helemaal niks van die database instellingen:
Het DATABASE TYPE - de database die je gaat gebruiken.
De DATABASE SERVER HOSTNAAM OF DSN - het adres van de database server.
De DATABASE SERVER POORT - de poort van de database server (in de meeste gevallen niet vereist).
De DATABASE NAAM - de naam van de database op de server.
De DATABASE GEBRUIKERSNAAM en DATABASE WACHTWOORD - de login gegevens om toegang te krijgen tot de database.
DATABASE TYPE
Dat begrijp ik en heb ik kunnen vinden, dat is bij mij MySQL 5.0.27
De rest snap ik niet. Moet ik een database nog aanmaken? Ik heb al een website en daar zit een database bij dus ik kan die gebruiken? Is er iemand die me kan helpen, want het is voor mij ontzettend onduidelijk. Ik heb wel een paar ideeën:
DATABASE SERVER HOSTNAAM OF DSN
localhost
DATABASE NAAM
townagenl_host
De DATABASE GEBRUIKERSNAAM en DATABASE WACHTWOORD
Die heb ik gehad in een mailtje volgens mij.
Maar dit is de database waar ook mijn hele site op werkt. Gaat dit forum dan niet botsen en is mijn site dan straks naar de knoppen?
Is het wachtwoord en naam hetzelfde als waar ik mee inlog op Plesk?
Ik ben bang dat ik mijn huidige website overschrijf met een forum.
Database instellingen
Forumregels
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Re: Database instellingen
Je moet een database hebben, daar slaat phpBB namelijk van alles in op, de gebruikers, onderwerpen, instellingen etc. Je kan degene gebruiken die al bestaat, of een nieuwe aanmaken.
De naam en het wachtwoord van de database heb je of zelf aangemaakt, of gekregen van je host. Als je daar niet zeker van bent, moet je even contact opnemen met je host om er zeker van te zijn dat je de correcte gegevens hebt, anders zal phpBB niet draaien.
De naam en het wachtwoord van de database heb je of zelf aangemaakt, of gekregen van je host. Als je daar niet zeker van bent, moet je even contact opnemen met je host om er zeker van te zijn dat je de correcte gegevens hebt, anders zal phpBB niet draaien.
Jim Mossing Holsteyn - Beheerder
Documentatie | Algemene voorwaarden | Wiki
Heb je suggesties over het verbeteren van phpBB.nl of andere site-gerelateerde vragen? Stuur me een PB!
Heb je suggesties over het verbeteren van phpBB.nl of andere site-gerelateerde vragen? Stuur me een PB!
Maar het kan niet gebeuren dat ineens mijn huidige databases geleegd worden? Ik heb een database en daar heb ik de gegevens van, dan zal dat het moeten zijn.
Zolang je zorgt dat de tabellen die je nu in je database hebt niet beginnen met phpbb_, hoef je niks te vrezen. phpBB zal enkel tabellen toevoegen, niks verwijderen. 

Jim Mossing Holsteyn - Beheerder
"phpBB kan geen databaseverbinding maken, zie de foutmelding hieronder.
Access denied for user 'townagenl'@'localhost' (using password: YES)"
Wat ik heb ingevuld is:
localhost
townagenl_host (database naam)
townagenl (gebruikersnaam)
******* (wachtwoord)
phpbb_
Mmm ja en nu
Hoe kan ik trouwens zien of ik MySQLi heb?
UPDATE: Het is me inmiddels gelukt! De gebruikersnaam was fout.
Access denied for user 'townagenl'@'localhost' (using password: YES)"
Wat ik heb ingevuld is:
localhost
townagenl_host (database naam)
townagenl (gebruikersnaam)
******* (wachtwoord)
phpbb_
Mmm ja en nu

Hoe kan ik trouwens zien of ik MySQLi heb?
UPDATE: Het is me inmiddels gelukt! De gebruikersnaam was fout.