meerlingenforum.nl

Hulp nodig bij je installatie of kom je ergens niet uit? Probeer phpBB3! Problemen lossen we samen met je op.
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Forumregels
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Gesloten
pauleig

meerlingenforum.nl

Bericht door pauleig » 02 jun 2009, 11:11

• Adres van je forum: http://www.meerlingenforum.nl
    Event. modificaties op je forum: geen
    Wanneer ontstond het probleem? Na terugzetten van een backup
    phpBB versie: 3.0.4

Heb je onlangs iets veranderd aan je forum? We hebben een sql backup moeten terugzetten
    Wat is het probleem?
Ik wilde vrijdag een chat script installeren (uiteraard eerst een bakup gemaakt) dat ging faliekant fout. Nu heb ik een schone installatie gemaakt op een nieuw IP adres en de backup teruggelezen. Ik kan in het admin gedeelte alle forums zien; ze worden alleen niet getoond op het hoofdscherm

..

FreakyBlue
Contacteer:

Re: meerlingenforum.nl

Bericht door FreakyBlue » 02 jun 2009, 22:01

Staan je permissies wel goed ingesteld?
My music and tutorials -> https://youtube.com/gh0stwrit3rMusic/
Former phpBB Style and Mod Author -> https://www.phpbb.com/customise/db/auth ... tributions

pauleig

Bericht door pauleig » 04 jun 2009, 21:08

Ja dat weet ik dus niet..... Ik ben een dag bezig geweest met het instellen van de permissies en volgens mij staan ze goed. Maar ik vermoed inderdaad dat daar de fout zit.

Meerlingteam

Bericht door Meerlingteam » 05 jun 2009, 18:07

Hallo,

Ik ben 1 van de mede-beheerders van het meerlingenforum. Paul is eventjes weekendje weg maar wij puzzelen gewoon verder :roll: .

Volgens mij staan de permissies wel goed ingesteld. Alle gebruikers hebben op alle forums/rubrieken de optie 'standaardtoegang' en bij de permissierol 'standaard toegang' staat ingesteld oa dat forum te lezen is, berichten geplaatst mogen worden.

De diverse forums met de rubrieken daaronder zijn wel te zien als je op de index-pagina van het forum staat. Je ziet dan ook melding van het aantal topics, laatste posting etc. Echter, klik je op een rubriek dan krijg je geen lijst met topics te zien en staat er "er zijn geen onderwerpen in deze rubriek". Als er sprake is van te weinig/verkeerde rechten krijg je volgens mij de melding "U heeft geen rechten voor deze rubriek".

Ik hoop hiermee het probleem wat duidelijker te hebben geschetst. Persoonlijk neig ik meer naar het idee dat er iets niet goed zit met de koppeling naar de database dan een permissie-probleem, maar ik zeg er ook bij dat Paul het technische installatie beheerd en ik me met de anderen meer bezig houdt met het beheerdersgedeelte, dus wie ben ik ? :?

Heeft iemand nog een briljante ingeving ?

Meerlingteam

Bericht door Meerlingteam » 05 jun 2009, 18:57

Ik heb misschien iets gevonden, wie wil er meedenken ?

Alle geregistreerde forummers komen standaard in de groep "geregistreerde gebruikers". De permissies voor "Geregistreerde gebruikers" staan ingesteld met oa "forum is te zien" , "kan berichten plaatsen", dus de normale gebruikersfuncties.

Echter, als ik bij een willekeurige gebruiker kijk en bij diens permissies kijk, staan alle opties zoals "kan forum zien" , "kan berichten plaatsen" op NEE.

Ik denk dat daar het probleem in zit.. iemand een oplossing ?

pauleig

Bericht door pauleig » 12 jun 2009, 14:49

Topic kan gesloten worden. We hebben het inmiddels opgelost

Gesloten