Probleem opgelost zonder mod; Mod voor subforums

Hulp nodig bij een modificaties of op zoek naar een MOD?
Forumregels

LEES: Richtlijnen voor Support. Vul de support template in!
phpBB3.0.x
Verschaf iemand geen servertoegang tenzij het niet anders kan. Maak altijd eerst een volledige backup en verander de inloggevens na afloop. Eigen risico.
Plaats reactie
Lilian86

Probleem opgelost zonder mod; Mod voor subforums

Bericht door Lilian86 » 06 mei 2009, 08:18

• Modificatie & Versie:
    Directe link naar de modificatie:
    Adres van je forum: http://www.beautygloss-forum.nl
    phpBB versie:3.0.4.
    Heb je onlangs een andere modificatie of stijl geïnstalleerd?

Wat is het probleem?
Ik ben opzoek naar een mod waarmee leden kunnen kiezen of ze subforums willen zien. Het forum is best groot en nu ingedeeld in veel subforums. Sommige mensen vinden dit handig, sommige absoluut niet. Is er een optie dat leden kunnen aangeven of ze wel of niet subforums kunnen zien, bijvoorbeeld in het profiel? Of een optie waarbij je van 1 forum+subforums alle actieve onderwerpen ziet?

Ik heb al gedacht om voor elk forum een aparte categorie aan te maken met daarin 1 forum+subforums, als ze dan op de categorie klikken, dan krijgen ze alle actieve onderwerpen uit die categorie, maar dat vind ik niet zo praktisch.

Geen subforums is ook een optie, maar na een maand online hebben we al bijna 1000 onderwerpen. Ik ben bang dat we over een half jaar het overzicht kwijt zijn.
Laatst gewijzigd door Lilian86 op 12 mei 2009, 12:23, 1 keer totaal gewijzigd.

marian0810
Contacteer:

Re: Mod voor subforums

Bericht door marian0810 » 06 mei 2009, 12:43

Misschien verschillende groepen aanmaken met allemaal weer andere permissies welke forums ze kunnen zien? En dan leden zelf laten beslissen in welke groep(en) ze willen zitten?

Lilian86

Bericht door Lilian86 » 07 mei 2009, 07:48

Nee, dat is niet het probleem, want ze mogen en willen alles zien. Alleen dat het ingedeeld is in subforums vinden sommige heel onhandig en dat is het soms ook. Het is aan de andere kant ook superhandig.

De makkelijkste optie lijkt me om net als bij de categorie alle actieve onderwerpen te laten zien maar dan van één forum.

Lilian86

Bericht door Lilian86 » 08 mei 2009, 15:39

Ik heb een forum gevonden waar een mod wordt gebruikt zoals ik het zou willen, misschien dat iemand aan de hand van dit forum een mod weet?

Het gaat om: http://www.homecinema-fr.com/forum/index.php

Als je op het forum klikt dan krijg je alle topics te zien uit van dat forum+subforums. Je kunt echter ook apart in de subforums kijken/zoeken. Jammer dat het frans is, dan is het lastiger zoeken. Mocht iemand het hier niet weten, dan hoop ik dat de eigenaar een beetje engels spreekt.

Ik heb zelf wel wat geprobeerd dmv wat links te combineren van zoeken naar actieve topics in een forum, maar dat is niet gelukt

Lilian86

Bericht door Lilian86 » 12 mei 2009, 12:18

Het probleem is opgelost. Ik heb een categorie in een categorie gemaakt, met daarin de forums.
Dit werkt perfect.

Je krijgt nu:
Categorie (standaard als categorie)
-Categorie (als forum)
--forum (als subforum)

Als je nu op Categorie gaat staan dan krijg je alle
-Categorie
--forum
--forum
-Categorie
--forum
--forum
--enz.
En daaronder de actieve onderwerpen

Als je naar -Categorie gaat zie je de forums (werkend als subforum) met daaronder de actieve onderwerpen, zonder dat het lijkt op een categorie

Plaats reactie