Ik wil niet dat bots mijn forum kunnen bezoeken

Hulp nodig bij je installatie of kom je ergens niet uit? Probeer phpBB3! Problemen lossen we samen met je op.
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Forumregels
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Gesloten
nl1sms

Ik wil niet dat bots mijn forum kunnen bezoeken

Bericht door nl1sms » 09 apr 2009, 12:01

• Adres van je forum: http://
    Event. modificaties op je forum:
    Wanneer ontstond het probleem?
    phpBB versie: 3.0.4

Heb je onlangs iets veranderd aan je forum?
    Wat is het probleem?
Ik wil niet dat bots en gasten mijn forum kunnen bezoeken. Heb ik onderstaande zo goed ingesteld ?

Afbeelding

svenn
Contacteer:

Re: Ik wil niet dat bots mijn forum kunnen bezoeken

Bericht door svenn » 09 apr 2009, 12:07

Ik denk het niet, hoewel bots instellingen helemaal de bots niet ontzeggen, dat moet via andere methoden; namelijk robots.txt

Dit moet in je root map om ALLE bots tegen te houden, die zich hieraan houden. (google,slurp yahoo,...)
bestand : robots.txt

Code: Selecteer alles

User-agent: *
Disallow: /
let wel, registratie bots/spambots houden zich hier niet aan ;)

EelkeB

Bericht door EelkeB » 09 apr 2009, 14:27

De bots groep permissies ontnemen is vergelijkbaar met het effect van een robots.txt, met het verschil dat het ontnemen van permissies werkt voor de bots die herkend worden door phpBB en robots.txt werkt voor bots die die standaard respecteren.

Ik snap niet zo heel goed waar we hier nu precies naar kijken, in de screenshot. Als je gasten en bots helemaal geen toegang wilt geven, is dat volgens niet op 1 enkele plek te regelen; je zult globale permissies en permissies per forum moeten instellen. Je kunt het natuurlijk makkelijk zat controleren; log niet in op je forum en kijk wat je ziet. Je bent dan immers zelf gast.
Dutch Open Projects
Mini Seven Club Nederland - Het grote forum voor het kleine autootje
Geen support via PM of mail

nl1sms

Bericht door nl1sms » 09 apr 2009, 14:31

EelkeB schreef:Je kunt het natuurlijk makkelijk zat controleren; log niet in op je forum en kijk wat je ziet. Je bent dan immers zelf gast.
Dit gaat goed... als ik zelf als gast het forum benader dan zie ik niets. Geen berichten, niets. Maar ik vroeg me alleen af of dit ook geld voor bots.

Die screenshot is van de ACP forum permissies.

EelkeB

Bericht door EelkeB » 09 apr 2009, 14:35

Zolang de permissies gelijk zijn voor gasten en voor bots, dan gaat het goed. Je kunt ook overwegen om alle bot-definities uit je systeem te gooien, dan zijn bots "gewoon" gasten. Alleen lastig als je je ooit nog bedenkt, dan moet je al die bot-definities weer toevoegen.
Dutch Open Projects
Mini Seven Club Nederland - Het grote forum voor het kleine autootje
Geen support via PM of mail

Gesloten