Beheerderspaneel werkt niet meer! Na update 3.0.3 - 3.0.4

Hulp nodig bij je installatie of kom je ergens niet uit? Probeer phpBB3! Problemen lossen we samen met je op.
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Forumregels
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Gesloten
fox

Beheerderspaneel werkt niet meer! Na update 3.0.3 - 3.0.4

Bericht door fox » 04 jan 2009, 17:29

• Adres van je forum: http://forum.parkwijknaarden.nl/phpBB3/
    Event. modificaties op je forum:
    Wanneer ontstond het probleem? Vanmiddag na het installeren van 3.0.4.
    phpBB versie: 3.0.4

Heb je onlangs iets veranderd aan je forum? Update van 3.0.3 naar 3.0.4
    Wat is het probleem? De algemene beheerderspaneel werkt niet meer.
---
Ik heb sinds vandaag een forum op internet gezet, daar was ik mee bezig toen ik erachter kwam dat ik een oude phpbb3 versie had. Ik updaten en alles neergezet.
Echter, als ik nu bij het beheerderspaneel op bevestigen druk, krijg ik een wit beeld en vervolgens veranderd geen van de instellingen! Wanneer ik F5 druk kom ik gewoon bij het beeld van de vorige instellingen...
Druk ik op ENTER na het selecteren van de adresbalk, kom ik weer bij de oude instellingen.
Ik kan dus helemaal niets meer veranderen!!

Het vreemde is dat ik bij stijlen, gebruikers, forum(dus forum en categorien maken) WEL gewoon kan 'werken'... Dus alleen bij algemeen werken geen van de buttons meer.
Kan iemand mij hierbij helpen?

fox

Re: Beheerderspaneel werkt niet meer! Na update 3.0.3 - 3.0.4

Bericht door fox » 04 jan 2009, 19:55

Verholpen!

Even hoe ik het heb gedaan in vogelvlucht:
- na lang zoeken kwam ik erachter dat de admin system en alles draait binnen de index.php.
Dus heb ik in de index.php het volgende toegevoegd:

Code: Selecteer alles

ini_set('display_errors',1); 
error_reporting(E_ALL); 
Ik werk laatste tijd voor school veel met SQL en wist dat een wit scherm een fout is. Dus vandaar deze code. Het laat namelijk zien wat je verkeerd hebt gedaan, of ook wel, welke fout er werkelijk is opgetreden.
Ik ging verder. Toen kreeg ik de foutmelding te zien dat hij niet in
/.../cache/data_global.php kon. Ik Filezilla opgestart en daar kwam ik tot de conclusie dat de nieuwe (geupdatede cache) niet op de rwrwrw (777) stond. Dus dit aangepast en ook data_global aangepast.
Hij deed het weer!
Maar dat was maar eenmalig. Op een of andere manier zette het forum mijn data_global.php file steeds weer op nonactief. De error luidde dat de file : include/acm/acm_file.php op line 112 niet in de data_global.php kon.
Vandaar dat ik na lang zoeken de oude acm_file.php van php 3.0.3 weer heb toegevoegd aan mijn forum via FTP en nu blijft mijn data_global.php op de eigenschap (777) staan!!

Mijn probleem is opgelost.

Gesloten