Aangepaste profielvelden uitsluiten

Hulp nodig bij je installatie of kom je ergens niet uit? Probeer phpBB3! Problemen lossen we samen met je op.
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Forumregels
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Gesloten
PH-Jorick
Contacteer:

Aangepaste profielvelden uitsluiten

Bericht door PH-Jorick » 18 okt 2008, 08:13

• Adres van je forum: http://forum.trainsimdatabase.com
    Event. modificaties op je forum: Zie hieronder
    Wanneer ontstond het probleem? Er is geen 'probleem', alleen een technische vraag
    phpBB versie: 3.0.2

Heb je onlangs iets veranderd aan je forum? Ja, maar niks wat geen problemen geeft
    Wat is het probleem?
Beste allemaal,

Ik heb een mod gevonden om aangepaste profielvelden op een willekeurige plek te kunnen plaatsen in de viewtopic_body.html, door middel van de volgende code:

Code: Selecteer alles

<!-- BEGIN custom_fields -->
               <!-- IF postrow.custom_fields.PROFILE_FIELD_NAME eq "Persoonlijke titel" -->
<br /><i>{postrow.custom_fields.PROFILE_FIELD_VALUE}</i><br />
               <!-- ENDIF -->
<!-- END custom_fields -->
Dit werkt allemaal perfect. Op het moment heb ik maar één aangepast profielveld, dus had ik de rest van de code (die na 'Woonplaats' komt) uitgeslashed, zodat die niet wordt uitgevoerd. Maar, dat is geen nette manier en sluit meteen de mogelijkheid uit om eventueel in een later stadium daar wel informatie neer te zetten.

Ik had bedacht om de IF statement aan te passen, waardoor alle aangepaste profielvelden worden weergegeven, behalve als hij een bepaalde naam bevat die op een andere plek wordt weergegeven (in dit geval 'Persoonlijke titel'). Dat wilde ik doen zoals hieronder is te zien.

Code: Selecteer alles

<!-- BEGIN custom_fields -->
<!-- IF not postrow.custom_fields.PROFILE_FIELD_NAME eq "Persoonlijke titel" -->
					<br /><b>{postrow.custom_fields.PROFILE_FIELD_NAME}:</b> {postrow.custom_fields.PROFILE_FIELD_VALUE}
<!-- ENDIF -->
					<!-- END custom_fields -->
Dit resulteerd alleen in het feit dat er helemaal geen extra aangepaste profielvelden worden weergegeven op de daarvoor bestemde plek. Ook heb ik al diverse andere combinaties geprobeerd met het 'IF not' statement, maar niks bood het gewenste resultaat.

Iemand die hier iets dieper in de stof van phpBB3 zit, en mij een zetje in de goede weg kan geven?

Alvast bedankt!

Met vriendelijke groet,
Jorick
"Hyves. Het klinkt als een soa en al je vrienden hebben het..."

BetaDevil

Re: Aangepaste profielvelden uitsluiten

Bericht door BetaDevil » 18 okt 2008, 14:18

De if-statement hoort te zijn:
<!-- IF postrow.custom_fields.PROFILE_FIELD_NAME neq "Persoonlijke titel" -->

De not die je vooraan had staan zorgde ervoor dat de code ongeveer las:
Als (geen profielveldnaam) hetzelfde is als "Persoonlijke titel"

Hoewel dat best normaal klinkt werkt het niet :twisted:

In plaats van eq moet je hier dus neq (Not Eqaul, Niet gelijk aan) gebruiken.

:D

PH-Jorick
Contacteer:

Re: Aangepaste profielvelden uitsluiten

Bericht door PH-Jorick » 18 okt 2008, 14:27

BetaDevil!

Bedankt! Had net zelf in de Area51 Coding Guidelines gepuzzeld en 't probleem ook gevonden! Ben wel blij dat ik die guidelines heb gevonden, want hier kan ik in de toekomst weer een hoop leuke dingen mee doen... :)

In ieder geval bedankt voor de moeite! :D

Cheers,
Jorick
"Hyves. Het klinkt als een soa en al je vrienden hebben het..."

Gesloten