Usernummers

Hulp nodig bij je installatie of kom je ergens niet uit? Probeer phpBB3! Problemen lossen we samen met je op.
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Forumregels
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Gesloten
Irvine

Usernummers

Bericht door Irvine » 07 jul 2008, 01:11

Hallo, ik heb een vraagje over de usernummers. In de ledenlijst staat de administrator keurig op 1 en de rest volgt gewoon vanaf 2, maar in de database, en dus ook in de link die bovenaan staat (http://www.[sitenaam].nl/memberlist.php?mode=viewprofile&u=57 <- zo één bijvoorbeeld) staat de administrator niet op 1, maar op 2, en volgt de rest vanaf 57 (iets in die richting, toevallig weet ik dat deze sprong van 2 naar 57 komt door de bots). Dat vind ik toch wel een beetje vervelend staan, want je getal in de ledenlijst is anders dan het getal dat bovenaan in de link staat. Is dit te synchroniseren? Of is het bijvoorbeeld mogelijk om niet http://www.[sitenaam].nl/memberlist.php?mode=viewprofile&u=2 te hebben als link naar je profiel, maar in mijn geval: http://www.[sitenaam].nl/memberlist.php?mode=viewprofile&u=Irvine ? De vraag is misschien onduidelijk geformuleerd, dus vragen om verheldering kan ik begrijpen (Y)

Bee

Re: Usernummers

Bericht door Bee » 07 jul 2008, 10:07

Ik vroeg mij dat zelf ook af, omdat die mogelijkheid wel werd geboden in 2.0.x :? Ook als je URL's gaan rewriten zouden gebruikersnamen in het adres tof kunnen zijn, dus ik vraag met je mee ;)
... Maar ik modereer (nog) niet.

Paul
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

Bericht door Paul » 07 jul 2008, 10:09

memberlist.php?mode=viewprofile&un=paul :)

het is een aparte parameter in 3 voor security reasons.

Irvine

Bericht door Irvine » 09 jul 2008, 19:40

Oké, hoe stel je in dat hij automatisch un=[naam] doet en niet u=[getal] als je op een profiel klikt?

Tom V
Contacteer:

Bericht door Tom V » 16 jul 2008, 20:12

enkel door de bestanden aan te passen, niet met een instelling

ik denk dat je er hier mee komt:
Als je nog andere plaatsen ziet waar het niet veranderd is, dan laat je het maar weten

Code: Selecteer alles

//OPEN 
functions_content
//FIND
            $profile_url = ($custom_profile_url !== false) ? $custom_profile_url . '&u=' . (int) $user_id : append_sid("{$phpbb_root_path}memberlist.$phpEx", 'mode=viewprofile&u=' . (int) $user_id);
//REPLACE BY
            $profile_url = ($custom_profile_url !== false) ? $custom_profile_url . '&un=' . (string) $username : append_sid("{$phpbb_root_path}memberlist.$phpEx", 'mode=viewprofile&un=' . (string) $username);

Gesloten