Hulp nodig bij een modificaties of op zoek naar een MOD?
Forumregels
Verschaf iemand geen servertoegang tenzij het niet anders kan. Maak altijd eerst een volledige backup en verander de inloggevens na afloop. Eigen risico.
-
Mid
Bericht
door Mid » 22 jun 2008, 17:34
phpBB versie: 3.0.1.
In de ledenlijst staat een kolom "Website". Deze kolom wil ik wijzigen in een kolom "Laatste bezoek", zodat ik een overzicht heb van de laatste inlogdatum-/tijdstip. De kolom "Website" kan dus vervallen en worden vervangen door de kolom "Laatste bezoek".
Wie kan mij de modificaties daarvoor vertellen? Ik kom er zelf helaas niet uit, na mijn pogingen in het taalbestand common.php en de bestanden memberlist.php en memberlist_body.html.
Bij voorbaat mijn dank.
-
BetaDevil
Bericht
door BetaDevil » 22 jun 2008, 17:54
Open
memberlist_body.html
Zoek
Vervang met
Zoek
Code: Selecteer alles
<!-- IF memberrow.U_WWW or memberrow.LOCATION --><!-- IF memberrow.U_WWW --><div><a href="{memberrow.U_WWW}" title="{L_VISIT_WEBSITE}: {memberrow.U_WWW}">{memberrow.U_WWW}</a></div><!-- ENDIF -->
Vervang met
<!-- IF memberrow.VISITED or memberrow.LOCATION --><!-- IF memberrow.VISITED --><div>{memberrow.VISITED}</div><!-- ENDIF -->
Leeg de buffer en je bent klaar

-
marian0810
-
Contacteer:
Bericht
door marian0810 » 22 jun 2008, 18:01
Edit: oeps, te laat

-
Mid
Bericht
door Mid » 22 jun 2008, 18:07
Tjonge, het blijft een genot om zo snel al antwoord te krijgen.

Het is inderdaad voor subsilver2. Beide bedankt voor het snelle antwoord, want ik zag nog net ook het antwoord van Marian staan!

Ik ga het straks meteen aanpassen en de eigenaar van het forum er mee blij maken!

-
Mid
Bericht
door Mid » 22 jun 2008, 18:43
De te zoeken teksten kloppen niet. Het gaat om subsilver2, dus is de bovenstaande modificatie voor prosilver? Dan zou ik de modificatie voor subsilver 2 nog heel graag willen hebben.

-
marian0810
-
Contacteer:
Bericht
door marian0810 » 22 jun 2008, 18:48
In subsilver2/memberlist_body.html vervang je
<th nowrap="nowrap" width="11%"><a href="{U_SORT_WEBSITE}">{L_WEBSITE}</a></th>
door
<th nowrap="nowrap" width="11%"><a href="{U_SORT_VISITED}">{L_VISITED}</a></th>
en
<!-- IF memberrow.U_WWW --><a href="{memberrow.U_WWW}">{WWW_IMG}</a><!-- ENDIF -->
door
-
Mid
Bericht
door Mid » 22 jun 2008, 19:01
Hartelijk dank, Marian; zo komt je posting van daarvoor toch weer van pas !
Wijziging: Het werkt. Het opvallende is wel, dat de laatste bezoekdatum/tijdstip van de forumbeheerders niet worden neergezet, maar dat zal wel met een voorwaarde te maken hebben, ergens in het bestand. Afijn, er is mee te leven, maar als het nog beter kan, dan graag!
-
marian0810
-
Contacteer:
Bericht
door marian0810 » 22 jun 2008, 19:33
Dat is gek, bij mij zie ik dat gewoon staan

Geef je memberlist_body.html eens?
-
Mid
Bericht
door Mid » 22 jun 2008, 19:38
Ik heb de percentages van de kolommen aangepast voor Gebruikersnaam (van 25 naar 15%) en van Laatste bezoek (van 11 naar 21%), maar daarvoor eerst getest. De code staat in de spoiler:
- Spoiler: bekijk
- <!-- IF S_IN_SEARCH_POPUP -->
<!-- INCLUDE simple_header.html -->
<!-- ELSE -->
<!-- INCLUDE overall_header.html -->
<!-- ENDIF -->
<!-- IF S_SEARCH_USER -->
<!-- INCLUDE memberlist_search.html -->
<!-- ENDIF -->
<!-- IF S_SHOW_GROUP --><!-- INCLUDE memberlist_group.html --><!-- ENDIF -->
<!-- IF not S_SHOW_GROUP -->
<form method="post" name="charsearch" action="{S_MODE_ACTION}">
<table width="100%" cellspacing="1">
<tr>
<td align="{S_CONTENT_FLOW_BEGIN}"><span class="genmed">{L_USERNAME_BEGINS_WITH}: </span><select name="first_char" onchange="this.form.submit();">{S_CHAR_OPTIONS}</select> <input type="submit" name="char" value="{L_DISPLAY}" class="btnlite" /></td>
<!-- IF U_FIND_MEMBER and not S_SEARCH_USER -->
<td class="genmed" align="{S_CONTENT_FLOW_END}"><a href="{U_FIND_MEMBER}">{L_FIND_USERNAME}</a></td>
<!-- ELSEIF S_SEARCH_USER and U_HIDE_FIND_MEMBER and not S_IN_SEARCH_POPUP -->
<td class="genmed" align="{S_CONTENT_FLOW_END}"><a href="{U_HIDE_FIND_MEMBER}">{L_HIDE_MEMBER_SEARCH}</a></td>
<!-- ENDIF -->
</tr>
</table>
{S_FORM_TOKEN}
</form>
<!-- ENDIF -->
<!-- IF S_IN_SEARCH_POPUP -->
<form method="post" name="results" action="{S_MODE_ACTION}" onsubmit="insert_marked(this.user);return false">
<!-- ELSE -->
<form method="post" action="{S_MODE_ACTION}">
<!-- ENDIF -->
<table class="tablebg" width="100%" cellspacing="1">
<tr>
<th nowrap="nowrap">#</th>
<th nowrap="nowrap" width="15%" align="{S_CONTENT_FLOW_BEGIN}"><a href="{U_SORT_USERNAME}">{L_USERNAME}</a></th>
<th nowrap="nowrap" width="15%"><a href="{U_SORT_JOINED}">{L_JOINED}</a></th>
<th nowrap="nowrap" width="10%"><a href="{U_SORT_POSTS}">{L_POSTS}</a></th>
<th nowrap="nowrap" width="15%"><a href="{U_SORT_RANK}">{L_RANK}</a></th>
<th nowrap="nowrap" width="11%">{L_SEND_MESSAGE}</th>
<th nowrap="nowrap" width="11%"><a href="{U_SORT_EMAIL}">{L_EMAIL}</a></th>
<th nowrap="nowrap" width="21%"><a href="{U_SORT_VISITED}">{L_VISITED}</a></th>
<!-- IF S_IN_SEARCH_POPUP and not S_SELECT_SINGLE --><th width="2%" nowrap="nowrap">{L_MARK}</th><!-- ENDIF -->
</tr>
<!-- BEGIN memberrow -->
<!-- IF S_SHOW_GROUP -->
<!-- IF memberrow.S_FIRST_ROW and memberrow.S_GROUP_LEADER -->
<tr class="row3">
<td colspan="8"><b class="gensmall">{L_GROUP_LEADER}</b></td>
</tr>
<!-- ELSEIF not memberrow.S_GROUP_LEADER and not $S_MEMBER_HEADER -->
<tr class="row3">
<td colspan="8"><b class="gensmall">{L_GROUP_MEMBERS}</b></td>
</tr>
<!-- DEFINE $S_MEMBER_HEADER = 1 -->
<!-- ENDIF -->
<!-- ENDIF -->
<!-- IF memberrow.S_ROW_COUNT is even --><tr class="row2"><!-- ELSE --> <tr class="row1"><!-- ENDIF -->
<td class="gen" align="center"> {memberrow.ROW_NUMBER} </td>
<td class="genmed" align="{S_CONTENT_FLOW_BEGIN}">{memberrow.USERNAME_FULL}<!-- IF S_SELECT_SINGLE --> [ <a href="#" onclick="insert_single('{memberrow.A_USERNAME}'); return false;">{L_SELECT}</a> ]<!-- ENDIF --></td>
<td class="genmed" align="center" nowrap="nowrap"> {memberrow.JOINED} </td>
<td class="gen" align="center">{memberrow.POSTS}</td>
<td class="gen" align="center"><!-- IF memberrow.RANK_IMG -->{memberrow.RANK_IMG}<!-- ELSE -->{memberrow.RANK_TITLE}<!-- ENDIF --></td>
<td class="gen" align="center"> <!-- IF memberrow.U_PM --><a href="{memberrow.U_PM}">{PM_IMG}</a><!-- ENDIF --> </td>
<td class="gen" align="center"> <!-- IF memberrow.U_EMAIL --><a href="{memberrow.U_EMAIL}">{EMAIL_IMG}</a><!-- ENDIF --> </td>
<td class="gen" align="center"> {memberrow.VISITED} </td>
<!-- IF memberrow.S_PROFILE_FIELD1 -->
<!-- Use a construct like this to include admin defined profile fields. Replace FIELD1 with the name of your field. -->
<td class="gen" align="center"> {memberrow.PROFILE_FIELD1_VALUE}</td>
<!-- ENDIF -->
<!-- IF S_IN_SEARCH_POPUP and not S_SELECT_SINGLE --><td align="center"><input type="checkbox" class="radio" name="user" value="{memberrow.USERNAME}" /></td><!-- ENDIF -->
</tr>
<!-- BEGINELSE -->
<tr>
<td class="row1" colspan="<!-- IF S_IN_SEARCH_POPUP -->9<!-- ELSE -->8<!-- ENDIF -->" align="center">
<span class="gen"><!-- IF S_SHOW_GROUP -->{L_NO_GROUP_MEMBERS}<!-- ELSE -->{L_NO_MEMBERS}<!-- ENDIF --></span>
</td>
</tr>
<!-- END memberrow -->
<tr>
<td class="cat" colspan="<!-- IF S_IN_SEARCH_POPUP -->9<!-- ELSE -->8<!-- ENDIF -->" align="center"><!-- IF S_IN_SEARCH_POPUP and not S_SELECT_SINGLE --><input class="btnlite" type="submit" value="{L_SELECT_MARKED}" /><!-- ELSE --><span class="gensmall">{L_SELECT_SORT_METHOD}:</span> <select name="sk">{S_MODE_SELECT}</select> <span class="gensmall">{L_ORDER}</span> <select name="sd">{S_ORDER_SELECT}</select> <input type="submit" name="submit" value="{L_SUBMIT}" class="btnlite" /><!-- ENDIF --></td>
</tr>
</table>
{S_FORM_TOKEN}
</form>
<table width="100%" cellspacing="0" cellpadding="0">
<tr>
<td class="pagination">{PAGE_NUMBER} [ {TOTAL_USERS} ]</td>
<td align="{S_CONTENT_FLOW_END}"><!-- IF S_IN_SEARCH_POPUP and not S_SELECT_SINGLE --><b class="nav"><a href="#" onclick="marklist('results', 'user', true); return false;">{L_MARK_ALL}</a> :: <a href="#" onclick="marklist('results', 'user', false); return false;">{L_UNMARK_ALL}</a></b><br /><!-- ENDIF --><span class="pagination"><!-- INCLUDE pagination.html --></span></td>
</tr>
</table>
<!-- IF S_IN_SEARCH_POPUP -->
<!-- INCLUDE simple_footer.html -->
<!-- ELSE -->
<br clear="all" />
<!-- INCLUDE breadcrumbs.html -->
<br clear="all" />
<div align="{S_CONTENT_FLOW_END}"><!-- INCLUDE jumpbox.html --></div>
<!-- INCLUDE overall_footer.html -->
<!-- ENDIF -->
-
marian0810
-
Contacteer:
Bericht
door marian0810 » 22 jun 2008, 19:45
Daar staat zo te zien geen reden in dat je de beheerders niet zou kunnen zien in die lijst. Dan weet ik het ook even niet...

-
Mid
Bericht
door Mid » 22 jun 2008, 19:51
O.K. Marian, hartelijk bedankt voor ook het nu meekijken en meedenken. Ik kan er goed mee leven, zoals het nu is; het gaat er bij de leden om, dat er een snel inzicht is in hun laatste inlogdatum en dat voldoet dus prima !
Wijziging: Als een forumlid "hiddden" staat, dan komt er geen datum te staan in de Ledenlijst bij "Laatste bezoek", zo leerde een test mij zojuist. Het probleem is dus opgelost!

-
CanEdje
-
Contacteer:
Bericht
door CanEdje » 27 jan 2010, 21:06
Wat moet ik doen om "laatste bezoek" aan de ledenlijst toe te voegen ipv van vervangen van website zoals hier beschreven?
De lokatie in de lijst zou kunnen zijn na "geregistreerd"
voor een subsilver2 look alike style?
EDIT: dit bovenste is me nu al gelukt om zelf uit te vinden.
Ik heb echter nog een probleem.
Als men op de naam in de header klikt boven een rij, wordt de ledenlijst gesorteerd op dit item.
Men kan hetzelfde doen door onderaan de ledenlijst een keuze te maken in een dropbox genaamd "selecteer sorteermethode"
Mijn toevoeging "laatst bezocht" zit daar niet tussen en er kan dus niet op gesorteerd worden. Als ik op de header "laatst bezocht" klik boven de rij, wordt er ook niet gesorteerd en kom ik terug in het forum overzicht.
Hoe voeg ik mijn eigen toegevoegde rij toe aan de mogelijkheid om te sorteren?
Ik gebruik acidtech als style (gebaseerd op prosilver2)
Ik zie wel in de sorteer mogelijkheid staan "laatst actief" ?
dank alvast voor de moeite
-
CanEdje
-
Contacteer:
Bericht
door CanEdje » 28 jan 2010, 20:02
Dat had ik toevallig net gedaan
En inderdaad, er zitten soms wat gekke dingen in??
Toch al een hele verbetering en beter dan niks.
Wat is het verschil met laatst bezocht en laatst actief????