Converteren van databank phpBB2 naar phpBB3

Hulp nodig bij je installatie of kom je ergens niet uit? Probeer phpBB3! Problemen lossen we samen met je op.
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Forumregels
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Gesloten
sn0857

Converteren van databank phpBB2 naar phpBB3

Bericht door sn0857 » 25 mei 2008, 15:54

Bij het upgraden is door mijn eigen schuld een deel van mijn bestaand forum vernietigd. Ik heb nog wel een backup van de databank maar niet meer van de folder op mijn webserver. Is het mogelijk de oude data van de databank te importeren en te converteren van phpBB2 naar phpBB3?

Niek
Contacteer:

Re: Converteren van databank phpBB2 naar phpBB3

Bericht door Niek » 26 mei 2008, 18:46

• Adres van je forum: http://
    Event. modificaties op je forum:
    Wanneer ontstond het probleem?
    phpBB versie: 3.0.1

Heb je onlangs iets veranderd aan je forum?
    Wat is het probleem?
..
Wanneer je het support template invult kunnen we je beter helpen.

Had je mods geïnstalleerd.
Zo nee kun je een nieuwe installatie pakken van phpBB2, en deze vervolgens converteren.
Groetjes Niek

Alleen support via het forum, niet via PB, MSN of email.

sn0857

Bericht door sn0857 » 28 mei 2008, 22:06

Ik heb geen mods geinstalleerd en de upgrade manual volgen gaat ook niet doordat je hiervoor je oorspronkelijke files nog nodig hebt. Door een verkeerd commando is de hele map gewist en ik heb van deze files geen backup meer. De data zelf is geen probleem. Die staat nog in de database en daar is een backup van.

Ik heb de template niet ingevuld omdat ik momenteel geen forum meer heb. Het oorspronkelijke forum is gewist en het nieuwe forum is gewoon een lege standaard installatie. Ik moet weten hoe ik de data uit de database kan converteren naar phpBB3.

Alvast bedankt voor het antwoord.

Divigo

Bericht door Divigo » 28 mei 2008, 22:27

Niek schreef: Zo nee kun je een nieuwe installatie pakken van phpBB2, en deze vervolgens converteren
Op deze wijze heb je toch alle bestanden terug.
Dus de files van phpbb2 geupload te hebben.

Gr Takke

Gesloten