Crash phpbb_search_wordmatch

Hulp nodig bij je installatie of kom je ergens niet uit? Probeer phpBB3! Problemen lossen we samen met je op.
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Forumregels
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Gesloten
Irvine

Crash phpbb_search_wordmatch

Bericht door Irvine » 22 apr 2008, 21:32

• Adres van je forum: http://widm2008.nl/
    Event. modificaties op je forum: Mijn webhoster (en dus ook mijn forum) was zaterdag en zondag offline
    Wanneer ontstond het probleem? Gister (Maandag 21 April)
    phpBB versie: 3.0.1

Heb je onlangs iets veranderd aan je forum? Nope, het is uit het niets gebeurd, tenzij het aan de webhoster ligt
    Wat is het probleem?
Regelmatig wanneer ik een bericht probeer te editten, krijg ik één van de volgende twee meldingen:

Fout 1
Fout 2

En wanneer ik naar phpmyadmin ga en naar phpbb_wordmatch ga, krijg ik inderdaad de melding dat het gecrasht is:

Php my admin

Iedere gebruiker krijgt de eerste twee meldingen regelmatig tijdens het surfen, maar na een stuk of 2 keer proberen werkt hij gewoon weer. Toch heb ik dit liever niet. Heeft iemand enig idee hoe dit op te lossen is?Overigens is de grootte van mijn database volgens mij gedaald van 16 MB naar 9 MB.

P.S.: Wat doet de tabel phpbb_wordmatch en is hij normaal gesproken groot, klein, belangrijk, onbelangrijk?

Derky
Contacteer:

Re: Crash phpbb_search_wordmatch

Bericht door Derky » 22 apr 2008, 22:23

Ga naar phpmyadmin open je database, selecteer de tabel phpbb_search_wordmatch en klik onderaan op repareren, dan zal het weer moeten werken.

P.S. De tabel is normaal gesproken redelijk groot en belangrijk voor de zoekfunctie. ;)

Irvine

Bericht door Irvine » 22 apr 2008, 22:27

Oké, bedankt voor het antwoord, maar waar staat het knopje "Repareren" eigenlijk? :P Dit is het enige dat ik zie als ik naar die tabel ga: phpmyadmin

Niek
Contacteer:

Bericht door Niek » 24 apr 2008, 10:17

Klik bovenaan op 'SQL' en voer daar de volgende code in
REPAIR TABLE `phpbb_search_wordmatch`;.
Groetjes Niek

Alleen support via het forum, niet via PB, MSN of email.

Gesloten