Sorteren onderwerpen
Forumregels
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Sorteren onderwerpen
Hoe kan ik de draden in een bepaald forum standaard op alfabet sorteren. ?
Dus eerst de draad over Aardbeien en dan pas de draad over Bon Bons, en dat terwijl de draad over Bon Bons later is geplaatst dan die Over aardbeien.
De onderwerpen moeten dus standaard adv het Onderwerp gesorteerd worden en niet adv de plaatsings tijd.
Is dit mogelijk ?
Dus eerst de draad over Aardbeien en dan pas de draad over Bon Bons, en dat terwijl de draad over Bon Bons later is geplaatst dan die Over aardbeien.
De onderwerpen moeten dus standaard adv het Onderwerp gesorteerd worden en niet adv de plaatsings tijd.
Is dit mogelijk ?
Re: Sorteren onderwerpen
Dit is niet automatisch in te stellen, omdat gebruikers dit zelf in hun profiel moeten instellen.
Klopt, en zelfs dat kan niet. Men kan dat slechts forum wide instellen. Een gebruiker kan het niet voor een bepaald forum in stellen.BetaDevil schreef:Dit is niet automatisch in te stellen, omdat gebruikers dit zelf in hun profiel moeten instellen.
Ik hoopte dat er door een php code verandering wellicht een mouw aan te passen is.
Jazeker.
Open
ZoekVoeg daarachter toe
en 
Open
viewforum.php
Zoek
Code: Selecteer alles
if (!$forum_id)
{
trigger_error('NO_FORUM');
}
else if ($forum_id == HIER_JE_FORUM_ID)
{
$sort_key = 's';
$sort_dir = 'a';
}
HIER_JE_FORUM_ID
moet je natuurlijk verplaatsen met het forum id 
Werkt perfect, mijn hartelijke dank.
Nou heb ik eigenlijk een flink aantal forums die allen in dezelfde groep staan waarop dit van toepassing is.
Ideaal zou dus zijn om de parent_id te gebruiken:
Maar helaas is die variable in viewforum.php onbekend en gebeurt er dus niets.
Hoe kan ik deze variabele aanroepbaar maken ?
Nou heb ik eigenlijk een flink aantal forums die allen in dezelfde groep staan waarop dit van toepassing is.
Ideaal zou dus zijn om de parent_id te gebruiken:
else if ($parent_id == HETGETAL)
{
$sort_key = 's';
$sort_dir = 'a';
}
Hoe kan ik deze variabele aanroepbaar maken ?
Nog een andere vraag:
Moneteel word Aa onder AS geplaatst.
Komt neem ik aan door de hoofdletters. Is eea ook zo in te stellen dat Aa gewoon vóór AS komt ?
Bramster
PS: De tweak werkt nog steeds als een tierelier
Komt neem ik aan door de hoofdletters. Is eea ook zo in te stellen dat Aa gewoon vóór AS komt ?
Bramster
* BUMP *Bramster schreef:Nog een andere vraag:
Bramster