foto's
Forumregels
LEES: Algemene Voorwaarden. Dit forum is niet voor technische vragen!
LEES: Algemene Voorwaarden. Dit forum is niet voor technische vragen!
-
foto's
Ik ben een nieuwe gebruiker van phpbb en hen een forum opgezet voor luchtschutters (http://luchtschietsport.yourbb.nl) via de gratis provider yourbb.nl. Op zich goed, maar, wat voor het bestaan van mijn forum van crusiaal belang is, is de mogelijkheid om via een simpele botton een foto uit je eigen computer op het forum te uploaden.
Bestaan hiet nog toekomstplannen voor?
Is dit moeilijk te realiseren?
Is er iemand die dit wil en kan realiseren.
Nogmaals, het al, dan niet hebben van succes van mijn forum is hier sterk van afhankelijk.
Met vriendelijke groet, john
Bestaan hiet nog toekomstplannen voor?
Is dit moeilijk te realiseren?
Is er iemand die dit wil en kan realiseren.
Nogmaals, het al, dan niet hebben van succes van mijn forum is hier sterk van afhankelijk.
Met vriendelijke groet, john
Re: foto's
Het kan met bijlagen, maar volgens mij kan dat niet met YourBB.
er is zoiets mogelijk, alleen is het probleem van de gratis host, yourbb.
Je hebt toegang to je bestanden nodig om dit te installeren, en dit heb je (denk ik) niet.
Hierdoor kan dit dus niet.
Je hebt toegang to je bestanden nodig om dit te installeren, en dit heb je (denk ik) niet.
Hierdoor kan dit dus niet.
-
Daar zeg je zowat.BetaDevil schreef:Het kan met bijlagen, maar volgens mij kan dat niet met YourBB.
Toen ik een aantal dagen geleden het forum aanvroeg meende ik serieus te hebben gelezen dat dit wel kon. Nu ik bij yourbb op hun site kijk zie ik dat er 1 plaats in de opsomming van de mogelijkheden vrij is. Ik zal in iedergeval met yourbb mailen.
Ik droom van een eigen server met een phpbb forum er op. Het punt is, ik ken de schietsportwereld en die mensen zijn stapel gek op foto's. Nu kan ik wel een domein aanvragen, dat hoeft niet eens duur te zijn, maar voor een beetje betaalbare ruimte praat je toch nog over 35 tot 50 mb. Nergens om, maar mijn fotocamera maakt al platen van 25mb per stuk. Nu kan dat natuurlijk allemaal wel kleiner, maar 512kb per post is toch wel het minimum. Met andere woorden, ik praat over vele gigabytes die ik nodig heb. Dan moet je bij wijze van spreken miljoenair zijn om dat te betalen als 35 mb al 15 euro per maand kost.
Ik heb zelf een @home kabel en die kan ik over schakelen naar het snelste. Maar kan ik gewoon thuis een publiekelijk toegangkelijke server laten lopen? Ik vrees dat @home daar ook graag wat centjes voor wil zien. Zeg maar rustig bergen euro's. De software is er wel in de vorm van linux, en een server heb ik ook wel staan. Maar kan en mag het allemaal zomaar?
Weet iemand hoe deze materie in elkaar zit?
Je betaalt @home toch abbonomentskosten, als ze gaan zeuren gewoon naar een andere provider gaan.
Maar voor 75 euro kun je makkelijk 1,5GB ruimte krijgen. Niet het goedkoopste maar je hebt misschien wel genoeg plaats.
Maar voor 75 euro kun je makkelijk 1,5GB ruimte krijgen. Niet het goedkoopste maar je hebt misschien wel genoeg plaats.
-
BetaDevil schreef:Je betaalt @home toch abbonomentskosten, als ze gaan zeuren gewoon naar een andere provider gaan.
Nee lang niet, dat zit na 1 shoot al vol aan foto's wat die gasten plaatsen.
Ik moet toch echt iets van 160 gig hebben.
naar een andere prvider kan alleen als ik adsl neem.
Jazeker is dit mogelijk bij @home (kijk naar Bas), soms heb je alleen wat probleempjes met downtime en serverkennis is altijd wel handig. Maar het kan bij @home. Het probleem is dat je ip adres ongeveer elk half jaar veranderd...jpsholland schreef:Daar zeg je zowat.BetaDevil schreef:Het kan met bijlagen, maar volgens mij kan dat niet met YourBB.
Toen ik een aantal dagen geleden het forum aanvroeg meende ik serieus te hebben gelezen dat dit wel kon. Nu ik bij yourbb op hun site kijk zie ik dat er 1 plaats in de opsomming van de mogelijkheden vrij is. Ik zal in iedergeval met yourbb mailen.
Ik droom van een eigen server met een phpbb forum er op. Het punt is, ik ken de schietsportwereld en die mensen zijn stapel gek op foto's. Nu kan ik wel een domein aanvragen, dat hoeft niet eens duur te zijn, maar voor een beetje betaalbare ruimte praat je toch nog over 35 tot 50 mb. Nergens om, maar mijn fotocamera maakt al platen van 25mb per stuk. Nu kan dat natuurlijk allemaal wel kleiner, maar 512kb per post is toch wel het minimum. Met andere woorden, ik praat over vele gigabytes die ik nodig heb. Dan moet je bij wijze van spreken miljoenair zijn om dat te betalen als 35 mb al 15 euro per maand kost.
Ik heb zelf een @home kabel en die kan ik over schakelen naar het snelste. Maar kan ik gewoon thuis een publiekelijk toegangkelijke server laten lopen? Ik vrees dat @home daar ook graag wat centjes voor wil zien. Zeg maar rustig bergen euro's. De software is er wel in de vorm van linux, en een server heb ik ook wel staan. Maar kan en mag het allemaal zomaar?
Weet iemand hoe deze materie in elkaar zit?
[knip]
Laatst gewijzigd door ElbertF op 30 jan 2008, 22:01, 2 keer totaal gewijzigd.
Reden: Spamlinkje verwijderd. ;)
Reden: Spamlinkje verwijderd. ;)
Misschien is een pagina zoals ik die hier heb gemaakt wellicht een optie? Ik heb daarvoor een linkje toegevoegd in de berichteditor die naar de fotopocketpagina gaat. Ze kunnen de boel dan uploaden naar fotopocket en daar krijg je een aantal codes waarmee je de foto's kunt mailen, in verschillende typen forums (evt. als thumbnail) invoeren, etc. Ik gebruik het al een maand of vier, en heb nog niets gezien dat verwijderd is van hun server. Groot voordeel tegenover Imageshack is dat je geen last hebt van irritante popups en dat je 5 afbeeldingen tegelijk kunt uploaden.
-
Inmiddels heb ik yourbb vaarwel gezegd. Ik hun nu een stukje ruimte op een server van een kennis van mij. het stukje of 20gb groot.
Dit houd in dat knappe koppen welkom zijn. Met andere woorden, is het mogelijk dat iemand een code schrijft (daar heb ik namelijk geen moer verstand van) zodat ik een button krijg waarmee de poster een foto uit eigen pc kunnen uploaden?
Of is zulks er al?
Dit houd in dat knappe koppen welkom zijn. Met andere woorden, is het mogelijk dat iemand een code schrijft (daar heb ik namelijk geen moer verstand van) zodat ik een button krijg waarmee de poster een foto uit eigen pc kunnen uploaden?
Of is zulks er al?
- fulleffect
- Contacteer:
als je phpbb 3.0 geinstalleerd heb is het een mogelijkheid om attachments toe tevoegen. dit is een kwestie van de permissies juist instellen 

Of je leest gewoon de reactie direct boven die van jou 

Wanneer je forum zelf kan beheren (je kunt dus bij ACP (=Administrator Control Panel) en bij de mappen van phpBB3 kunt) kun je gemakkelijk via ACP instellen dat mensen attachments kunnen bijvoegen. Daarnaast moet je dacht ik ook nop een map opgeven waar upgeloade bestanden worden geplaatst en natuurlijk moet deze map bestaat dus deze moet je dan aanmaken in je phpBB directory dacht ik. Voor de rest zou je ook kunnen kijken naar een Foto album MOD voor phpBB...jpsholland schreef:Inmiddels heb ik yourbb vaarwel gezegd. Ik hun nu een stukje ruimte op een server van een kennis van mij. het stukje of 20gb groot.
Of is zulks er al?
Wat je ook kan doen is iets simpeler en ruimtebesparender, hoewel de foto's niet op jou server staan, is het gebruikmaken van sites zoals photobucket.com en imageshack.us
- fulleffect
- Contacteer:
is allemaal allang voorbereidWouser schreef:Wanneer je forum zelf kan beheren (je kunt dus bij ACP (=Administrator Control Panel) en bij de mappen van phpBB3 kunt) kun je gemakkelijk via ACP instellen dat mensen attachments kunnen bijvoegen. Daarnaast moet je dacht ik ook nop een map opgeven waar upgeloade bestanden worden geplaatst en natuurlijk moet deze map bestaat dus deze moet je dan aanmaken in je phpBB directory dacht ik. Voor de rest zou je ook kunnen kijken naar een Foto album MOD voor phpBB...jpsholland schreef:Inmiddels heb ik yourbb vaarwel gezegd. Ik hun nu een stukje ruimte op een server van een kennis van mij. het stukje of 20gb groot.
Of is zulks er al?