Herlinken

Hulp nodig bij je installatie of kom je ergens niet uit? Probeer phpBB3! Problemen lossen we samen met je op.
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Forumregels
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Gesloten
joad

Herlinken

Bericht door joad » 21 jan 2008, 15:20

• Adres van je forum: http://
    Event. modificaties op je forum:
    Wanneer ontstond het probleem?
    phpBB versie: 3.0.0

Heb je onlangs iets veranderd aan je forum?
    Wat is het probleem?
Misschien niet op het goede forum hiervoor. Maar ik hoop, twijfel ik eigenlijk niet aan, dat hier mensen zijn die mij kunnen helpen met herlinken van mijn forum. Momenteel draait mijn forum op freeweb. Nu dat is een zeer ingewikkelde URL. Nu kan ik mijn url herlinken aan een andere url zoals een .tk, maar dan zit ik weer met al die reclame. Kan je aan een gratis domeinnaam zonder reclame komen? En als dat niet gratis kan, waar kan ik dan tegen de goedkoopste tarieven domeinnamen registreren?

Andere vraag, ook beetje off-topic: Ik zou graag een ftp hebben (uiteraard gratis als dit kan) die ik via mijn internet browser kan opendoen, dus waar ik geen ftp manager voor nodig heb. Met mijn ftp van freeweb gaat dit precies niet. Alternatieven?

Lucas

Re: Herlinken

Bericht door Lucas » 21 jan 2008, 15:23

Ik wil je graag naar dit topic verwijzen. :)

viewtopic.php?f=39&t=36047

Daar staan goedkope webhosts en daar kan je een .nl domein aanmaken. Dat kan wel altijd zonder reclame.

Een ftpmanager die werkt op je browser zit daar ook vaak bij. :)

joad

Bericht door joad » 21 jan 2008, 15:42

Maar is het mogelijk om vanuit uw internet browser iets toe te voegen aan uw ftp. Zou toch wel eens willen weten met wat ik dat allemaal kan doen

Lucas

Bericht door Lucas » 21 jan 2008, 15:45

Internet Explorer bied die mogelijkheid hoor ^^

Als je je internet gegevens weet kan je naar je FTP gaan door bijvoorbeeld:

ftp://*ftpserver*

joad

Bericht door joad » 21 jan 2008, 15:47

Maar dit is enkel voor te downloaden, niet voor te uploaden. Of heb ik dat mis?

Salomon

Bericht door Salomon » 21 jan 2008, 15:48

Welke browser gebruik je?

joad

Bericht door joad » 21 jan 2008, 15:49

Normaal met Mozilla, maar als ik Internet Explorer ervoor nodig heb is dit geen enkel probleem. Ze staan beiden op mijn pc

Als ik met Internet Explorer het doet, en dan naar Page -> Open FTP site. Dan krijg ik foutmelding: 'Windows cannot acces this folder'. Misschien heeft het te maken dat ik de ftp zelf niet host, maar freeweb7?

joad

Bericht door joad » 21 jan 2008, 16:46

Heb ondertussen alles code Chmod 777 gegeven, dus normaal gezien moet ik toegang krijgen, maar hij blijft access denied zeggen

fulleffect
Contacteer:

Bericht door fulleffect » 21 jan 2008, 17:01

als je dit vanuit internet explorer doet. klik je terwijl je op de ftp zit op pagina (Rechts bovenin de menu balk) en daar "ftp in windows verkenner openen" dan moet je hem gewoon probleemloos kunnen uploaden ;-)

joad

Bericht door joad » 21 jan 2008, 17:06

Het is dan dat ik die foutmelding krijg

Is zoiets ook mogelijk met Mozilla?

Jim
Contacteer:

Bericht door Jim » 21 jan 2008, 17:11

Ik test dit even uit maar zie nergens iets om te kunnen uploaden
Wijziging: Probleem opgelost, fout van mij.
Laatst gewijzigd door Jim op 21 jan 2008, 17:15, 1 keer totaal gewijzigd.
Jim Mossing Holsteyn - Beheerder
Documentatie | Algemene voorwaarden | Wiki

Heb je suggesties over het verbeteren van phpBB.nl of andere site-gerelateerde vragen? Stuur me een PB!

fulleffect
Contacteer:

Bericht door fulleffect » 21 jan 2008, 17:17

hmmzz sorry, jij zei het zelfde wat ik zei maar dan in het engels.... kdoe hier beetje teveel dingen door elkaar :mrgreen: ik heb iig net een paar verschillende pogingen gedaan met mozilla, maar niks werkte. ik heb mogelijkheden geprobeerd die in iexplorer wel werkte, kan dus ook nog wel is aan mij liggen dat het hier niet werkt :mrgreen:

ik denk dat freeweb deze manier niet toelaat. (lycos liet dat ook niet toe aantal jaren terug (in de goeie ouwe tijd *kuch* )) is het een grote moeite om een ftp programma te gebruiken?? dat werkt namelijk sowieso veel makkelijker als via windows verkenner o.i.d. en zijn relatief kleine programmatjes.

om even terug te gaan om je aller eerste vraag. als je namelijk van plan bent om een betaalde host te nemen krijg je een controlpanel waar over het algemeen iets van een filemanager zit. kan je dus ook files uploaden ;-)

Jim
Contacteer:

Bericht door Jim » 21 jan 2008, 17:21

Maar via File Manager bewerken is echter niet handig, die ondersteunt meestal alleen HTML bestanden en dan word de codering verkeerd. :geek:
Jim Mossing Holsteyn - Beheerder
Documentatie | Algemene voorwaarden | Wiki

Heb je suggesties over het verbeteren van phpBB.nl of andere site-gerelateerde vragen? Stuur me een PB!

Coen

Bericht door Coen » 21 jan 2008, 17:42

Als je via een browser kunt verbinden via het FTP-protocol, kun je toch beter een echte FTP-client gebruiken als bijvoorbeeld Filezilla, of denk ik nu verkeerd?

Echte FTP-clients zijn veel praktischer om mee te werken, in tegenstelling tot de beperkte werking/functionaliteiten van een programma wat niet voor dat doel geschreven is, maar de functionaliteit wel als extraatje aanbiedt.

Niek
Contacteer:

Bericht door Niek » 21 jan 2008, 19:01

joad schreef:Is zoiets ook mogelijk met Mozilla?
Voor firefox is er de extensie FireFTP. :ugeek:
Groetjes Niek

Alleen support via het forum, niet via PB, MSN of email.

Gesloten