Een lay-out (na)maken

Hulp nodig bij je installatie of kom je ergens niet uit? Probeer phpBB3! Problemen lossen we samen met je op.
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Forumregels
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Gesloten
Mastereos

Een lay-out (na)maken

Bericht door Mastereos » 20 nov 2007, 16:37

Ik wil een look/lay-out hebben als deze site http://forums.marokko.nl/index.php?

Maar wat kan ik het beste doen. Er is met php/mySQL en Javascript gewerkt. Dus wie kan me dat vertellen?

En is het mogelijk om aan de hand van subsilver dit te wijzigen tot zoiets als de link?
Het is volkomen onnodig een titel als `Allemaal hier komen a.u.b.` te nemen, de volgende keer is het een waarschuwing, dit soort titels is echt niet de bedoeling.
- Stef
En niet de hele tekst dikgedrukt plaatsen, hierbij aangepast.
- Derky

Stef

Re: Iedereen hier komen a.u.b...

Bericht door Stef » 20 nov 2007, 16:54

Lay-out wordt niet gemaakt door PHP/MySQL of Javascript maar met een CSS en afbeeldingen. Dus je zou kunnen beginnen met de afbeeldingen van subSilver2 te vervangen en zo een eigen stijl te creëren.

Mastereos

Bericht door Mastereos » 20 nov 2007, 16:57

Stef schreef:Lay-out wordt niet gemaakt door PHP/MySQL of Javascript maar met een CSS en afbeeldingen. Dus je zou kunnen beginnen met de afbeeldingen van subSilver2 te vervangen en zo een eigen stijl te creëren.

Dat weet ik, ik zei ook niet dat de lay-out met PHP/MySQL of Javascript is gemaakt. Alleen dat de forum daarover beschikt..

comunnicatie fout...

Ok, en als ik met CSS die afbeeldingen maak, is dat dan gewoon met HTML of paintshop. Sorry, weet niet echt veel van CSS.. :lol:
Laatst gewijzigd door Derky op 23 nov 2007, 09:02, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: ontvet :{

Raimon
Contacteer:

Bericht door Raimon » 20 nov 2007, 17:00

Nee afbeeldingen met photoshop of gimp geen paint want dan krijg je slechte afbeeldingen.

Mastereos

Bericht door Mastereos » 20 nov 2007, 17:08

Raimon schreef:Nee afbeeldingen met photoshop of gimp geen paint want dan krijg je slechte afbeeldingen.

In welke formaat moet ik ze opslaan?
PNG/JPEG/BMP :roll:

En is het belangrijk dat ik dezelfde hoogte en breedte gebruik van het vervangende plaatje van subsilver2?

Raimon
Contacteer:

Bericht door Raimon » 20 nov 2007, 17:10

pls geen bmp , jpg , png, gif is het beste.

Het is wel wenselijk, mochten de afbeeldingen groter zijn, pas je het aan in het bestand /styles/xx/imageset/imageset.cfg of /styles/xx/imageset/xx/imageset.cfg

Mastereos

Bericht door Mastereos » 20 nov 2007, 17:14

Raimon schreef:pls geen bmp , jpg , png, gif is het beste.

Het is wel wenselijk, mochten de afbeeldingen groter zijn, pas je het aan in het bestand /styles/xx/imageset/imageset.cfg of /styles/xx/imageset/xx/imageset.cfg

Ok, dank je wel man....

Gesloten