phpBB1 zien? :P
Forumregels
Dit forum is voor alle zinnige gesprekken buiten phpBB om. Discussies en gesprekken over interessante onderwerpen.
Een nieuw onderwerp moet..:
Dit forum is voor alle zinnige gesprekken buiten phpBB om. Discussies en gesprekken over interessante onderwerpen.
Een nieuw onderwerp moet..:
- uiteraard voldoen aan de algemene voorwaarden
- niet passen in de gewone supportfora
- interessante zijn voor het overgrote deel van onze gebruikers
- een neutrale of positieve ondertoon hebben
- anders zijn dan bestaande onderwerpen
phpBB1 zien? :P
Ik weet dat er nog steeds mensen zijn die graag phpBB1 zien, deze link kreeg ik denet van evil<3, running een phpBB1, op php 4.4.7:
http://www.xelent.com/phpBB/index.php?board=2
Met haast default layout, enkel logo is aangepast.
http://www.xelent.com/phpBB/index.php?board=2
Met haast default layout, enkel logo is aangepast.
Re: phpBB1 zien? :P
Jippie! eindelijk zie ik de voorvader van dit..
Ik vind het nog best mooi
Ik vind het nog best mooi

Voormalig Support Teamlid
Ik niet eigenlijk 

Ik zou al trots zijn als ik zoiets zou maken bedoel ik..
De lay-out is minder, daar heb je gelijk in..
De lay-out is minder, daar heb je gelijk in..
Voormalig Support Teamlid
Doet deze ook mee aan de awards? 

Doenwenu.nl Een site over van alles ... zeg maar
Ik blijf er toch bij dat Replique toch kwa layout wat dingen heeft van phpBB1.
Maar blijft altijd wel grappig dat mensen nog steeds te vreden zijn met een stukje geschiedenis, en de verschillen hoe het er nu uit ziet.
Old sgool style
Maar blijft altijd wel grappig dat mensen nog steeds te vreden zijn met een stukje geschiedenis, en de verschillen hoe het er nu uit ziet.
Old sgool style

Raimon - phpBB.com Styles Team Leader
phpBBservice.nl - Nederlands phpBB Support Forum || Nederlandse phpBB3 Downloads
phpBBservice.nl - Nederlands phpBB Support Forum || Nederlandse phpBB3 Downloads
replque is naar horen en zeggen ook phpbb.
ooit is er een slimme fokker in een open dir terecht gekomen, en heeft daar iets van een phpbb map uit weten te vissen... Al weet ik niet wat ik er allemaal van moet geloven.
Maakt verder geen ruk uit, aangezien replique best een mooi stukje software is.
Persoonlijk vindt ik phpbb1 maar lelijk.. geen uitstraling niks heeft het.
Als je dan kijkt naar phpbb2 en 3, die hebben een frisse uitstraling.
Maar dan nog halen ze het niet met IPB of VB. Ik heb het dan over de layout, en niet het code gedeelte.
Maarja, dat is een persoonlijke mening
ooit is er een slimme fokker in een open dir terecht gekomen, en heeft daar iets van een phpbb map uit weten te vissen... Al weet ik niet wat ik er allemaal van moet geloven.
Maakt verder geen ruk uit, aangezien replique best een mooi stukje software is.
Persoonlijk vindt ik phpbb1 maar lelijk.. geen uitstraling niks heeft het.
Maar dan nog halen ze het niet met IPB of VB. Ik heb het dan over de layout, en niet het code gedeelte.

Zover ik weet hebben ze wat codering van phpBB overgenomen, die indentiek het zelfde zijn (foksilver) hmm subsilver toevalliglifeguard schreef:replque is naar horen en zeggen ook phpbb.

Ze zullen het niet toegeven, maar ze doen het wel en maar negatief doen erover.
Daar heb je het mis, het lijkt goede software, het is niet eens zoekmachine veilig, veel te veel javascript wat niet echt is naar mijn mening.Maakt verder geen ruk uit, aangezien replique best een mooi stukje software is.
Zoekmachines zijn nog braker dan een ongetweakte phpBB2 zoekmachine.
De teks input is heel slecht, vooral met post review, utf8 is daar heel onbekend blijkbaar.
Het gaat om het gescheidenis gevoel van phpBB1 , waar het allemaal mee begonnen is.Persoonlijk vindt ik phpbb1 maar lelijk.. geen uitstraling niks heeft het.
Hoe The finn het in elkaar heeft gezet, en hoe het als maar mooier werd ( phpBB3 )
Persoonlijk vind ik het leuke dingen om te bekijken en vergelijken.
Persoonlijk vind ik dat phpBB3 een frissere uitstraling heeft, maar dat komt omdat ik me meer thuis voel bij de 3 versie

VB, mwa het installatie menu is al heel slecht (phpBB3 is gebruiksvriendelijker), en de licensie kan beter ervan, want die is te makkelijk te oncijferen waarvan ze het fijne van weten.Maar dan nog halen ze het niet met IPB of VB. Ik heb het dan over de layout, en niet het code gedeelte.
Hmm krijg de neiging om een nieuw onderzoek te starten van alle bestaande forum software en de plus, min punten

IPB zie ik liever dan VB, maar vergeet niet wat het verschil is tussen opensource en paysource om het effe ruw te zeggen

Voor de support betaal je en de codering, phpBB helemaal niet dat is gewoon gratis, en natuurlijk om bertie ook een blije beer te maken

Maar nu ga ik offtopic :/
Die oude tijd
Heb hem heel vroeger ook wel eens gebruikt.

Heb hem heel vroeger ook wel eens gebruikt.
Gebruik de Zoekfunctie of bekijk even de WIKI
En dan de te bedenken dat ik hier met phpBB2.0.19 kwam instromen 

Ik ben het hier dan ook grotendeels met je eens Rai,Raimon schreef:Zover ik weet hebben ze wat codering van phpBB overgenomen, die indentiek het zelfde zijn (foksilver) hmm subsilver toevalliglifeguard schreef:replque is naar horen en zeggen ook phpbb.
Ze zullen het niet toegeven, maar ze doen het wel en maar negatief doen erover.
Daar heb je het mis, het lijkt goede software, het is niet eens zoekmachine veilig, veel te veel javascript wat niet echt is naar mijn mening.Maakt verder geen ruk uit, aangezien replique best een mooi stukje software is.
Zoekmachines zijn nog braker dan een ongetweakte phpBB2 zoekmachine.
De teks input is heel slecht, vooral met post review, utf8 is daar heel onbekend blijkbaar.
Het gaat om het gescheidenis gevoel van phpBB1 , waar het allemaal mee begonnen is.Persoonlijk vindt ik phpbb1 maar lelijk.. geen uitstraling niks heeft het.
Hoe The finn het in elkaar heeft gezet, en hoe het als maar mooier werd ( phpBB3 )
Persoonlijk vind ik het leuke dingen om te bekijken en vergelijken.
Persoonlijk vind ik dat phpBB3 een frissere uitstraling heeft, maar dat komt omdat ik me meer thuis voel bij de 3 versie![]()
VB, mwa het installatie menu is al heel slecht (phpBB3 is gebruiksvriendelijker), en de licensie kan beter ervan, want die is te makkelijk te oncijferen waarvan ze het fijne van weten.Maar dan nog halen ze het niet met IPB of VB. Ik heb het dan over de layout, en niet het code gedeelte.
Hmm krijg de neiging om een nieuw onderzoek te starten van alle bestaande forum software en de plus, min punten![]()
IPB zie ik liever dan VB, maar vergeet niet wat het verschil is tussen opensource en paysource om het effe ruw te zeggen
Voor de support betaal je en de codering, phpBB helemaal niet dat is gewoon gratis, en natuurlijk om bertie ook een blije beer te maken
Maar nu ga ik offtopic :/
Ik vind het ook leuk om terug te zien hoe het allemaal is begonnen

Alleen net wat we nu allebei met een lap tekst zeggen kan ook in 1 zin,
Phpbb is er alleen maar op vooruit gegaan ondanks dat het altijd gratis is gebleven

daas waarlifeguard schreef:
Ik ben het hier dan ook grotendeels met je eens Rai,
Ik vind het ook leuk om terug te zien hoe het allemaal is begonnen
Alleen net wat we nu allebei met een lap tekst zeggen kan ook in 1 zin,

Dat is nou echte opensource, gratis en luisteren naar de gebruikers (kwa features van phpBB3lifeguard schreef:
Phpbb is er alleen maar op vooruit gegaan ondanks dat het altijd gratis is gebleven

maar blijft phpbb gratis?
IPB en VB waren ook gratis toch?
Zoals het phpBB.com team al eerder heeft gezegt ( meen dat het ergens nog te lezen op .com ) het blijft gratislifeguard schreef:maar blijft phpbb gratis?

Zover ik weet VB niet, dat is afkomstig van een comercieël bedrijf toen ook en altijd geweest, IPB was in het verleden gratis 1.3 meen ik uit me hoofd te zeggen.
maar ergens is het vreemd toch?
PhpBB is gratis, en ongetwijfeld een goed en gebruikersvriendelijk systeem, Maar dan zijn er nog genoeg mensen die ervoor gaan betalen...
En ipb of vb nemen
PhpBB is gratis, en ongetwijfeld een goed en gebruikersvriendelijk systeem, Maar dan zijn er nog genoeg mensen die ervoor gaan betalen...

En ipb of vb nemen
Is niet vreemd hoor.
VB geef betaalde support, en dan weet je altijd dat je een goed antwoord krijgt, ipv niet betaalde support.
Dus in die optie snap ik het wel waarom gebruikers VB kiezen en ervoor betalen.
Het zelfde is met bepaalde automtiseerende software voor winkels, daarvoor moet je ook support voor betalen.
Maar dan weet je wel dat mensen er veel vanaf weten, omdat jij betaald voor de hulp.
Persoonlijk als je niet zonder hulp kan, is het in te komen dat iemand voor VB kiest, gewoon puur om de support.
VB geef betaalde support, en dan weet je altijd dat je een goed antwoord krijgt, ipv niet betaalde support.
Dus in die optie snap ik het wel waarom gebruikers VB kiezen en ervoor betalen.
Het zelfde is met bepaalde automtiseerende software voor winkels, daarvoor moet je ook support voor betalen.
Maar dan weet je wel dat mensen er veel vanaf weten, omdat jij betaald voor de hulp.
Persoonlijk als je niet zonder hulp kan, is het in te komen dat iemand voor VB kiest, gewoon puur om de support.
ik vebruik phpBB vanaf 2.0.22... maar ben hier sinds 3.0RC3Salomon schreef:En dan de te bedenken dat ik hier met phpBB2.0.19 kwam instromen

dat is zooooooo lang geleden, is dat de orginele stijl?
Keep bleeding, keep, keep bleeding love
I keep bleeding, I keep, keep bleeding love
You cut me open
I keep bleeding, I keep, keep bleeding love
You cut me open
Ja alleen het orginele logo niet.simvader schreef:dat is zooooooo lang geleden, is dat de orginele stijl?
Met logo ; http://web.archive.org/web/200106031905 ... net/phpBB/
-
- Contacteer:
toen dat net uit was vonden we dat nog prachten (ik niet, want k kende het toen nog niet. kende het begrip forums nog geen eens
)
toen v2 uitkwam vind je v1 al gauw niks meer, omdat v2 meer functies heeft en er beter uitziet
hetzelfde zien we nu ook bij v3 gebeuren. tenminste bij mij... Toen k eenmaal aan v3 gewent was wil ik nooit meer terug naar v2
Er zullen natuurlijk altijd wel mensen zijn die nog een nieuwe frisse phpBB2.0.22 installeren.
Vergelijk het met games. sommige mensen gaan alleen voor nieuwe games (ik
) en andere gaan ook nog voor de oldskool games
v1 blijft toch altijd wel leuk om te bekijken. denk maar aan de eerste mario games, altijd leuk om te spelen

toen v2 uitkwam vind je v1 al gauw niks meer, omdat v2 meer functies heeft en er beter uitziet
hetzelfde zien we nu ook bij v3 gebeuren. tenminste bij mij... Toen k eenmaal aan v3 gewent was wil ik nooit meer terug naar v2
Er zullen natuurlijk altijd wel mensen zijn die nog een nieuwe frisse phpBB2.0.22 installeren.
Vergelijk het met games. sommige mensen gaan alleen voor nieuwe games (ik

v1 blijft toch altijd wel leuk om te bekijken. denk maar aan de eerste mario games, altijd leuk om te spelen