Converteren: phpbb & voorvoegsel

Hulp nodig bij je installatie of kom je ergens niet uit? Probeer phpBB3! Problemen lossen we samen met je op.
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Forumregels
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Gesloten
yamada

Converteren: phpbb & voorvoegsel

Bericht door yamada » 02 sep 2007, 20:21

• Adres van je forum: http://
    Event. modificaties op je forum: niets
    Wanneer ontstond het probleem?direct al
    phpBB versie: 3.0.RC5

Heb je onlangs iets verandert aan je forum? nee
    Wat is het probleem?
alles

..

ik snap er geen ruk van.
ben gewoon phpbb 3 aan het testen.
ik gebruik hiervoor een phpbb2 van een kennis.
ik heb alles geupload no problem..
maar ik twijfel wat er bedoeld word vanwege nederlandse vertaling...
blijkbaar is het converteer proces alleen in het nederlands .....helaas.
als ik het naar engels zet gaat hij toch naar nederlands.

maar goed....irriteer me mateloos aan dat ding inmiddels.

uiteindelijk staat er :

Het tabelvoorvoegsel moet hetzelfde zijn als het voorvoegsel van de software waarvan je converteert.
» Het opgegeven voorvoegsel was phpbb_

nou moet je mij eens vertellen...
We zijn toch met phpbb bezig ?
Wat is dan het probleem ?
Alles is phpbb....

Sorry als het niet aardig klinkt maar ik heb liever de engelse info,dat begrijp ik tenminste inplaats van dit door belgen vertaalde abracadabra.

Mensen overtuigen om phpbb te gebruiken hoeft geen probleem te zijn maar zij die het al lang gebruiken willen een hele makkelijke en betrouwbare converteer script...
Als dat al dor belgen gemaakt is overtuig je geen hond..

Wie gaat mij eens uitleggen wat ik dan verkeerd doe ?
Een dergelijk topictitel is niet de bedoeling hier. Lees voor de gein eens de Algemene Voorwaarden.
- Stef

Stef

Re: snap geen ruk van die conversie...

Bericht door Stef » 02 sep 2007, 21:00

Het schakelen tussen de taal werkt op iedere andere phpBB installatie perfect, probeer het nog één keer en anders verwijder je de map 'nl' uit 'language'.

Voor de volgende keer wil ik je er toch even nadrukkelijk op wijzen dat dit allemaal vrijwillig werk is.. het supporten, het vertalen en eigenlijk heel deze website wordt gerund door vrijwilligers. Ondanks dat het dan misschien niet helemaal naar jou zin is, kun je dan tenminste iets van respect opbrengen naar diegene die dit allemaal in hun vrije tijd in elkaar zetten en laat dit dan blijken in je bericht. Daarbij hoef ik geen enkele opmerking van jou jegens onze vlaamse vrienden meer te zien, want dan ga ik mij ook mateloos irriteren.

yamada

Re: Converteren: phpbb & voorvoegsel

Bericht door yamada » 02 sep 2007, 21:10

nou dat ik de nl map moet verwijderen ben ik inmiddels ook achter...
je hebt helemaal gelijk hoor,mijn excuses..
ik wilde niemand beledigen.
ik weet dat er veel werk in gaat zitten.

vertalingen is een apart en moeilijk beroep.
er zijn er niet veel die goed vertalen,dit komt omdat zij te weinig rekening houden met de eventuele technische handeling dat samen gaat met de uitleg.

over het algemeen zijn ze dus gewoon van een te slecht niveau.
Maar het blijft vrijwilligers werk dus mag je niet te veel verwachten....mijn fout he.. :)

Maar goed....we blijven dus nog steeds met een converter zitten dat gewoon niet werkt...
Daar vergat je nog op te reageren..

Stef

Bericht door Stef » 02 sep 2007, 21:14

Goed dat je het nu begrijpt, mocht je onvolkomenheden tegen komen in onze vertaling dan zou ik het fijn vinden als je die hier zou willen melden. Hoewel hij nooit perfect zal zijn, proberen we daar wel in de buurt te komen.
yamada schreef:Maar goed....we blijven dus nog steeds met een converter zitten dat gewoon niet werkt...
Daar vergat je nog op te reageren..
De converter werkt perfect hoor, maar met de Engelse beschrijving kom je er ook niet uit? (Dan ligt het dus niet aan ónze vertaling. ;-))
Het tabelvoorvoegsel moet hetzelfde zijn als het voorvoegsel van de software waarvan je converteert.
» Het opgegeven voorvoegsel was phpbb_
Een tabel voorvoegsel is de prefix, bij phpBB2 is die standaard 'phpbb_' geweest. Je zult echter moeten nagaan of dit bij jou phpBB2 installatie ook het geval is. (Open config.php en kijk wat er staat bij $prefix.)

yamada

Bericht door yamada » 02 sep 2007, 21:41

nou het is al klaar....
ik kan moeilijk uitleggen wat er verkeerd ging..
er word denk ik te weing aandacht gegeven dat het converteren 2 werkende sites nodig heeft..
dat is niet wat men verwacht....

maar het is klaar...
1 minpunt wel...
converteren heeft van extra design (html) in topic titels een zooitje gemaakt...
het converteren als proces liep goed.

Stef

Bericht door Stef » 02 sep 2007, 22:50

yamada schreef:nou het is al klaar....
ik kan moeilijk uitleggen wat er verkeerd ging..
er word denk ik te weing aandacht gegeven dat het converteren 2 werkende sites nodig heeft..
dat is niet wat men verwacht....
We kunnen maar weinig goed doen hè? Het is vrij logisch dat je een werkend phpBB2 board moet hebben dat je daaraan phpBB3 koppelt om alle informatie er uit te sluizen.
yamada schreef:converteren heeft van extra design (html) in topic titels een zooitje gemaakt...
HTML in titels is nooit een echte feature geweest binnen phpBB, wederom logisch dat hij dit dan ook links laat liggen.

yamada

Bericht door yamada » 02 sep 2007, 23:09

nou het is mijn board niet...
ik gebruik het om de overgang te controleren van 2.x naar 3.x

dat er vanalles aan html in gezet was bij de titels kon ik niets aan doen...
in hun 2.x versie werkte alles gewoon goed.

ben het niet eens dat er een werkende site voor moet zijn , want technisch gezien slaat dat nergens op...
als je je site in de root hebt staan dan moet je dus in een andere folder gaan installeren,dat lijkt mij niet snugger.

ik heb vele converteer programma's gezien en mee gespeeld ook...

meest handige zou denk ik zijn om de mysql file van de oude forum in de root te hebben en deze lekker te laten inladen om het te converteren...
als die jongelui deze conversie hadden moeten doen wat ik nu meemaakte hadden ze na 10 sec al zoiets als....ja doei..ech nie..
dat kan nooit de bedoeling zijn lijkt mij.
Ik liet zo maar even mijn gedachten gaan..

Stef

Bericht door Stef » 03 sep 2007, 13:10

Een conversie betreft niet enkel de database, avatars, ranks en smilies worden ook mee geconverteerd. Kwestie van gewoon de instructies volgen en niet teveel je kanttekeningen bij alles zetten. :)

Gesloten