Forum verplaatst cq onzichtbaar

Hulp nodig bij je installatie of kom je ergens niet uit? Probeer phpBB3! Problemen lossen we samen met je op.
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Forumregels
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Gesloten
sfforum
Contacteer:

Forum verplaatst cq onzichtbaar

Bericht door sfforum » 19 aug 2007, 19:50

• Adres van je forum: http://www.socialefobie-forum.nl
    Event. modificaties op je forum:
    Wanneer ontstond het probleem?
    phpBB versie: 3.0.RC4

Heb je onlangs iets verandert aan je forum?forums aangepast
    Wat is het probleem?
Ik zal proberen om een lang verhaal kort te houden. Het gaat om een aantal zaken.
Ik had een (hoofd)forum genaamd "contacten" maar deze is niet meer zichtbaar, ook had ik geprobeerd een nieuw(hoofd)forum aan te maken genaamd "Media" maar ook dit lukt niet. Ik heb wel een paar keer de wijzig knop gebruikt maar blijkbaar deed hij andere dingen dan ik wilde.Zo is er bv het forum "kletshoekje" (zie foto)http://www.socialefobie-forum.nl/forum1.jpg maar ik kan niet een hoofdforum aanmaken met de kop media.

Als ik via het forum beheer kijk zie ik wel dat het forum "contacten" er nog is maar niet zichtbaar en het lijkt erop dat hij onder een andere subforum staat (zie foto) http://www.socialefobie-forum.nl/forum.jpg

Hopelijk ben ik duidelijk genoeg en kan iemand mij helpen.

Rob
..

Stef

Re: Forum verplaatst cq onzichtbaar

Bericht door Stef » 20 aug 2007, 14:55

Zowel de categorie als het forum moeten de juiste permissies hebben, als voorbeeld:

Categorie 1 (Gebruikers onzichtbaar)
- Forum 1 (Gebruikers zichtbaar)

Categorie 2 ( Gebruikers zichtbaar)
- Forum 2 (Gebruikers onzichtbaar)
- Forum 3 (Gebruikers zichtbaar)

Bij categorie zul je Forum 1 niet kunnen zien, bij categorie 2 zie je enkel Forum 3. Hopelijk dat ik het zo enig wat simpel heb uitgelegd.

sfforum
Contacteer:

Bericht door sfforum » 21 aug 2007, 18:27

Stef schreef:Zowel de categorie als het forum moeten de juiste permissies hebben, als voorbeeld:

Categorie 1 (Gebruikers onzichtbaar)
- Forum 1 (Gebruikers zichtbaar)

Categorie 2 ( Gebruikers zichtbaar)
- Forum 2 (Gebruikers onzichtbaar)
- Forum 3 (Gebruikers zichtbaar)

Bij categorie zul je Forum 1 niet kunnen zien, bij categorie 2 zie je enkel Forum 3. Hopelijk dat ik het zo enig wat simpel heb uitgelegd.
Ik denk zelf (als leek) dat ik een aantal forums verplaatst heb en onder 1 forum heb neergezet.
Als ik de backup van een maand terug zet dat staat het weer goed maar dan ben wel data kwijt( ik heb namelijk alleen een volledige back up gemaakt en niet alleen data en struktuur apart).
Kan ik alsnog de stuctuur terug zetten en daarna de berichten terug plaatsen?

Stef

Bericht door Stef » 25 aug 2007, 19:51

Ja, wordt wel even uitzoek werk maar als je weet wat je doet, kun je het los van elkaar terugbrengen.

sfforum
Contacteer:

Bericht door sfforum » 27 aug 2007, 09:11

Stef schreef:Ja, wordt wel even uitzoek werk maar als je weet wat je doet, kun je het los van elkaar terugbrengen.
Daar zal ik wel wat hulp bij nodig hebben. Kan dat hier of kan ik dan beter het service team inschakelen?

Rob

Stef

Bericht door Stef » 27 aug 2007, 20:58

Service Team is er enkel voor installaties en updates. We zullen het via topic moeten proberen, als je het eens probeert en wanneer ergens niet zeker over bent, vraag je het hier.

sfforum
Contacteer:

Bericht door sfforum » 09 sep 2007, 13:27

Ik zal gemakshalve in deze thread doorgaan.

Ik maak wekelijks een back up en doe dan alleen een volledige back up.

Nu wil ik de struktuur van een maand geleden gebruiken en de data van de back up van vandaag terug zetten maar er is wel het een en ander in de struktuur veranderd.

Hopelijk kan imand mij verder helpen. :cry:

Rob

Stef

Bericht door Stef » 11 sep 2007, 12:01

sfforum schreef:Nu wil ik de struktuur van een maand geleden gebruiken en de data van de back up van vandaag terug zetten maar er is wel het een en ander in de struktuur veranderd.
Dat gaat niet lukken dan hè, waarom niet de laatste structuur uitvoeren?

sfforum
Contacteer:

Bericht door sfforum » 11 sep 2007, 14:20

Stef schreef:Ja, wordt wel even uitzoek werk maar als je weet wat je doet, kun je het los van elkaar terugbrengen.

Stef schreef:
sfforum schreef:Nu wil ik de struktuur van een maand geleden gebruiken en de data van de back up van vandaag terug zetten maar er is wel het een en ander in de struktuur veranderd.
Dat gaat niet lukken dan hè, waarom niet de laatste structuur uitvoeren?

Kan het nu wel of niet? Ik heb geen back up van alleen de structuur van een maand geleden, of kan ik met het terug zetten van de back up kiezen voor alleen de structuur van een volledige back up?

Stef

Bericht door Stef » 11 sep 2007, 14:29

Je kunt wel de nieuwe structuur gebruiken en daarop de oude terugplaatsen, mits je van te voren weet wat er gewijzigd is en dat moet je dan erbij gaan zetten in de data.

Je kunt de oude structuur updaten naar de nieuwe en daarna de nieuwe data terugplaatsen.

Zo duidelijker? :-)

sfforum
Contacteer:

Bericht door sfforum » 11 sep 2007, 19:48

Stef schreef:Je kunt wel de nieuwe structuur gebruiken en daarop de oude terugplaatsen, mits je van te voren weet wat er gewijzigd is en dat moet je dan erbij gaan zetten in de data.

Je kunt de oude structuur updaten naar de nieuwe en daarna de nieuwe data terugplaatsen.

Zo duidelijker? :-)
Oke , ik zal een poging wagen.

alvast bedankt ;)

Gesloten