extended inserts in backup

Installatie lukt niet? Plotseling een foutmelding. Of weet je niet hoe iets werkt. Problemen met phpBB2 kun je in dit archief opzoeken.
Forumregels

Sinds 1 januari 2009 wordt phpBB2 niet meer ondersteund.
Onderstaande informatie is verouderd en dient uitsluitend als archief.
phpBB2.0.x
Gesloten
berre

extended inserts in backup

Bericht door berre » 02 apr 2007, 11:28

Support Template
  • Wat is het probleem? Bigdump kan niet werken met extended inserts in mijn backup. Deze backup is gemaakt via phpmyadmin. Een nieuwe backup maken gaat niet meer, aangezien de database verwijdert is.
    Wanneer ontstond het probleem? NVT
    Adres van je forum: NVT
    Modifications op je forum: Geen
    Huidige stijl: Standaard
    phpBB versie: 2.0.22
    Waar is je forum gehost: basserver
    Heb je onlangs iets verandert aan je forum? NVT
Overige opmerkingen:

Ik zoek dus een manier om de backup (sql file) met extended inserts om te zetten naar eentje zonder, zodat ik bigdump wel kan gebruiken.

Alvast bedankt.

Bas
Contacteer:

Bericht door Bas » 02 apr 2007, 11:56

Je zal hem moeten terugzetten met de mysql-commandline-toepassing. :( Die werkt wel met grote back-ups die extended inserts gebruiken, en daarmee had ik hem in het begin ook teruggezet. :) Jammer genoeg kan je die alleen gebruiken met SSH-toegang, of als je de beheerder bent van de server.

berre

Bericht door berre » 03 apr 2007, 09:57

Het is gelukt. "Bijna gelukt" eigenlijk.

Ik heb van bepaalde tabellen via de simpele woord vervangfunctie een ")," laten vervangen ");".
Analoog voor "(" door "INSERT ... (". Dus zo heb ik van die extended inserts er single inserts van gemaakt. Misschien een beetje amateuristisch. Maar ik heb nu toch men forum.

Waarom zeg ik dan bijna: Omdat in de tabel phpbb_text, in de berichtjes dus soms ook een "(" voorkomt, waardoor deze nu 'vervuild' zijn. Ipv een simpel ( , staat er "INSERT ... (".

Sterven doe je er niet van, maar 't is wel een beetje jammer. :)

Dit topic is dus opgelost.

Gesloten