hoe installeren
Forumregels
Sinds 1 januari 2009 wordt phpBB2 niet meer ondersteund.
Onderstaande informatie is verouderd en dient uitsluitend als archief.
Sinds 1 januari 2009 wordt phpBB2 niet meer ondersteund.
Onderstaande informatie is verouderd en dient uitsluitend als archief.

hoe installeren
Hoe installeer ik een template of hoe het ook heet ( een achtergrond voor op mijn forum) ? Dank je
3.4.1 Stijlen Toevoegen
Hier kun je nieuwe stijlen toevoegen. Om een nieuwe stijl toe te voegen, klik je gewoon op Installeer in de betreffende rij. Dit paneel detecteert automatisch of er nog niet geïnstalleerde stijlen in je templates directory staan.
Belangrijk: Wanneer je een nieuwe sjabloon installeerd (bijv. Een die je hebt gedownload), zorg er dan voor dat je de juiste directory structuur behoudt in de templates directory. Deze moet ook de juiste naam hebben (hoofdletter gevoelig). Bijvoorbeeld, als je een nieuwe template hebt met de naam subCheese, dan moet er in de templates directory een map staan met de naam "subCheese" (niet "subcheese"), in deze folder komen al je template bestanden te staan (*.tpl bestanden).
als ik op toevoegen klik komt er niets dat ik kan selecterensvenn schreef:3.4.1 Stijlen Toevoegen
Hier kun je nieuwe stijlen toevoegen. Om een nieuwe stijl toe te voegen, klik je gewoon op Installeer in de betreffende rij. Dit paneel detecteert automatisch of er nog niet geïnstalleerde stijlen in je templates directory staan.
Belangrijk: Wanneer je een nieuwe sjabloon installeerd (bijv. Een die je hebt gedownload), zorg er dan voor dat je de juiste directory structuur behoudt in de templates directory. Deze moet ook de juiste naam hebben (hoofdletter gevoelig). Bijvoorbeeld, als je een nieuwe template hebt met de naam subCheese, dan moet er in de templates directory een map staan met de naam "subCheese" (niet "subcheese"), in deze folder komen al je template bestanden te staan (*.tpl bestanden).

We gaan hier wel verder,
er zijn 2 mogelijke problemen :
- Je hebt niet alles upgeload
- Je hebt niet de juiste map geupload
de mappenstructuur moet er zo uitzien :
- templates/
-- subsilver/
--- index_body.tpl
--- overall_header.tpl
....
-- nieuwetemplate/
--- index_body.tpl
--- overall_header.tpl
....
en niet
- templates/
-- subsilver/
---...
-- nieuwetemplate/
--- nieuwetemplate/
---- overal_header.tpl
---- ...
- templates/
-- subsilver/
--- index_body.tpl
--- overall_header.tpl
....
-- nieuwetemplate/
--- index_body.tpl
--- overall_header.tpl
....
en niet
- templates/
-- subsilver/
---...
-- nieuwetemplate/
--- nieuwetemplate/
---- overal_header.tpl
---- ...
svenn schreef:We gaan hier wel verder,
- templates/
-- subsilver/
--- index_body.tpl
--- overall_header.tpl
....
-- nieuwetemplate/
--- index_body.tpl
--- overall_header.tpl
....
en niet
- templates/
-- subsilver/
---...
-- nieuwetemplate/
--- nieuwetemplate/
---- overal_header.tpl
---- ...
Waar zie je die templates map staan ( ofzo? )
- Bas
- Contacteer:
Ik heb zo'n vermoeden dat je een kant-en-klaar-dienst gebruikt, waar je geen toegang hebt tot de FTP. Dus je kan geen eigen stijlen installeren dan.
Om het zeker te weten, wat is de link naar je forum? 

.Bas Hosting, gratis hosting met FTP, PHP en MySQL | viennaCMS, simpel flexibel open source CMS
Hoe ban je tegenwoordig? 'Deny' bij alle rechten!
Hoe ban je tegenwoordig? 'Deny' bij alle rechten!
http://anne.messageboard.nl/24647/index.phpBas schreef:Ik heb zo'n vermoeden dat je een kant-en-klaar-dienst gebruikt, waar je geen toegang hebt tot de FTP. Dus je kan geen eigen stijlen installeren dan.Om het zeker te weten, wat is de link naar je forum?
-
Hallo,
Mag ik mss ook iets vragen, heeft ook met dit onderwerp te maken en vind het onzinnig daar een nieuw topic over te starten
Ben BlonT...dus u zijt gewaarschuwd
Dit is mijn forum: http://www.forum-buikwandcorretie.nl en is via One.Com (geen gratis dienst dus)
Probeer via Stijlenbeheer mijn achtergrond aan te passen, er gebeurt niets ! Ik kan niets kiezen, alleen subsilver staat erin. Dacht zelf "groen" en "marianne" aangemaakt te hebben, maar als ik die selecteer via profiel zie ik geen verschil met Subsilver
Wie kan mij op weg helpen please ?
Greetz,
Citroen
Mag ik mss ook iets vragen, heeft ook met dit onderwerp te maken en vind het onzinnig daar een nieuw topic over te starten

Ben BlonT...dus u zijt gewaarschuwd

Dit is mijn forum: http://www.forum-buikwandcorretie.nl en is via One.Com (geen gratis dienst dus)
Probeer via Stijlenbeheer mijn achtergrond aan te passen, er gebeurt niets ! Ik kan niets kiezen, alleen subsilver staat erin. Dacht zelf "groen" en "marianne" aangemaakt te hebben, maar als ik die selecteer via profiel zie ik geen verschil met Subsilver

Wie kan mij op weg helpen please ?
Greetz,
Citroen
- colintjuh1
Je gebruikt een kant en klare host. Het is hierdoor niet mogelijk om een nieuwe stijl te installeren.flippie schreef:http://anne.messageboard.nl/24647/index.phpBas schreef:Ik heb zo'n vermoeden dat je een kant-en-klaar-dienst gebruikt, waar je geen toegang hebt tot de FTP. Dus je kan geen eigen stijlen installeren dan.Om het zeker te weten, wat is de link naar je forum?
@Citroen upload de map van je stijl naar je Templates-map. Ga dan naar je ACP, ga naar het eerste knopje van stijlen en klik Op installeer als je de naam van jouw template ziet.
Geen Copyright? Geen support!
-
- autoweetjes
- Contacteer:
Re: hoe installeren
Hallo,
Ik heb map van styl geupload. Maar hij verschijnt niet bij styl beheren daar zie ik 'm niet ertussen staan. Wat is 't fout dan eigenlijk?
Anja
Ik heb map van styl geupload. Maar hij verschijnt niet bij styl beheren daar zie ik 'm niet ertussen staan. Wat is 't fout dan eigenlijk?
Anja
Met vriendelijke groetjes:
Anja van Steenbrugge
------------------------
Hou je mij in de gaten ivb taalproblemen.
Anja van Steenbrugge
------------------------
Hou je mij in de gaten ivb taalproblemen.
- Ramon Fincken
- Contacteer:
Re: hoe installeren
Beste Anja,
zou je je vraag opnieuw kunnen stellen in een *nieuw* topic in het juiste forum?
Ramon
zou je je vraag opnieuw kunnen stellen in een *nieuw* topic in het juiste forum?
Ramon
Freelance webdevelopment, including phpbb2 scripting!
Website founder van: phpBBinstallers.net phpBBantispam.com
Mods: zie op http://www.phpbb.com Blog in wording: RamonFincken.com
Website founder van: phpBBinstallers.net phpBBantispam.com
Mods: zie op http://www.phpbb.com Blog in wording: RamonFincken.com