SMTP functie

Installatie lukt niet? Plotseling een foutmelding. Of weet je niet hoe iets werkt. Problemen met phpBB2 kun je in dit archief opzoeken.
Forumregels

Sinds 1 januari 2009 wordt phpBB2 niet meer ondersteund.
Onderstaande informatie is verouderd en dient uitsluitend als archief.
phpBB2.0.x
Gesloten
Birdie

SMTP functie

Bericht door Birdie » 01 mar 2007, 21:18

heb een simpel vraagje:

Als ik smtp wil gebruiken van mijn provider of eigen hoster, moet dan de uitgaande mail altijd SMTP zijn of mag dat ook mail of pop zijn?

En maakt het daarnaast nog uit of mijn provider poort 25 heeft geblokkeerd?

hansmiv

Bericht door hansmiv » 01 mar 2007, 23:32

[KNIP] Blijkbaar het verkeerde antwoord [/KNIP]
Laatst gewijzigd door hansmiv op 02 mar 2007, 00:34, 1 keer totaal gewijzigd.

Birdie

Bericht door Birdie » 01 mar 2007, 23:42

dank voor je uitleg. maar ik bedoelde dus op het forum. daar moet je een smtp server invullen. Mag dat ook bijv mail.chello.nl zijn, want dat is de uitgaande server van mijn ISP.

heb namelijk ook Hotpop account en dat werkte ook niet

Paul
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

Bericht door Paul » 02 mar 2007, 08:36

Als je website niet thuis staat, dan kan je geen chello smtp adres gebruiken.

special18
Contacteer:

Bericht door special18 » 02 mar 2007, 11:16

Misschien kunt u ook uitleggen waarom precies smtp? mail()php zou gewoon goed moeten werken bij een goede host.

En chello stmp is alleen voor chello lijnen das natuurlijk logies connected by upc snappy? :) de webhosts zitten allemaal in een kpn datacenter so.. hiazo dat zal nooit samengaan.
http://www.animeresource.org Free Anime downloading and streaming, community forums and Anime Radio.

Paul
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

Bericht door Paul » 02 mar 2007, 14:09

wat is hiazo? Is geen normaal nederlands woord volgens mij ;)
Verder, lang niet alle hosts staan gebruik van de mail() functie toe, en haast alle beperken het in ieder geval. Verder zijn niet alle DC's van KPN, zelfs de meeste niet ;)

Birdie

Bericht door Birdie » 02 mar 2007, 20:40

Ik heb namelijk een smtp server nodig voor mijn forum.

Heb al een Hotpop.com acccount, maar dat werkt ook niet

Bee

Bericht door Bee » 02 mar 2007, 22:42

special18 schreef:Misschien kunt u ook uitleggen waarom precies smtp? mail()php zou gewoon goed moeten werken bij een goede host.

En chello stmp is alleen voor chello lijnen das natuurlijk logies connected by upc snappy? :) de webhosts zitten allemaal in een kpn datacenter so.. hiazo dat zal nooit samengaan.
Webhosts in een KPN datacenter? Volgens mij zit er een aanzienlijk aantal in Redbus of Telecity, niet echt KPN. Van PCextreme weet ik dat het naar Versatel gaat, zover ik weet heeft KPN geen datacenter zoals Redbus of Versatel.
... Maar ik modereer (nog) niet.

Birdie

Bericht door Birdie » 03 mar 2007, 20:03

Even ontopic graag weer. heb dus een smtp server nodig om te gerbuiken in phpBB

Hotpop werkt niet. krijg foutmedling dat de authosrsatie is mislukt, terwijl ik toch echt het goede adres heb ingevuld en dergelijke.

Bij server: smtp.hotpop.com
Bij gebruikersnaam het mailadres bij hotpop
bij ww mijn wachtwoord dus

Aeolus

Bericht door Aeolus » 05 mar 2007, 09:29

waarom heb je persé een smtp nodig? Je host staat het niet toe? Welke host heb je, en vul de supporttemplate anders gewoon even in zoals men dat van je verlangt.

In de wiki wordt gmx.net nog genoemd als mogelijke smtp host, maar geen idee hoe die registratie aldaar exact in zn werk gaat. Neem er eens een kijkje zou ik zeggen. Mischien kun je daar een authenticated smtp account krijgen.
-----------------------------------8<------(Hierlangs Afknippen)----------------------------------
Gebruik altijd de supporttemplate ! Deze is er niet voor niets !
! Geen support via pb, tenzij ik zelf anders aangeef !

special18
Contacteer:

Bericht door special18 » 05 mar 2007, 10:56

Aeolus schreef:waarom heb je persé een smtp nodig? Je host staat het niet toe? Welke host heb je, en vul de supporttemplate anders gewoon even in zoals men dat van je verlangt.

In de wiki wordt gmx.net nog genoemd als mogelijke smtp host, maar geen idee hoe die registratie aldaar exact in zn werk gaat. Neem er eens een kijkje zou ik zeggen. Mischien kun je daar een authenticated smtp account krijgen.
Ook zou ik je host vragen, of zij deze externe functie wel toelaten meeste hosts hebben sommige dingen uitstaan voor hun eigen toedoen veiligheid of gewoon bedrijfs regeltjes.
http://www.animeresource.org Free Anime downloading and streaming, community forums and Anime Radio.

Birdie

Bericht door Birdie » 05 mar 2007, 20:55

Wat is het probleem? SMTP nodig
Wanneer ontstond het probleem? -------
Adres van je forum: http://vogelpraathoek.nl
Geïnstalleerde mods: last visit en een nieuwsbalk
Huidige template: Chronicles
phpBB versie: 2.0.22
Host: hosting2go
Heb je onlangs een mod of stijl geïnstalleerd? nee
Heb je gezocht naar een antwoord?ja met de zoek functie

ik heb dus een SMTP adres nodig voor op het forum. Dit omdat op een of andere wazige reden veel mails niet aankomen bij gebruikers.

kuipie
Contacteer:

Bericht door kuipie » 07 mar 2007, 13:39

Aeolus schreef: In de wiki wordt gmx.net nog genoemd als mogelijke smtp host, maar geen idee hoe die registratie aldaar exact in zn werk gaat. Neem er eens een kijkje zou ik zeggen. Mischien kun je daar een authenticated smtp account krijgen.
Ik heb het voor elkaar gekregen me daar te reggen en heb een account.
Reggen moet je even liegen maar moest het proberen (zomaar een DE adres ingevoert) maar ook daar krijg ik op mijn forum een error 112.

Nu zat ik het volgende te bedenken. Ik kan een eigen server draaien maar ivm de belasting van mijn prive verbinding doe ik dat niet. weet iemand of het mogelijk is om in de emailer.php de locatie van smtp.php naar een extern http://..... .com adres te omleiden?

Gaat volgens mij om dit stukje in emailer.php

Code: Selecteer alles

{
			if ( !defined('SMTP_INCLUDED') ) 
			{
				include($phpbb_root_path . 'includes/smtp.' . $phpEx);
			}

Gesloten