Google image labeler

Praat mee over van alles en nog wat!
Forumregels
Dit forum is voor alle zinnige gesprekken buiten phpBB om. Discussies en gesprekken over interessante onderwerpen.

Een nieuw onderwerp moet..:
  • uiteraard voldoen aan de algemene voorwaarden
  • niet passen in de gewone supportfora
  • interessante zijn voor het overgrote deel van onze gebruikers
  • een neutrale of positieve ondertoon hebben
  • anders zijn dan bestaande onderwerpen
Plaats reactie
svenn
Contacteer:

Google image labeler

Bericht door svenn » 20 jan 2007, 13:59

hoi ,

Vandaag was ik wat aan het zoeken en vond deze : http://images.google.com/imagelabeler/

Het is een soort spelletje, google koppelt je aan een andere gebruiker (onbekend wie) en je ziet random afbeeldingen, daarna moet je zeggen wat je ziet (labelen) als die andere hetzelfde zegt is het een match en word het opgeslagen...

Best wel goeie methode voor image zoeken ofniet ?

Zelf vind ik het geen topper omdat de tijd en de score het nogal speels maken, zo is een briefje van 200 euro gedefineerd als euro of 200 en de huismus als "bird". Bestaat dit trouwens al lang ? En meer belangrijker denken jullie dat deze methode aanslaat?

Bee

Bericht door Bee » 20 jan 2007, 14:53

http://tweakers.net/nieuws/44245/?highl ... ge+labeler

Op drie september schreven mensen dat ze het al twee dagen speelden, dus sinds ongeveer 1 september.

Nu is tweakers.net natuurlijk standaard leesvoer voor een beetje ervaren computergebruikers :wink:
... Maar ik modereer (nog) niet.

svenn
Contacteer:

Bericht door svenn » 20 jan 2007, 15:04

héhé ik lees niet op tweakers.net ik hou niet van die sites :) ik vroeg ook wat jij ervan denkt ? heb je het al gespeeld ?

Bee

Bericht door Bee » 20 jan 2007, 15:09

Ik zie het niet als een spel, maar als een slimme truc van Google om ervoor te zorgen dat alle afbeeldingen in hun afbeeldingen index getagd worden, en zo het doorzoeken van de index makkelijker te maken.

Een dergelijk project loopt ook op Google Video, waar aan alle gebruikers wordt gevraagd om de video's die ze bekijken te voorzien van een of meerdere labels. Video's worden zo beter indexeerbaar.

Zowieso is dat hele labelsgedoe een echte trend, past prima onder de noemer Web 2.0. Iets waar ik laatst in de Elsevier nog een intressant artikel over las.
... Maar ik modereer (nog) niet.

svenn
Contacteer:

Bericht door svenn » 20 jan 2007, 15:15

Ja goed maar ik vind het toch maar een vreemd ding; als ik een persoon zie ram ik in me toetsenbord in man/vrouw en niet de naam die ik meestal toch niet ken... en als ik "das" in google intyp kom ik nog steeds alles behalve dassen uit "stropdas" is wel beter :) maar een tijdje geleden stond deze prachtige groepsfoto Afbeelding nog steeds op 1 voor stropdas :mrgreen:

Plaats reactie