Probleem met host

Praat mee over van alles en nog wat!
Forumregels
Dit forum is voor alle zinnige gesprekken buiten phpBB om. Discussies en gesprekken over interessante onderwerpen.

Een nieuw onderwerp moet..:
  • uiteraard voldoen aan de algemene voorwaarden
  • niet passen in de gewone supportfora
  • interessante zijn voor het overgrote deel van onze gebruikers
  • een neutrale of positieve ondertoon hebben
  • anders zijn dan bestaande onderwerpen
Plaats reactie
Evelijn
Contacteer:

Probleem met host

Bericht door Evelijn » 09 jan 2007, 16:59

Ik en de andere beheerder van mijn forum zitten met een probleem.

We zitten nu een jaar bij een hostingbedrijf, waar wij Fair Use Policy hebben. Maar nu krijgen wij steeds waarschuwingen dat we over ons dataverkeer heen zitten.
Ik snap niet waarom ze dat zeggen, want Fair Use Policy betekent toch dat we onbeperkt dataverkeer hebben?
We zaten er ook al een tijdje aan te denken om op een andere host over te stappen, waar we waarschijnlijk gratis kunnen, omdat wij de beheerder ervan kennen. Hier hebben we ook dingen van gehoord, namelijk dat er steeds iets mis was en forums die er gehost werden telkens opnieuw moeten beginnen.

Nu weten wij niet meer wat we moeten doen, of wij bij de huidige host moeten blijven of moeten verhuizen.
Daarbij hebben we ook niet veel ervaring met verhuizen en zijn we erg bang dat er iets fout kan gaan met bijvoorbeeld de berichten en de topics van het forum.

Wie kan ons advies geven?

Stef

Bericht door Stef » 09 jan 2007, 17:39

Mogen wij de Fair Use Policy even lezen, ofwel de Algemene Voorwaarden. Want Fair Use Policy zijn enkel de algemene voorwaarde. Dat staat niet direct voor ongelimiteerd dataverkeer.

Evelijn
Contacteer:

Bericht door Evelijn » 09 jan 2007, 17:43

Oh, ik heb het verkeerd uitgelegd hier.

Op de hoofdpagina van http://www.mijndomein.nl staat alles, wij hebben het totaalpakket.

Stef

Bericht door Stef » 09 jan 2007, 18:15

Ongelimiteerd dataverkeer (Fair Use Policy) schreef: Voor het gebruik van mijndomein.nl geldt een Fair Use Policy (FUP). Dit houdt in dat je in principe ongelimiteerd dataverkeer (bezoek) hebt. mijndomein.nl kan echter ingrijpen wanneer je significant meer dataverkeer verbruikt dan het gemiddelde.
Ik denk dus dat mijndomein.nl in zijn recht staat.

Paul
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

Bericht door Paul » 09 jan 2007, 18:18

Stef schreef:
Ongelimiteerd dataverkeer (Fair Use Policy) schreef: Voor het gebruik van mijndomein.nl geldt een Fair Use Policy (FUP). Dit houdt in dat je in principe ongelimiteerd dataverkeer (bezoek) hebt. mijndomein.nl kan echter ingrijpen wanneer je significant meer dataverkeer verbruikt dan het gemiddelde.
Ik denk dus dat mijndomein.nl in zijn recht staat.
Ze staan in hun recht ja, maar dat gemiddelde ligt bij hun zeer laag (zover ik begreep van iemand)

Evelijn
Contacteer:

Bericht door Evelijn » 09 jan 2007, 18:32

Hmm, dan heb ik het mij dus ook verkeerd laten uitleggen.

Dan lijkt het me beter om te verhuizen denk ik?

Stef

Bericht door Stef » 09 jan 2007, 18:38

Jup, of vragen of ze tegen een vergoeding extra database verkeer bij willen vullen. Maar kijk even hier voor ervaringen over andere hostingbedrijven. Vragen er over stellen kun je hier!

Succes!

Bee

Bericht door Bee » 09 jan 2007, 22:32

FYI: Mijndomein.nl heeft wel degelijk een datalimiet, en een gemiddelde. Iets wat het bedrijf via een zeer korte correspondentie aan mij bekend maakte...

http://www.phpbb.nl/viewtopic.php?t=302 ... mijndomein

Het tweede bericht in dat topic van mijn hand is het volledige e-mailbericht wat ik van ze heb mogen ontvangen.

Het eerste bericht in dat topic van mijn hand is het beste advies wat bij dit bedrijf gehanteerd kan worden.
... Maar ik modereer (nog) niet.

Evelijn
Contacteer:

Bericht door Evelijn » 10 jan 2007, 15:59

Okee, bedankt voor de informatie!
Ik zal kijken wat ik ga doen.

Plaats reactie