Hoi allemaal,
Laat ik de situatie even schetsen, zodat jullie een beetje inzicht krijgen in mijn probleem. Laat ik eerst vermelden dat ik een totale nitwit ben als het op computers aankomt
Het probleem ( fake registraties) bestaat al enige tijd, en veel spammers konden rechtstreeks op het forum hun "vuiligheid" posten.
Ik heb toen contact opgenomen met de administrator, en hij heeft mij en 2 anderen tot moderators benoemd.
Wij waren uren per dag bezig om alle vuiligheid op het forum te deleten.
Ik heb weer contact opgenomen met de administrator dat dit niet de oplossing was, en dat er meer gedaan moest worden om dit probleem op te lossen.
Hij heeft enkele aanpassingen gedaan, zodat een nieuwe registratie eerst geactiveerd moet worden zodat er niet meer rechtstreeks op het forum gepost kon worden.
Sinds een week ben ik tot administrator gebombardeerd, en ik heb echt geen idee wat te doen
Elke dag zijn er minimaal 60 nieuwe aanvragen voor registratie (allemaal spammers die hun www link willen laten zien )
Ik geef geen enkele nieuwe aanvraag toestemming, en delete de nieuwe registratie rechtstreeks uit de database.
Ook ben ik druk doende de memberlist te schonen.
Ik delete alle fake (eerder geregistreerde) "members" uit de memberlist. Nog zeker 5000 te gaan
Het meeste wat ik hier heb gelezen is totale abacadabra voor mij.
Ik heb het antwoord van Raimon ( hier in dit topic) naar de administrator
gestuurd, en ik hoop dat hij hier iets mee kan. Ik durf zelf niets te doen aangezien ik doodsbang ben dat ik iets doe dat het hele forum in "total smoke" doe oplossen
Ik heb geen vertrouwen in de inzet van de eerst verantwoordelijke administrator. ( hij spreeks trouwens geen nederlands, het hele forum is in het Engels)
Ik lees nu dat ik een bepaalde email-adressen kan bannen.
Voornamelijk zou ik de @ ru @ biz en @ info willen bannen.
Dit zou misschien een beetje kunnen helpen.
Kan iemand mij aub willen vertellen hoe dit in z'n werk gaat ?
Graag in kleutertaal hahaha ..
Alvast bedankt