Database herstellen werkt niet

Installatie lukt niet? Plotseling een foutmelding. Of weet je niet hoe iets werkt. Problemen met phpBB2 kun je in dit archief opzoeken.
Forumregels

Sinds 1 januari 2009 wordt phpBB2 niet meer ondersteund.
Onderstaande informatie is verouderd en dient uitsluitend als archief.
phpBB2.0.x
Gesloten
hugovanmeijeren
Contacteer:

Database herstellen werkt niet

Bericht door hugovanmeijeren » 22 okt 2006, 14:36

Support Template
  • Wat is het probleem? Na de overgang op een nieuwe server heb ik phpBB opnieuw geïnstalleerd, en wou de database van het oude forum herstellen (ik had voordat ik de backup gemaakt heb eerst het forum naar versie 2.0.21 geupdate...) echter er gebeurd lange tijd (circa 5 minuten) niets (hij zegt wel dat hij bezig is) en daarna krijg ik alleen de tekst: "Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group" en veranderd er vervolgens niets.
    Wanneer ontstond het probleem? Vandaag na het installeren van een nieuw forum.
    Adres van je forum: http://kam.vanmeijeren.nl/forum
    Modifications op je forum: Geen. Op enkele wijzigingen in afbeeldingen en stylesheets na.
    Huidige stijl: Standaard stijl.
    phpBB versie: 2.00.21
    Waar is je forum gehost: Reseller pakket JR-Online. subdomein van http://www.vanmeijeren.nl
    Heb je onlangs iets verandert aan je forum? Neen, is nieuwe installatie.
Overige opmerkingen:
Backup bestand is ruim 10 MB groot, en bevat ruim 2000 berichten.

Groeten Hugo van Meijeren

Paul
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

Bericht door Paul » 22 okt 2006, 14:41

Gebruik phpmyadmin/bigdump om database te herstelllen, nooit die van phpbb gebruiken, is daar niet geschikt voor :)

hugovanmeijeren
Contacteer:

Bericht door hugovanmeijeren » 22 okt 2006, 15:51

Jup. Bigdump deed het hem!

Bedankt.!

Misschien wat voor de phpBB crew om de database herstel functie eens te gaan aanpakken?

Groeten Hugo

Paul
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

Bericht door Paul » 22 okt 2006, 15:53

Aan phpbb2 wordt weinig meer aangepast, uitgezonder veiligheids problemen. Met phpbb3 komt er een betere herstel functie in.

maar zelfs dat is het nog altijd slimmer om phpmyadmin te gebruiken voor het maken/herstellen van backups.

Babbler

Bericht door Babbler » 22 okt 2006, 16:14

paul schreef:Aan phpbb2 wordt weinig meer aangepast, uitgezonder veiligheids problemen. Met phpbb3 komt er een betere herstel functie in.

maar zelfs dat is het nog altijd slimmer om phpmyadmin te gebruiken voor het maken/herstellen van backups.

waneer komt versie drie uit ?...of ist ie er al
Laatst gewijzigd door Babbler op 22 okt 2006, 16:26, 1 keer totaal gewijzigd.

Paul
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

Bericht door Paul » 22 okt 2006, 16:18

Babbler schreef:
paul schreef:Aan phpbb2 wordt weinig meer aangepast, uitgezonder veiligheids problemen. Met phpbb3 komt er een betere herstel functie in.

waneer komt deel drie uit ?
(Is geen deel, maar versie :)), wanneer die klaar is komt die uit. Wanneer is hij klaar? Ik zal je het vertellen wanneer hij klaar is. oftewel, niemand weet wanneer hij klaar is, hij is klaar wanneer de developers hem klaar vinden :)

Gesloten