Installatie lukt niet? Plotseling een foutmelding. Of weet je niet hoe iets werkt. Problemen met phpBB2 kun je in dit archief opzoeken.
Forumregels
Sinds 1 januari 2009 wordt phpBB2 niet meer ondersteund.
Onderstaande informatie is verouderd en dient uitsluitend als archief.
-
snelle henkie
Bericht
door snelle henkie » 06 okt 2006, 17:47
Support Template
- Wat is het probleem? critical error, could not connect to database
Wanneer ontstond het probleem? vandaag
Adres van je forum: http://
Modifications op je forum: geen
Huidige stijl:
phpBB versie:
Waar is je forum gehost:
Heb je onlangs iets verandert aan je forum?
Overige opmerkingen:
Wat kan dit zijn en wat kan ik er aan doen als leek
-
Obie
Bericht
door Obie » 06 okt 2006, 17:59
-
snelle henkie
Bericht
door snelle henkie » 06 okt 2006, 18:21
Ja,dasmooi. Maar als er in mijn config.php iets niet goed is hoe weet ik dan wat?
Heb het forumgedoe van een ander over ekregen en kan die ander niks vragen. Alles werkte vanmiddag nog. Nu niet meer. Is heir geen telefonische helpdesk? Toch lichte panniek nu hier.
-
Paul
- Beheerder

-
Contacteer:
Bericht
door Paul » 06 okt 2006, 18:23
Nee, daar is dit forum nou voor
Wanneer je niets verandard hebt aan de instellingen/config dan is het gewoon een storing bij je host

-
snelle henkie
Bericht
door snelle henkie » 06 okt 2006, 18:36
Ja, dat zeg je nu wel, alleen zat ik wel in myadmin te spitten. Heb wel mijn best gedaan niets te veranderen.
Enige wat ik veranderd heb zijn wat wachtwoorden. Dit om de oude gebruiker buiten te sluiten. Hierbij was ook het wachtwoord voor de databasegebruiker. Kan dat het zijn, nee toch? En nu dan, indien vraag hiervoor met ja beantwoord.
-
hendry
-
Contacteer:
Bericht
door hendry » 06 okt 2006, 18:43
snelle henkie schreef:Ja, dat zeg je nu wel, alleen zat ik wel in myadmin te spitten. Heb wel mijn best gedaan niets te veranderen.
Enige wat ik veranderd heb zijn wat wachtwoorden. Dit om de oude gebruiker buiten te sluiten. Hierbij was ook het wachtwoord voor de databasegebruiker. Kan dat het zijn, nee toch? En nu dan, indien vraag hiervoor met ja beantwoord.
Als je het wachtwoord verandert heb moet je ook je WW veranderen in config.php
Ben je bang dat het dan helemaal mist gaat, zie dan
http://www.phpbb.nl/hulpmiddelen.php?tool=config <-- daarmee kan je makelijk een nieuwe config maken

haai
-
Paul
- Beheerder

-
Contacteer:
Bericht
door Paul » 06 okt 2006, 18:44
hendry schreef:snelle henkie schreef:Ja, dat zeg je nu wel, alleen zat ik wel in myadmin te spitten. Heb wel mijn best gedaan niets te veranderen.
http://www.phpbb.nl/hulpmiddelen.php?tool=config <-- daarmee kan je makelijk een nieuwe config maken

Neen, in dit geval kan hij beter hem even met zijn ftp de config.php openen, omdat hij dan zeker weet dat alles goed staat. Je heoft daarin enkel en alleen het nieuwe wachtwoord in te vullen.
-
snelle henkie
Bericht
door snelle henkie » 06 okt 2006, 18:53
paul schreef:hendry schreef:snelle henkie schreef:Ja, dat zeg je nu wel, alleen zat ik wel in myadmin te spitten. Heb wel mijn best gedaan niets te veranderen.

Neen, in dit geval kan hij beter hem even met zijn ftp de config.php openen, omdat hij dan zeker weet dat alles goed staat. Je heoft daarin enkel en alleen het nieuwe wachtwoord in te vullen.
Geweldig.
Kijk ik daar en zie ikhet oude wachtwoord staan. Dezeeerst maar weer teruggezet. En jawel, hij is er weer.
Mijn dank is zeer groot. Rekeningnummer?.....