"Nieuw onderwerp" bij antwoord

Voor discussies rondom phpBB2. phpBB2 wordt niet meer ondersteund en deze berichten kunnen wellicht gedateerd zijn.
Forumregels

Sinds 1 januari 2009 wordt phpBB2 niet meer ondersteund.
Onderstaande informatie is verouderd en dient uitsluitend als archief.
phpBB2.0.x
Gesloten
MartyF

"Nieuw onderwerp" bij antwoord

Bericht door MartyF » 28 sep 2006, 16:24

Ik ben nog redelijk nieuw in deze materie, en weet nog niet in hoeverre zaken zelf aan te passen zijn, maar tijdens het beheren van een forum liep ik tegen het volgende aan.

Bij een gestart onderwerp kan een gebruiker antwoord hierop geven. Echter de knop "Nieuw Onderwerp" is ook aanwezig. Dit is lastig, want de gebruiker kan per abuis deze mogelijkheid gebruiken terwijl hij eigenlijk een antwoord toe wilde voegen. Mijns inziens hoort deze keuze hier niet thuis.

Vragen:
  • Is deze knop te verwijderen?
  • Wanneer iemand toch op deze knop drukt en dus een nieuw onderwerp aanmaakt is het alleen mogelijk dit te corrigeren door ouderwets knip en plakwerk. Er is geen standaard mogelijkheid een nieuw onderwerp als antwoord onder een bestaand te hangen. Klop?
  • Wanneer iemand wel netjes Nieuw Antwoord kiest, waarom is er dan de mogelijkheid om een onderwerp in te geven (terwijl daar niets mee wordt gedaan)?
Alvast bedankt voor de reacties.

Groet,
Martin

Salomon

Bericht door Salomon » 28 sep 2006, 19:37

Zeker is het aan te passen, kijk maar in templates/subsilver/viewtopic_body.tpl

Voor het samenvoegen van onderwerpen is de Simply Merge topics mod, zoek maar ff op phpbbhacks.com (maar die zit er niet standaard in, wel in phpBB3)

En waarom die onderwerp mogelijkheid er is, dat weet ik niet.
Zal ook wel uit te zetten zijn in iets van reply_body.tpl ofzo.....

MartyF

Bericht door MartyF » 29 sep 2006, 08:49

Bedankt, ik zal er induiken.

Gesloten