Forum langzaam en foutmelding in adminpanel

Installatie lukt niet? Plotseling een foutmelding. Of weet je niet hoe iets werkt. Problemen met phpBB2 kun je in dit archief opzoeken.
Forumregels

Sinds 1 januari 2009 wordt phpBB2 niet meer ondersteund.
Onderstaande informatie is verouderd en dient uitsluitend als archief.
phpBB2.0.x
Gesloten
Carina
Contacteer:

Forum langzaam en foutmelding in adminpanel

Bericht door Carina » 01 sep 2006, 15:23

Support Template
  • Wat is het probleem?

Ons forum is zo langzaam. Met name met het verzenden van berichten.
    Wanneer ontstond het probleem?
    Sinds een korte tijd. De laatste week zeker.
    Adres van je forum: http://www.singlekind.nl/forum/index.php
    Modifications op je forum:
    portal, meer smilies in het schrijfvlak, zoekfunctie afgeschermd voor niet leden, eh...o ja, zoekrobots worden bijgehouden, easymod...en eigenlijk nog wel meer. Maar geen nieuwe mods, en deze zijn er al best lang.
    Huidige stijl:
    Classic
    phpBB versie:

2.19...Het forum moet tot mijn schande upgedate worden. Dit is nog niet gebeurd omdat ik het met de hand moet doen vanwege de mods. :oops:
    Waar is je forum gehost:
    http://www.freerider.nl
    Heb je onlangs iets verandert aan je forum?
    Nee
Overige opmerkingen:

Nou, het forum is dus langzamer. Met name in het verzenden van berichten.
Ik heb gecheckt hoeveel ruimte we nog over hadden op de webruimte, maar dat moet genoeg zijn.
We hebben wel een erg grote database. Als ik die via het adminpanel download (ongezipt) dat is het momenteel tussen de 175 en 200 MB.

Nu zie ik ineens iets in het adminpanel. Het zijmenu is weg. Deze error staat er:

Code: Selecteer alles

Parse error: syntax error, unexpected $end in /home/singleki01/domains/singlekind.nl/public_html/forum/admin/admin_easymod.php on line 111
Zou het hele probleem bij easymod kunnen liggen? Deze wordt eigenlijk nooit gebruikt en is totaal overbodig eigenlijk.
Ik kan hem wel proberen weg te halen. :? Maar dan moet via phpmyadmin of zo de database zien te backuppen. Want via het adminpanel van het forum gaat het nu niet lukken.

Heeft iemand enig idee hierover?

Luuk

Bericht door Luuk » 01 sep 2006, 15:27

Het admin probleem wel, er klopt iets niet in admin_easymod.php. Ik weet niet of je er iets moest aanpassen, maar zover ik weet hoef je dat nooit bij mods. Upload anders eens het bestand opnieuw.

Het post probleem ligt denk ik niet aan phpBB, het forum wordt wel eits langzamer als je veel mods hebt (meer SQL querries) maar dat zou niet echt merkbaar moeten zijn.
Afbeelding

Carina
Contacteer:

Bericht door Carina » 01 sep 2006, 16:06

Ik heb easymod opnieuw geinstalleerd. Ik kan nu weer gewoon alles doen in het admin panel. Ik gebruik Easymod nooit maar goed, dat verwijderen kan altijd nog.

Momenteel is het forum wel weer wat sneller. Even afwachten hoe het nu is. Het zou niet met dat easymod te maken moeten hebben denk ik dan. Maar het moet toch ergens aan liggen dat ik ineens die error had van easymod terwijl ik niets gedaan heb.

Carina
Contacteer:

Bericht door Carina » 01 sep 2006, 17:45

Okee, ik maak toch even melding hiervan (ook al zie ik dat ik niet zonder goede reden mag uppen. Maar dit lijkt me een goede reden):

Kreeg net eerst deze melding toen ik een topic opende en even later toen ik de site opende.
Kan het aan de webhost liggen?
Kan het aan het forum liggen?
Is de database misschien te groot? (al is de webruimte echt nog lang niet vol)

Code: Selecteer alles

Warning: mysql_connect(): Too many connections in /home/singleki01/domains/singlekind.nl/public_html/forum/db/mysql4.php on line 48

Warning: mysql_error(): supplied argument is not a valid MySQL-Link resource in /home/singleki01/domains/singlekind.nl/public_html/forum/db/mysql4.php on line 330

Warning: mysql_errno(): supplied argument is not a valid MySQL-Link resource in /home/singleki01/domains/singlekind.nl/public_html/forum/db/mysql4.php on line 331
phpBB : Critical Error 

Could not connect to the database 

Paul
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

Bericht door Paul » 01 sep 2006, 18:06

Die fout ligt aan je host, gewoon even een tijdje wachten en is dan opgelsot ;)

Carina
Contacteer:

Bericht door Carina » 01 sep 2006, 18:15

Dank je! Heb net met veel moeite een bulk email verzonden. Nu maar afwachten dan.
En ik heb natuurlijk de host geschreven. Waar ik over het algemeen heel tevreden over ben trouwens.

Gesloten