CSS - ik kom er niet uit

Installatie lukt niet? Plotseling een foutmelding. Of weet je niet hoe iets werkt. Problemen met phpBB2 kun je in dit archief opzoeken.
Forumregels

Sinds 1 januari 2009 wordt phpBB2 niet meer ondersteund.
Onderstaande informatie is verouderd en dient uitsluitend als archief.
phpBB2.0.x
Gesloten
BokPaul

CSS - ik kom er niet uit

Bericht door BokPaul » 29 sep 2003, 13:07

Ik ben bezig met een site en wil een phpBB2 forum gebruiken. Ik heb het forum geïnstalleerd en wil die intregreren in die pagina. Nu maak ik gebruik van coolmenus (van dhtmcentral.com) om te navigeren.

Daarvoor heb ik een frames indeling gemaakt met een bovenframe (hierin staat het menu) en een onderframe (daarin worden de pagina's geladen die ik aanklik in het menu). Nou is het zo dat de pagina's die ingeladen worden (en die dus via het menu zijn aangeklikt) een stuk code nodig hebben in hun CSS dat ervoor zorgt dat als die pagina is ingeladen ik het navigatiemenu kan gebruiken.

Het probleem is dus dat ik niet weet hoe ik een apart stuk code moet toevoegen. Ik heb wel een eigen cssstyle voor de desbetreffende pagina in een apart css bestandje, maar ik kan alleen maar een style via het adminpanel aanmaken en daar kan ik geen stuk code toevoegen alleen wat kleuren en lettertypen. Hoe krijg ik nou die css-style toegepast voor het forum???

Ik hoop dat iemand me kan helpen.

DeMolT

Bericht door DeMolT » 30 sep 2003, 17:56

ik wil het je wel helemaal gaan uitleggen maar http://www.mijnhomepage.nl heeft een makkelijkere(kortere) tutorial hopelijk lukt et zoniet vraag et dan als nog :D

BokPaul

Nee zo bedoel ik het niet

Bericht door BokPaul » 30 sep 2003, 18:30

Ik snap wel hoe CSS werkt, ik heb zoals ik heb gezegd al gewoon een CSS-style gemaakt. Maar ik heb dit css-bestandje al ge-upload maar phpBB herkent hem niet. Ik weet niet in welke directory ik mijn CSS-bestandje dus neer moet zetten om hem te laten werken. Als ik hem bijvoorbeeld in de map templates zet werk ie niet.

Ik heb ook geprobeerd om het bestaande css-bestand in de templates-folder aan te passen maar dat werkt ook niet ik blijf de oude stijl houden in het forum. Dus ik snap er helemaal niets van.

DeMolT

Bericht door DeMolT » 30 sep 2003, 19:30

werk je wel met classes en ids?
want die worden in het forum gegeven

BokPaul

Ja de CSS werkt nu

Bericht door BokPaul » 01 okt 2003, 19:07

Ik heb de CSS nu werkende door een aanpassing te maken in index_body.tpl, maar ik moet nog het stuk code ergens in zien te brengen.

Dit is de code, hij is in javascript, maar ik kan hem niet in index_body.tpl zetten omdat hij dan simpelweg niet werkt. Koppelen via CSS heb ik geprobeerd maar dat lukt volgens mij niet.

<script src="coolmenus_frame.js" type="text/javascript"></script>

Weet iemand misschien hoe ik dit stuk code kan toepassen???

DeMolT

Bericht door DeMolT » 02 okt 2003, 21:45

maak een <HEAD></HEAD> aan in je tpl bestand dan moet het wel kunnen dacht ik

BokPaul

<head> werkt niet

Bericht door BokPaul » 05 okt 2003, 11:40

Ik heb het volgende toegepast:

<head>
</head>

Het werkt niet in index_body.tpl

Stef

Bericht door Stef » 05 okt 2003, 11:51

En als je dat is in overall_header.tpl zet.

BokPaul

overall_header werkt ook niet

Bericht door BokPaul » 05 okt 2003, 13:13

Daar werkt het ook niet, op de een of andere manier herkent ie javascript niet, ik snap er niets van. Ik zal de link even geven zodat het probleem wat helderder wordt:

http://www.debokkenrijders.nl/test/index.htm

Vervolgens staat onder het onderwerp 'Discussie' - 'Forum'.

Om het even op te sommen:

De uitklappende menubalkjes werken niet in het forum, omdat ik een stukje script moet toevoegen, te weten:

Dit wordt én in index_body.tpg en overall_header.tpg niet herkent of geaccepteerd. Ik hoop dat iemand me kan helpen.

Gesloten