mensen verbieden van te posten in een bepaalde map
Forumregels
Sinds 1 januari 2009 wordt phpBB2 niet meer ondersteund.
Onderstaande informatie is verouderd en dient uitsluitend als archief.
Sinds 1 januari 2009 wordt phpBB2 niet meer ondersteund.
Onderstaande informatie is verouderd en dient uitsluitend als archief.

mensen verbieden van te posten in een bepaalde map
Bestaat er een mod, om mensen hun permissies af te nemen dat ze nog in map x kunnen posten ? Ik heb namelijk enkele mensen om mijn forum, die niets aan het forum bijdragen maar die enkel maar zever in de off topic posten. Dus ik zou graag die mensen via deze manier hun mond snoeren, ipv te bannen.
Re: mensen verbieden van te posten in een bepaalde map
CoNiO schreef:Bestaat er een mod, om mensen hun permissies af te nemen dat ze nog in map x kunnen posten ? Ik heb namelijk enkele mensen om mijn forum, die niets aan het forum bijdragen maar die enkel maar zever in de off topic posten. Dus ik zou graag die mensen via deze manier hun mond snoeren, ipv te bannen.
In speciale gebruikersgroep doen en dan permissies instellen zodat die groep daar niet kan posten
Ja maakt eerst een groep aan:
Dat doe je als je als Beheerder bent ingelogt,
Ga je naar het Admin Control panel.
Dan zoek je Groepsbeheer en Kies je management.
Daarna selecteer je een nieuwe groep maken, vul je alles in.
Zodra dat compleet is kies je op Groepsbeheer vervolgens Premissie's
Selecteer je de willekeurige groep en dan boven Ok Uitgebreide modus.
En zo kun je het veranderen waar ze mogen posten etc.
Succes :thumb:
Dat doe je als je als Beheerder bent ingelogt,
Ga je naar het Admin Control panel.
Dan zoek je Groepsbeheer en Kies je management.
Daarna selecteer je een nieuwe groep maken, vul je alles in.
Zodra dat compleet is kies je op Groepsbeheer vervolgens Premissie's
Selecteer je de willekeurige groep en dan boven Ok Uitgebreide modus.
En zo kun je het veranderen waar ze mogen posten etc.
Succes :thumb:
Raimon - phpBB.com Styles Team Leader
phpBBservice.nl - Nederlands phpBB Support Forum || Nederlandse phpBB3 Downloads
phpBBservice.nl - Nederlands phpBB Support Forum || Nederlandse phpBB3 Downloads
Kies maar eens helemaal onderaan waar ok staat op uitgebreide modus (is klikbaar ) 

Raimon - phpBB.com Styles Team Leader
ik ben dus ook bezig hiermee, ben nog aan het zoeken hier hoe en wat, maar heb dus hetzelfde probleem.CoNiO schreef:yep idd, heb ik al op geklikt hoor. Helemaal rechts heb ik een heleboel pull down menu's staan. Maar onder Bekijk Lees Verstuur Antwoord Bewerk Verwijder Sticky Aankondigen Stemmen Poll aanmaken staat er geen pull down menuutje. Da's gewoon een leeg blanco kader.
Bij Invision, kon ik de permissies per groep aanklikken, het lijkt me dat het hier ook moet kunnen in de uitgebreide modus, maar het enig waar ik voor kan kiezen is moderator/ geen moderator rechts in het pull down menu.
Ik heb overigens tot die groep nog geen mensen toegevoegd, ben opeens kwijt hoe dat ook al weer moest

- XGE_Lithium
- Contacteer:
Users toe voegen aan een groep moet niet via de Admin Control Panel.
Hiervoor ga je naar http://www.domein.nl/groupcp.php, en vervolgens selecteer je de betreffende usergroup. Nu zie je onderaan ergens staan : Add member to usergroup. Daar vul je de naam in, en klikt op de 'Submit' of 'Oke!' button. Dit kan wel alleen als je Moderator van de Group bent, of Admin bent.
Verder, via de permissies instellen, kun je onderaan ook klikken op 'Uitgebreide Modus'. Die zorgt ervoor dat je meer kunt selecteren.
Hiervoor ga je naar http://www.domein.nl/groupcp.php, en vervolgens selecteer je de betreffende usergroup. Nu zie je onderaan ergens staan : Add member to usergroup. Daar vul je de naam in, en klikt op de 'Submit' of 'Oke!' button. Dit kan wel alleen als je Moderator van de Group bent, of Admin bent.
Verder, via de permissies instellen, kun je onderaan ook klikken op 'Uitgebreide Modus'. Die zorgt ervoor dat je meer kunt selecteren.
jaaaaaaaaaaa ik heb het al gevonden en gefixtXGE_Lithium schreef:Users toe voegen aan een groep moet niet via de Admin Control Panel.

als je dat uiteindelijk doet, krijg je zoals ik al verwachtte wel de pulldown selectie, mits je bij permissies het subforum op prive hebt gezet :thumb: